  • Data: 2021-01-07 13:59:18
    Temat: Re: Program do PCB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-05 o 21:00, heby pisze:
> [...]
    1.jpg

    > Czyli archeologia ;) Ile to ma lat? Ze 25 minimum?

    Pierwsze 20 szt DSM-51 wyprodukowaliśmy w 1992 roku.

    > Nie do kończa czaję bazę tego toku rozumowania. Arduino dało by radę
    > zakupić za niewielkie pieniądze.

    Jakieś 10..12 lat temu kolega pracujący na Politechnice Gdańskiej pytał,
    czy nie opracowalibyśmy czegoś na nowszym procesorze bo nasze systemy
    mają od 10 lat i żaden się nie zepsuł, a co kupią jakieś płytki z innymi
    procesorami to po jednym semestrze połowa do wyrzucenia.
    Można się tylko domyślać, że w szkole zapewne byłoby jeszcze gorzej.

    Uczenie 8051 to jednak strata czasu:

    > 1) kiepski procesor
    > 2) kiepski kompilator
    > 3) kiepskie perspektywy
    >
    > Wiem że szkoła nie ma kasy, ale ma sponsorów, w technikach czasem
    > fundowali całe klasy.

    Jest jeszcze kwestia zatwierdzonych programów nauczania.
    Dopasowując w 1994 DSM-51 do potrzeb szkół (idiot-proof) zostawiliśmy
    już wtedy archaiczny scalak 82C55 tylko po to, aby być w zgodzie z
    programem nauczania.

    Szkoła ma według mnie rozwijać przede wszystkim umiejętność myślenia.
    Jakiekolwiek procesory by nie były na lekcjach i tak nie wykształci się
    doświadczonego użytkownika tych procesorów.
    P.G.