  • Data: 2017-02-14 10:03:24
    Temat: Re: Programowanie AT89Cxx51
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście, dokładnie tak samo.

    Broń Boże. Porty mają do dyspozycji tylko jeden rejestr, który jest
    wejściem (przy odczycie) i wyjściem (przy zapisie). Kompilator może to
    przetłumaczyć na instrukcję bitową albo na odczyt, modyfikację i zapis.
    I wtedy jak z wejścia odczytasz 0 to 0 zapiszesz na wyjście.

    Albo korzystasz tylko z instrukcji bitowych do manipulowania I/O, albo
    musisz dołożyć do tego maskę ustawiającą na 1 bity, które są wejściami.

    P0 |= P0_INPUTS_MASK | (1 << 2);
    P0 = (P0 | P0_INPUTS_MASK) & ~(1 << 2);

    > Tu już nie jestem taki pewny, daawno nie programowałem AT89.
    > Ale chyba faktycznie nie ma żadnej konfiguracji, stan niski
    > to twarde 0, stan wysoki to wysoka impedancja.

    Stan wysoki to słaby pullup, co ciekawe wiele '51 na jeden albo dwa
    cykle zegarowe włącza silny pullup przy zmianie stanu z 0 na 1, żeby
    szybciej przeładować pojemności na linii.