  • Data: 2010-06-29 16:59:38
    Temat: Re: Program dla dużej ilości zdjęć
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz napisał:

    > Wypraszam sobie! To nie ja, tylko przecudna i jakże ergonomiczna bramka
    > juznetowa baj Gazeta.pl

    Ale zdjęcie przejdzie przez taki serwer, inny program przy otwarciu
    poprawi i już masz ?o? w autorze zdjęcia zamiast Łoś.

    > A jak wygląda kwestia wymienialności danych zawartych w XMP, skoro to
    > tylko silnik, a schematy każdy może mieć dowolne?

    Schematy można zawsze opublikować. FS może np. eksportować pliki
    konfiguracyjne. Dla produktów Adobe są 'Custom Panels'. Tu masz na
    przykład wyguglany link do dość egzotycznego schematu metadanych bazy
    MIDAS:

    http://thesauri.dbalzer.net/stuff/MIDASInfo.txt

    Taki panel służy zarówno do odczytu jak i zapisu danych.

    Dla wyjaśnienia: nie namawiam nikogo do zakupu FS. Masz zupełną rację
    - dla indywidualnego użytkownika ten program średnio się nadaje,
    zwłaszcza że dla kolekcji ciut większych niż średnie i tak potrzebuje
    IndexManagera by sprawnie działać. A to znacznie podwyższa rachunek.

    m.