  • Data: 2009-08-12 16:56:01
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:
    > "Mateusz Loskot" <s...@s...net> wrote in message

    > I co Twoja umowa pisze na temat nadgodzin?

    Z grubsza, prawie "zakazuje" nadgodzin, dopuszcza je wyjątkowo,
    a do tego jest odpowiedina klauzula ze szczegółowymi warunkami,
    z których jasno wynika ile się dostaje za nadgodziny. Jakie to warunki,
    nie jest tu istotne. Istotne, jest że na ich podstawie można
    sobie łatwo wyliczyć przykładową pracę w nadgodzinach, jeszcze zanim
    podpisze się umowę, aby nie było niespodzianek.

    > Często się zdarza to, że pracownik etatowy pracuje po godzinach
    > pracy, jeździ na delegacje czy też przychodzi do pracy w weekendy
    > aby coś zrobić. Traktuje się takich pracowników inaczej niż tych co
    > na produkcji przykręcają śrubki i odbijają zegar przy wejści/wyjściu.
    > Dlatego łatwiej jest określić pensję roczną/miesięczną niż
    > stawkę godzinową dla takiego pracownika...

    Praca "po godzinach" to są nadgodziny. A jeśli czas jest nienormowany,
    to nadgodzin nie ma. Jeśli pracownik jedzie w delegację, to dostaje
    dietę którą się wylicza według określonych zasad. Praca w weekendy, to
    praca w nadgodzinach.

    Nie ma to nic wspólnego z tym co się wykonuje i jak się jest
    traktowanym. Takie rzeczy opisane są w umowie, a jeśli tego
    w umowie nie ma, to nie należy do obowiązków pracownika.

    A to, że jak pracownik wali do roboty w sobotę,
    mimo że biuro jest otwarte Pn - Pt, za co jest traktowany "dobrze"
    otrzymując "uśmiech szefa odciśnięt w betonie", to nie norma
    ale nasz rzekłbym krajowa tradycja.

    > Jest też druga strona medalu - pracownik etatowy który np. obija
    > się w pracy - taki może zarabiać i 1000 czy 2000 na godzinę pracy.
    > Może np. cały tydzień nie pracować i odwalić robotę w godzinę a za
    > tydzień dostanie $2000 wypłaty i już masz stawkę 2000/godzinę :-)

    Są i tacy, co dostają 5 PLN/godzinę, a 50 PLN/godzinę dostają w
    napiwkach, co daje im miesięcznie zarobki prezesa.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org