  • 81. Data: 2011-03-09 11:08:04
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" napisał w wiadomości grup

    >Wystarczyło dodać na początku - "Szukałem już w Google za pomocą takich
    >słów kluczowych - nie wyszło. Znalazłem XYZ i VCX, ale one mi nie

    A to wielka sztuka odfiltrowywać nowe wątki jeżeli nie ma w nich słowa
    Google?

    slawek

  • 82. Data: 2011-03-09 11:13:10
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 09-03-2011 00:18, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > Przeprowadzono sledztwo dziekanskie z wywiadami ze studentami.
    > Odpowiedz studentow byla jak jedan maz: BO NAS UKLADY ELEKTRONICZNE
    > ZUPELNIE NIE INTERESUJA. MY CHCEMY PROGRAMOWAC KOMPUTERY.
    >
    > Niestety, nei dalo sie wyeliminowac Ukladow Elektronicznych bo Wydzial
    > przyznawal dyplom inzyniera elektronika. Trzeba wiec bylo wyeliminowac
    > nieco studentow.
    >
    > Podobne problemy raportuja koledzy wykladowcy z MIMUW. Czesc swiezych
    > studentow jest zszokowana ze musza studiowac matematyke, i to na takim
    > poziomie. Ale tez nei da sie nic zrobic: MIMUW daje dyplom matematyka

    Dokladnie.

    Czesto mam wrazenie ze ludzie myla studia wyzsze z zawodowka i smiem
    twierdziz iz 95% ludzi po prywatnych szkolach zarzadzania sprzatania i
    informatyki powinno zakonczyc swoja edukacje na poziomie szkody
    zawodowej. (To w zawodowce ucza wylacznie tego za co jest potem
    niezbedne w pracy zawodowej i niczego wiecej) Czesto spotykam sie z
    argumentem iz studa wyzsze ucza "niepotrzebnych" rzeczy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 83. Data: 2011-03-09 11:16:08
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-09 12:08, slawek pisze:
    > Użytkownik "Paweł Kierski" napisał w wiadomości grup

    > A to wielka sztuka odfiltrowywać nowe wątki jeżeli nie ma w nich słowa
    > Google?

    Spam też możesz kasować, ale lepiej spowodować, żeby spamerów było
    mniej.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 84. Data: 2011-03-09 12:50:44
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    ------

    > Napisałem przecież, że mógłbym to napisać ale poco wyważać drzwi do
    > lasu? A wam zachciewa się tylko przekomarzać. Nie rozumiem też uwag co
    > do Pascala. Płyną z jakiegoś doświadczenia? Jego prostota pozwala na
    > szybkie pisanie dobrych aplikacji. Co w tym kontekście
    > powiedzielibyście np. o VB, tak uporczywie implementowanym jako VBA?
    > To dopiero dno!
    > Pozdrawiam,
    > apl

    VBA calkiem przyjemny w uzyciu do tego, do czego zostal stworzony.

  • 85. Data: 2011-03-09 16:05:11
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/09/2011 12:45 AM, R. P. wrote:

    > Bieleckiego bym nie ignorował. Owszem nie miał facet talentu
    > przekazywania wiedzy

    Byłem studentem na PJWSTK kiedy Bielecki tam uczył, byłem zdaje się w
    połowie drugiego roku, kiedy umarł. Uważam, że owszem, miał talent.
    Chyba, że chodzi o książki. Tutaj, bez jakiegoś przygotowania w postaci
    doświadczenia z "gęstymi" książkami do np. matematyki, może być gorzej.

    JD

  • 86. Data: 2011-03-09 16:09:25
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/08/2011 09:43 PM, R. P. wrote:
> [...]
    >>> http://www.fftw.org/fftw3_doc/Real-even_002fodd-DFTs
    -_0028cosine_002fsine-transforms_0029.html#Real-even
    _002fodd-DFTs-_0028cosine_002fsine-transforms_0029

    > No i bardzo dobrze! To jest mu potrzebne do joba a nie na zaliczenie,
    > dlatego poszukuje gotowca.

    Czemu nie napisał, na jakiej licencji? Jeżeli pisze to w ramach zawodu,
    to czemu nie potrafi tego szybciej znaleźć? Czemu nie wyciągnie tego z
    innego programu? Z gotowej biblioteki? Czemu nie zrobi tak, jak napisał
    Paweł, to znaczy nie podlinkuje biblioteki w innym języku?

    > Co w tym jest takiego dziwnego??

    To co wyżej.

    JD

  • 87. Data: 2011-03-09 16:54:30
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    A.L. wrote:

    > No, jak sie zakrecic to Turbo Pascal mozna sciagnac z Borland Museum
    > :)

    Mam własne muzeum na wirtualnych maszynkach :P

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 88. Data: 2011-03-09 17:06:28
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2011 09:41:48 +0100, Przemek O. napisał(a):

    > Radze Ci - nie idź do lekarza, bo masz duże prawdopodobieństwo że
    > będziesz obsłużony przy pomocy oprogramowania napisanego w tym, co
    > uważasz że obecnie nie jest używane :) (I nie tylko tam)

    Zgadza sie. Ale ja nic nie pisalem, ze cos co powstalo 'dawniej' jest
    bezuzyteczne. Jakos w satelitach nie montuja 3GHz procesorow, o ile mi
    wiadomo.
    Jak latwo wyczytac z moich wypowiedzi, jestem za rozwojem, cokolwiek ma to
    oznaczac.
    Sam zaczynalem wlasnie od Pascala, z calego serca zaluje i poprawe
    obiecuje;)

    > Dziękuje pięknie za takie "doświadczenie". Może faktycznie w tym
    > kontekście uczą jakiegoś martwego lub marginalnego języka.

    Moze powiem tak: material uczelni powinien uwzgledniac trendy i potrzeby
    rynku. Z tym sie chyba zgodzisz.

  • 89. Data: 2011-03-09 17:08:21
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2011 08:17:01 +0100, wloochacz napisał(a):

    > To Pascal i jego bezpośredni sukcesorzy nie jest używany?

    > No widzisz. Całe szceęście, że uczą tam Pascala a nie C# bo by sobie,
    > nie daj Boże, taki student to tam wpisał, co mu tam sugerujesz.
    > A potem by była wielka katastrofa jakby do prawdziwej pracy poszedł...

    > Ta, jasne.
    > Ty naprawdę uważasz, że student bezpośrednio po studiach, który na tych
    > studiach nie robił nic więcej poza studiowaniem (czyli zaliczaniem
    > kolejnych egzaminów) jest użyteczny dla pracodawcy?
    > Jeszcze się taki nie urodził - imo.

    Nie mysle tak. Zalezy mi na tym, zeby tak bylo...

  • 90. Data: 2011-03-09 17:08:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-09 09:49, Przemek O. wrote:
    > Rozumiem, że pisze tutaj także o C, Pascalu, C#, Javie i praktycznie
    > wszystkim co powstało dawniej niż 5 lat temu i ma wersję większą niż 1
    > ewentualnie 2?

    Owszem. Czystych języków jak na lekarstwo. Co oznacza że nie jest łatwo
    zaprojektować *jakiś* język. Rzecz jednak w tym że nawet C++ jest
    ciekawszy *dydaktycznie* niż średniowieczny Pascal.

    > Jakiś konkret? Bo pojęcie masz, ale może teoretyczne nie praktyczne.

    Brak rozsądnego GC albo jakiś czas temu z glupiego pytania o mapę w
    delphi na pl.c.l.d rozpętałem flame w ktorym okazało się że *wektor*
    jest najbardziej zaj... do wszystkiego bo ... tylko on jest w delphi by
    default itp. O kilku standardach obiektowości trudno wspominać, bo to
    nawet nie jest balagan.

    > Straszy jako zombie po uczelniach i paru

    > A wiedzę tę czerpiesz z?

    Z okolicy wśród znajmoych programistów, w tym delphi (kilku), z
    doświadczeń uczelnianych (kilkanascie lat po obu stronach katedry) i
    nerwowego zaprzeczania programistow Delphi którzy potajemnie trzymają w
    szufladzie ksiązki do C# "jak by co".