  • 11. Data: 2009-09-09 13:39:26
    Temat: Re: Program do upychania zdjęć na CD/DVD
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 09 Sep 2009 14:14:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Łukasz Góralczyk" h86lrp$ndj$...@n...news.neostrada.pl

    > Skąd masz tak duże JPG?

    Pentax K20D; zdecydowana większość JPEGów zajmuje 10 MB (najwyższa
    jakość).

    Odpowiadając na pytanie dlaczego nie więcej płyt DVD - bo to jest bardzo
    niepraktyczne. Osoba której wysyłam zdjęcia nie zauważy różnicy jeśli
    jakoś będzie niższa (+ nie są jej potrzebne RAWy); zastanawiałem się
    nawet czy nie zmniejszyć zdjęć żeby szybciej się ładowały.

    --
    Łukasz.

  • 12. Data: 2009-09-09 13:56:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Łukasz Góralczyk napisał(a):

    > Pentax K20D; zdecydowana większość JPEGów zajmuje 10 MB (najwyższa
    > jakość).

    Masz RAW-wy? To wywołaj je hurtowo w PPL z parametrem high compresion to
    jpg wynikowny nie będzie większy niż 2 mega... ;)

    j.

  • 13. Data: 2009-09-09 13:57:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

    > Masz RAW-wy? To wywołaj je hurtowo w PPL z parametrem high compresion to
    > jpg wynikowny nie będzie większy niż 2 mega... ;)

    pffff, miałem na myśli oczywiście high quality ;)

    j.

  • 14. Data: 2009-09-09 14:59:34
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 09 Sep 2009 15:56:18 +0200, januszek wrote:

    > Masz RAW-wy? To wywołaj je hurtowo w PPL z parametrem high compresion to
    > jpg wynikowny nie będzie większy niż 2 mega... ;)

    Część była w RAWach część w JPEGach. PPL nie używam :) , dałem już radę
    zrobić wszystko przy pomocy IrfanView (+ wcześniej dcraw).

    --
    Łukasz.

  • 15. Data: 2009-09-09 16:08:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Łukasz Góralczyk napisał(a):

    > Część była w RAWach część w JPEGach. PPL nie używam :) , dałem już radę
    > zrobić wszystko przy pomocy IrfanView (+ wcześniej dcraw).

    Irfan nie wywoluje RAW-a tylko wyciaga zaszytego w nim jpg. Zrob sobie z
    tego samego pliku RAW jpg Irfanem i drugiego PPL a potem porównaj oba
    wynikowe pliki ;)

    j.

  • 16. Data: 2009-09-09 17:29:03
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 09 Sep 2009 18:08:45 +0200, januszek wrote:

    > Irfan nie wywoluje RAW-a tylko wyciaga zaszytego w nim jpg. Zrob sobie z
    > tego samego pliku RAW jpg Irfanem i drugiego PPL a potem porównaj oba
    > wynikowe pliki ;)

    Nie zrozumieliśmy się dobrze. Wszystko mam już gotowe, płytka nagrana i
    wysłana pocztą :) - proces wyglądał tak:
    1. Obliczenie ile może zajmować jeden plik przy zadanej wielkości płytki
    i ilości plików.
    2. Konwersja RAWów do JPEG przy pomocy małego skryptu wykorzystującego
    program dcraw (jakieś GUI strasznie się ślimaczyły; jestem pod Linuxem).
    3. Za pomocą IrfanView przekonwertowałem *wszystkie* JPEG do obliczonej
    wcześniej wielkości.
    4. Nagrałem płytkę.

    --
    Łukasz.

  • 17. Data: 2009-09-09 21:02:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Łukasz Góralczyk" h88b6d$sth$...@n...news.neostrada.pl

    > Pentax K20D; zdecydowana większość JPEGów zajmuje 10 MB (najwyższa jakość).

    Chyba RAWki tyle zajmują, bo JotPeGi muszą być mniejsze z tego aparatu.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-09-09 21:28:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał:

    >[...]
    >
    > Chyba RAWki tyle zajmują, bo JotPeGi muszą być mniejsze z tego aparatu.
    >[...]

    Na podobnej zasadzie, na jakiej udowadniano, że trzmiel nie może latać?
    Muszę Cię zmartwić - typowy jpg w najwyższej jakości z K20D ma ok. 11-12MB.
    Tak jest w tym trybie ustawiona kompresja.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-09-09 21:44:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" h896jr$i0d$...@n...onet.pl

    > Na podobnej zasadzie, na jakiej udowadniano, że trzmiel nie może
    > latać? Muszę Cię zmartwić - typowy jpg w najwyższej jakości z K20D
    > ma ok. 11-12MB. Tak jest w tym trybie ustawiona kompresja.

    W takim razie chyba łatwiej skompresować to ZIPem. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-09-10 05:38:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał:

    > [...]
    >
    > W takim razie chyba łatwiej skompresować to ZIPem. ;)
    > [...]

    Można, ale po co? Jeśli potrzebujesz mniejszych plików jpg - ustawiasz w
    aparacie kompresję na silniejszą (są do wyboru 4 poziomy) i pliki będą
    mniejsze. Oczywiście coś za coś - im silniejsza kompresja tym więcej
    artefaktów, ale póżniejsze kompresowanie zip-em też dołoży artefakty (i to
    podejrzewam, ze większe ze względu na dwukrotne wykonywanie kompresji).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)