    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 10 Apr 2014 02:07:52 -0700 (PDT)
    <b...@g...com>
    <lh9q3d$550$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <2...@s...slimaczek.pl>
    <2...@g...com>
    <8...@g...com>
    <s...@j...net>
    <2...@g...com>
    <s...@j...net>
    <6...@g...com>
    <s...@j...net>
    <a...@g...com>
    <b...@g...com>
    <7...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Programista iOS - Łódź
    From: g...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 01:52:30 UTC+2 użytkownik firr napisał:

    > ta grupa (tj dwie p.c.p p.c.l.c) ma swoje wady i zalety,
    >
    > 1) dla mnie do zalet nalezy to ze podchwytuje ona dobrze pewne powazniejsze watki
    (a jak nie to przynajmniej mozn samemu do siebie popisac na temat ;o ), sporo innych
    forów jest jednak zdaje sie plytsze (mniej ogolne/filozoficzne, te grupy zawsze
    'dawaly rade')

    To prawda, chociaz niewatpliwie pozostaje jeszcze duzo pracy nad kultura
    dyskusji. Czesciowo te prace wykonuje dla mnie moj mozg, ktory udaje, ze
    pewnych rzeczy po prostu nie widzi ;]
    Z drugiej strony, zdecydowanie wiecej szacunku mam dla postawy nastawionej
    na rozwiazywanie konkretnych problemow (nawet jesli problemy maja charakter
    ogolny), niz dokarmianie swojego ego (np. chwalenie sie, ze sie wyrzuca
    studentow za drzwi)

    > do glownych wad bym zaliczyl
    >

    > 1) wlasnie tą ogolnosc, ostatnio czuje ze sie moze zmienilem (podejscie mi sie
    zmienilo, trace chyba troche motywacje do teoretycznych ogolnych rozkminek
    > (jezyk w wiekszosci znam wiecmoze nie potrzebuje)
    > i wolalbym sie pewnie skupic na konkretnej robocie
    > [a nawet nie na robocie co na efekcie, nieststy to chyba tak nie działa, tracac
    zainteresowanie teorią
    > odechciewa mi sie tej roboty wogóle (!), i teraz wogole mam kryzys ostatnio [musze
    jakby coraz wiecej odpoczywac zeby coskolwiek zrobic]

    Ja tez mam kryzys. W moim repozytorium zaleglo sie ostatnio sporo
    syfu i jak skoncze prototyp edytora ukladow fizycznych, to bede
    musial te stajnie Augiasza posprzatac, wiele rzeczy przemyslec
    i zaprojektowac od nowa (moze tez do tego czasu zdolam zorganizowac
    jakies osoby do pomocy)

    > 2) rózna takie mega glupawe zacowania jak mowienie per misiu do rozmowcy i in
    (ktore ja nazywam 'dresiarstwem') osobiscie jestem dosyc daleko
    > od takiego rodzaju glupoty niestety nawet jak sie od niej odcinasz to ona i tak cie
    zaraza (a ja potrzebuje byc w miare mozliwosci madrzejszy a nie glupszy)

    A ja, jezeli akurat nie mam blyskotliwszego pomyslu, po prostu przymykam
    oko na takie docinki. Bardziej boli mnie to, ze wiele osob nie ma nawyku
    brania odpowiedzialnosci za swoje slowo -- czesto ktos palnie cos glupiego,
    i kiedy ja (albo ktokolwiek inny) sformuluje wzgledem tego zarzut, to
    zamiast odpowiedziec na ten zarzut i np. przyznac sie do bledu, raczej
    po prostu wytnie ten kawalek posta w odpowiedzi albo "oglosi koniec dyskusji"

    Gdybym mial wybierac, to wolalbym, zeby kazdy akapit pisany do mnie
    rozpoczynal sie od protekcjonalnego "misia" albo "warchlaczka", o ile
    tylko moglbym miec pewnosc, ze moj rozmowca wezmie odpowiedzialnosc za to,
    co pisze.