  • Data: 2011-03-12 18:05:49
    Temat: Re: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 14:53:57 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Szczerze mówiąc, spodziewałem się po Photoshopie nieco wię-
    > cej. Tym bardziej, że tyle się ostatnio mówiło o tym, że za-
    > czyna wykorzystywać nawet GPU. A tu się nagle okazuje, że
    > nawet wielordzeniowych CPU nie wykorzystali do końca dobrze.

    Na GPU akcelerowane jest AFAIR tylko powiększanie widoku i obracanie obrazu.
    Nie wiem, czy którykolwiek z filtrów wykorzystuje GPU do obliczeń. No ale
    skoro Adobe z takim zadęciem się chwaliło, że od InDesigna CS5 eksport do
    PDFa można wykonać w tle, to co się dziwić. :D

    > Niepotrzebnie narzekałem na GIMPa, że nie przetwarza obrazu
    > równolegle w większości filtrów ;)

    :)

    > Okazuje się, że Apple ze swoim Core Image może być do przodu,
    > bo generowany dynamicznie kod filtrów może wykorzystywać wie-
    > lowątkowość i przetwarzanie równoległe na GPU. Ciekawe jak
    > wygląda wydajność np. Aperture w zależności od liczby rdze-
    > ni i typu karty graficznej.

    Nie moja bajka akurat, bo z japkami mi jakoś nie po drodze. :D

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]