  • Data: 2017-02-20 19:04:57
    Temat: Re: Programowanie AT89Cxx51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    >Mam jeszcze jedno pytanie, dotyczące pamięci RAM w tych MCU.
    >Po pierwsze o co dokładnie chodzi o z modelami pamięci
    >(--model-small,
    >--model-large) ustalanymi za pomocą flag kompilatora?
    >Natknąłem się też na dziwny objaw - po przekroczeniu 128 bajtów w
    >wyniku
    >zdefiniowana kilku dodatkowych zmiennych program przestał się
    >kompilować, chociaż w tej chwili w makefile mam ustawiony iram na 256

    kompilowac czy dzialac ?

    >bajtów (eksperymentuję z AT89C52). Mam rozumieć, że ta druga połowa
    >pamięci nie jest bezpośrednio dostępna?

    Tak sobie bezposrednio.
    51 ma 8-bit adresu danych, a gorna polowa przestrzeni zajeta na
    rejestry.

    w 8052 inststrukcje adresujace posrednio (czyli @R0, @R1) dobieraja
    sie do calej pamieci,
    pozostale tryby z adresami 80-FF - do rejestrow.

    http://www.8052.com/tut8052

    MOV R0,#90h ;Set the indirect address to 90h
    MOV A,@R0 ;Read the contents of Internal RAM pointed to by R0

    MOV A,90h ;Reads the contents of SFR 90h (P1)

    Kompilator C musi to jakos respektowac, albo glupoty zrobi :-)

    J.