  • 141. Data: 2011-03-12 11:26:18
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 10:07, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Herr Sebastian, czy mam dobre skojarzenie: Ty - PS - Broel-Plater?

    Złe.

  • 142. Data: 2011-03-12 11:42:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 13:51:02 -0600, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >Niedawno srodowisko zszokowala decyzja MIT aby Scheme zastapic
    >Pythonem.
    A można gdzieś poczytać nieco z tej dyskusji, głosy za i przeciw?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 143. Data: 2011-03-12 12:29:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 12:25:56 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    Ale już na poważnie, jakie są istotne różnice pomiędzy samym C++ a
    Pascalem (bez zajmowania się bibliotekami)? Jak dla mnie to:
    × szablony, które mogą być dodane do P jako preprocesor, tak jak to
    było drzewiej w C. Oczywiście niezaprzeczalną zaletą imlementacji w
    C++ jest ich działanie na poziomie języka;
    × w C++ jest nieco większa niż w P możliwość zarządzania pamięcią;
    × zupełnie inna filozofia leżąca u podstaw - P miałbyć przede
    wszystkim językiem dydaktycznym, stąd dużo niejawnych założeń, które
    wprowadzają pewne ograniczenia. C/C++ od początku miał być asemblerem
    wśród języków wysokiego poziomu, tak więc ukrytych założeń jest w nim
    niewielka ilość.

    Większość twoich zarzutów sprowadza się do jednego - do bibliotek. Oba
    języki w praktyce miały zupełnie rozłączne grupy użytkowników, co
    spowodowało zapotrzebowanie na różne biblioteki. Nic to jednak nie
    wnosi do oceny języków jako takich.

    Nie mogę się przy tym powstrzymać od porównania, że jesteś jak
    człowiek który trzyma młotek i wydaje mu się że wszystko w okolicy to
    gwóźdź ;)

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 144. Data: 2011-03-12 12:51:16
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:17:45 +0000, Andrzej Jarzabek napisał(a):

    > Podstawy programowania, struktury danych i algorytmy.

    Mowisz tak tylko dlatego, ze wlasnie na Pascalu zaczynales sie uczyc, o ile
    sie nie myle.

  • 145. Data: 2011-03-12 13:20:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 12:17, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Podstawy programowania, struktury danych i algorytmy.

    Podstawy programowania mozna uczyć na czymkolwiek. Struktury danych to
    rękodzieło w pascalu z niezrozumiałymi daszkami. Algorytmy mozna uczyć
    na bloczkach i strzałkach. Nie rozumiem przewagi Pascala nad np. BASICem
    *akurat* do podstaw poza zwykłym przyzwyczajeniem.

  • 146. Data: 2011-03-12 13:31:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 13:29, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Ale już na poważnie, jakie są istotne różnice pomiędzy samym C++ a
    > Pascalem (bez zajmowania się bibliotekami)? Jak dla mnie to:
    > × szablony, które mogą być dodane do P jako preprocesor

    To samo mówią programiści C. Że po co im szablony jak na makrach można
    zrobić to samo. Zazwyczaj nie potrafią zrozumieć że to nie jest tylko
    template< typename _item > class container; To znacznie więcej ale to
    więcej wymaga zrozumienia.

    > × w C++ jest nieco większa niż w P możliwość zarządzania pamięcią;

    Chyba taki sam model w koncepcji ogólnej.

> [...]
    > wprowadzają pewne ograniczenia. C/C++ od początku miał być asemblerem
    > wśród języków wysokiego poziomu, tak więc ukrytych założeń jest w nim

    Wrzucanie C/C++ do jednego worka jest naduzyciem. To różne języki. W
    szczególności nazywanie C++ assemblerem jest niebezpieczne. Do dzisiaj
    C++ dzielnie walczy z Java i C# na polu programowania obiektowego mimo
    przepaści lat.

> [...]
    > języki w praktyce miały zupełnie rozłączne grupy użytkowników, co
    > spowodowało zapotrzebowanie na różne biblioteki. Nic to jednak nie

    Template nie sa bibliotekami.

    Przemysł to nie bibliteki.

    Przenośnośc to nie bibliteki.

    Składnia przypominająca główne języki programowania to nie bibliteki.

    itd.

    > Nie mogę się przy tym powstrzymać od porównania, że jesteś jak
    > człowiek który trzyma młotek i wydaje mu się że wszystko w okolicy to
    > gwóźdź ;)

    Zupełnie jak programista Delphi. Trzeba przechować zmienną statycznie?
    Super, przeciez mamy SQLa. Trzeba szybko wyszukac obiekt w kontenerze po
    kluczu? Super, przeciez mamy array. itd. To nie ja widze wszytko jako
    gwoździe bo programuje aktualnie w kilku językach i mam pojęcie gdzie
    C++ jest do dupy. Ale raczej mam też pojęcie że Pascal nie jest nigdznie
    specjalnie dobry. To bardzo przeciętny język. I widze to z poziomu
    programisty jak i dydaktyka.

  • 147. Data: 2011-03-12 14:04:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 07:29:24 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >"Nikt nie twierdzi że C++ jest funkcyjny".

    A ktos tam twiedzi ze c C++ da sie programowac "funkcyjnie". Jak mam
    pytanie: PO CO?.

    A.L.

  • 148. Data: 2011-03-12 14:13:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Probka ponizej

    http://news.ycombinator.com/item?id=530605

    http://www.wisdomandwonder.com/link/2110/why-mit-swi
    tched-from-scheme-to-python

    http://whereswalden.com/2009/03/24/on-scheme-python-
    and-6001/

    Dlugie dyskusje byly na comp.lang.lisp

    A.L.

  • 149. Data: 2011-03-12 14:28:16
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > na bloczkach i strzałkach. Nie rozumiem przewagi Pascala nad np. BASICem
    > *akurat* do podstaw poza zwykłym przyzwyczajeniem.

    Strukturalność, zmienne lokalne, sztywna składnia sprawdzana w czasie
    kompilacji, dobrze rozwiązane procedury i funkcje. Brak numerów linii,
    deperecjacja goto, typy zmiennych.

    slawek

  • 150. Data: 2011-03-12 14:31:21
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Przemek O." <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    > Napisz o czymś czego nie ma Delphi, bo na razie tutaj niczego takiego nie
    > widzę. Pamiętaj o jednym, jeśli czegoś nie wiesz, to nie znaczy że to nie
    > istnieje.

    Dziedziczenie wielobazowe?

    slawek