    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 27 Apr 2014 23:28:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Program do katalogowania
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 28. April 2014 03:16:01 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:

    > Nigdzie nie pisałeś o wyświetlaniu miniatur, tylko o katalogowaniu
    >
    > zdjęć.
    >
    > Dla mnie katalog zdjęć to byt tekstowy ułatwiający wyszukiwanie.
    >
    > Drzewo, tagi - cokolwiek. Trzeba się było zadeklarować.
    >

    > Oczywiście nie twierdzę, że nie da się obsłużyć i tych miniatur, bo się
    >
    > da (na pewno w Excelu). Wyciągnąć EXIF także.
    >

    > Niestety nie pomogę Ci w temacie "wirtualnego tagowania zdjęć", bo nawet
    >
    > nie wiem, co to oznacza. Arkusz kalkulacyjny mam z tego tysiąclecia,
    >
    > ale jak widać zdjęcia przechowuję staroświecko.
    >

    > pozdrawiam,

> [...]

    ciekawe co piszesz o mozliwosciach zastosowania excel do tego celu.

    katalogowanie zdjec przy uzyciu jakiegos programu ma jedna kolosalna wade , ktora w
    moim odczuciu wyklucza jego stosowanie.
    aby kiedys w dalekiej przyszosci ktos mogl ze stworzonego w ten sposob katalogu
    skorzystac , musi posiadac program ktory te dane potrafi odczytac/przywolac w ten sam
    sposob - a z tym moze byc roznie. Cala mozolna praca wlozona w katalogowanie okaze
    sie przyslowiowa " psu na buty".
    osoba postronna , niech to bedzie np wnuczek , ktory natknie sie na zdjecia dziadka
    prawdopodobnie nie bedzie mial ochoty ani mozliwosci wgryzania sie w pragram
    katalogujacy uzyty przed parudziesiediu laty.

    a zdjecia opisac to mozna recznie , innych programow poza tymi znajdujacymi sie juz w
    systmie nie potrzeba do tego celu.

    do szybkiegho przeszukiwania zdjec , co robie w zasadzie rzadko sprawadz mi sie
    picassa . poza tym w zasadzie kazda przegadarka dzisiaj umozliwia katalogowanie
    zdjec, co wclae nie jest wygodniejsze niz reczny opis.
    opisuje jedynie foldery wg klucza - data , gdzie , co , kto.
    pliki zdjeciowe pozostaja z oryginalnymi numerami , przez co latwiej dotrzec do raw-u

    ale kazdy ma soje potrzeby i te moga byc rozne.