  • 131. Data: 2011-03-12 07:07:44
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-03-12, Przemek O. <p...@o...eu> wrote:

    > Napisz o czymś czego nie ma Delphi, bo na razie tutaj niczego takiego
    > nie widzę. Pamiętaj o jednym, jeśli czegoś nie wiesz, to nie znaczy że
    > to nie istnieje.

    AFAIK Delphi ani nie ma zarządzania pamięcią (wybór GC/zliczanie
    referencji), ani nie da się w nim metaprogramować (makra/szablony
    anyone?), raptem jedna firma produkuje to środowisko, a przenośność to
    chyba z Windows 2000 na Windows XP jest.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 132. Data: 2011-03-12 09:07:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 20:17:47 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    Herr Sebastian, czy mam dobre skojarzenie: Ty - PS - Broel-Plater?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 133. Data: 2011-03-12 09:19:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.03.2011 07:57, Sebastian Biały pisze:
    > PS. Gdzie sa studenci który na studiach z informatyki, w szczególności
    > kierunkach dla programistow nie siedzieli jeszcze przed edytorem kodu? Z
    > mojej obserwacji wynika że to szum statystyczny.
    Na podobno "najlepszej uczelni informatycznej w Polsce/jednej z
    najlepszych w Polsce" (zależnie kto robi badanie ;) ) było takich ludzi
    naprawdę sporo (myślę, że ~1/3 roku programowała wcześniej). I to ludzi
    ogólnie bystrych, dobrze się uczących,"bardzo dobrych".
    Na informatykę idą ludzie, k?orzy są nieźli z matematyki, ale albo nie
    mają pomysłu na studia, albo dochodzą do wniosku że po matmie to
    zazwyczaj kariera kończy się na nauczaniu w szkole, wiec wybierają
    "modną" informatykę.

    Michoo

  • 134. Data: 2011-03-12 09:34:59
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sat, 12 Mar 2011 07:33:37 +0100 Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    > To "co najwyżej" jest całkiem wystarczające do podstawowych zadań.
    > Co do closures:
    > http://www.boost.org/doc/libs/1_34_0/libs/spirit/doc
    /closures.html

    Trzeba ręcznie dbać o domknięcie! Takie coś, to i w Pascalu można
    zrobić i ogłosić, że oto mamy w Pascalu domknięcia.

    A czy wystarcza? Takie stwierdzenie byłoby sensowne, gdyby C++ miał
    domknięcie, lecz się z nich nie korzystało z jakiś powodów. A że nie
    ma, więc nie możesz tego ocenić. Np. w Pythonie powszechnie korzysta
    się z dekoratorów.

    > Czy piszesz o boost::function / boost::signal?

    Piszę o języku, a nie o dodatkowych bibliotekach, które ukrywają
    problem. Sorry, mamy 2011 rok, język C++ teoretycznie jest obiektowy,
    a nie ma tak banalnej rzeczy.

    w.

  • 135. Data: 2011-03-12 09:37:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > a) sesowne miejsce w przemysle.

    Nie ma znaczenia.

    > b) Jest obiektowy albo nie, jak kto woli.

    To jest raczej wada.

    > c) Pozwala robić zarządzanie pamięcią jak się
    > chce albo nie.

    I jakie to ma walory dydaktyczne?

    > d) stosując metaprograomowanie jest
    > praktycznie funkcyjny kiedy trzeba.

    Jednak jest to zrobione tak, że kiepsko nadaje się do uczenia o
    programowaniu funkcyjnym.

    > e) Ma ogromne wsparcie.

    Nie ma znaczenia.

    > f) Mimo że nie ma żadnego kompilatora C++
    > (bo kazdy cczegoś tam nie potrafi) to jest
    > zaskakująco przenośny.

    Są lepsze języki, a równie przenośne.

    > Efekty: W pascalu nie ma mapy, listy. Wynik:
    > Pascalowcy rozwiązuja wszelkie problemy na tablicach.

    Jeśli mówimy o dydaktyce, to Pascal się np. dobrze nadaje do nauki,
    jak się te rzeczy implementuje.

    > Bo w dydaktyce przeciez chodzi o to zeby było prosto,
    > bez wiedzy i obeznania, nie?

    Tak właśnie.

    > Efektem dobierania języka do zadania jest nauczanie od
    > dziada pradziada Pascala na uczelniach/szkołach pierdyliard
    > razy tłumacząc na czym polega sortowanie bąbelkowe
    > ignorując przemysł który ma w d... bąbelki.

    Możesz wytłumaczyć, jaki jest wg. ciebie związek między Pascalem a
    sortowaniem bąbelkowym?

  • 136. Data: 2011-03-12 09:47:03
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 20:29:17 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Z całym szacunkiem, ale rozwiń proszę.

    Są zagadnienia, do uczenia których Pascal jest dobrym językiem. Dla
    C++ takich zagadnień praktycznie nie ma.

  • 137. Data: 2011-03-12 11:04:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 10:47, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Są zagadnienia, do uczenia których Pascal jest dobrym językiem. Dla C++
    > takich zagadnień praktycznie nie ma.

    Które to zagadnienia?

  • 138. Data: 2011-03-12 11:16:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 10:37, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Nie ma znaczenia.

    Wobec tego proponuje uczyć Logo. W przemysle miejsca nie ma, a
    dydaktycznie bardzo ciekawy.

    > To jest raczej wada.

    Dlaczego?

    > I jakie to ma walory dydaktyczne?

    Jesli chcesz pokazać bebechy - zaleta. Jesli nie chcesz - zaleta.

    > Jednak jest to zrobione tak, że kiepsko nadaje się do uczenia o
    > programowaniu funkcyjnym.

    A kto mowi o programowaniu funkcyjnym w C++? Ja mówie że jak trzeba to
    też da się. Na ten przykład blblioteka std:: jest w wielu miejscach
    funkcyjna. Na tyle że nawet nie zastanawiasz się że programujesz
    funkcyjnie. To jest naturalne wykorzystywanie takiej mozliwości a nie
    cel w sam sobie. Można? To się używa. Zamiast wciskac algorytm w cisne
    ramy języka obiektowego możesz sobie go naturalnie naskrobać
    obiektowo-funkcyjnie. C++ na to pozwala choć nie był tak projektowany. Z
    Pascalem nieco trudniej.

    > Nie ma znaczenia.

    Dydaktycznie ma zasadnicze. Dzisiaj przeciętny uczeń/student czerpie
    wiedze z internetu i niewiele na to poradzimy.

    > Są lepsze języki, a równie przenośne.

    Pascal do nich nie należy.

    > Jeśli mówimy o dydaktyce, to Pascal się np. dobrze nadaje do nauki, jak
    > się te rzeczy implementuje.

    Nawet wtedy się nie nadaje bo w efekcie końcowym albo robisz kontener
    specjalizowany albo generyczy z castowaniem. Tak czy siak jest to
    średnio dydaktyczne pokazywanie od razu braków w języku.

    > Tak właśnie.

    To pozdrawiam.

    > Możesz wytłumaczyć, jaki jest wg. ciebie związek między Pascalem a
    > sortowaniem bąbelkowym?

    Złośliwy. Osoby ktore przechodziły "kursy" pascala na uczelniach w pl
    zapewne będą to rozumialy.

  • 139. Data: 2011-03-12 11:17:45
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 12/03/2011 11:04, Sebastian Biały wrote:

    > Które to zagadnienia?

    Podstawy programowania, struktury danych i algorytmy.

  • 140. Data: 2011-03-12 11:25:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 10:34, Wojciech Muła wrote:
    /closures.html
    > Trzeba ręcznie dbać o domknięcie!

    Co masz na mysli mowić "ręcznie"? Przeciez C++ nie jest funkcyjny. Ma
    tylko możliwośc "emulacji" pracy w tym trybie. Trudno spodziewać się że
    będzie to tak wygodne jak projektowane. Ale jest *niezłe*. Zerknij na
    przeciętny parser spiritowy, closures nie wymagają żadnego "pamiętania".

    > Takie coś, to i w Pascalu można
    > zrobić i ogłosić, że oto mamy w Pascalu domknięcia.

    W Pascalu *można* pokracznie zrobić. W C++ już ktoś zrobił i w dodatku
    jest używane w przemysle. W ten sposób mogę zaryzykować stwierdzenie że
    w assemblerze można mieć GC bo się da napisać.

    > Piszę o języku, a nie o dodatkowych bibliotekach, które ukrywają
    > problem.

    Które *rozwiązują* problem w sposób nie wymagający żadnego dodatkowego
    lukru składniowego języka. Uzywanie boost::signal jest prawie tak samo
    banalne jak delegacji w C#. Po co jeszcze jakiś dodatkowe wsparcie w
    języku skoro okazal się na tyle elastyczny że mozna go formować rownież
    w takim kierunku?

    > Sorry, mamy 2011 rok, język C++ teoretycznie jest obiektowy,
    > a nie ma tak banalnej rzeczy.

    Standard jest troche starszy. O dziwo mimo to ktoś wiedział co to mapa w
    przeciwieństwie do developerów Delphi.