eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgram cosinusowej transformaty Fouriera
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 246

  • 111. Data: 2011-03-11 20:38:50
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Fri, 11 Mar 2011 21:27:14 +0100 Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zgadzam się. C++ daje znacznie szersze możliwości prezentacji
    > różnych elementów programowania (niskopoziomowe, obiektowe,
    > funkcyjne, meta) niż Pascal jednoczesnie nie będąc językiem
    > zapomnianym przez resztę świata.

    C++ funkcyjny?

    w.


  • 112. Data: 2011-03-11 20:44:53
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 21:38:50 +0100, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >On Fri, 11 Mar 2011 21:27:14 +0100 Sebastian Biały
    ><h...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Nie zgadzam się. C++ daje znacznie szersze możliwości prezentacji
    >> różnych elementów programowania (niskopoziomowe, obiektowe,
    >> funkcyjne, meta) niż Pascal jednoczesnie nie będąc językiem
    >> zapomnianym przez resztę świata.
    >
    >C++ funkcyjny?
    >
    >w.

    Dla zwolennikow C++, C++ jest WSZYSTKIM. Nawet "logic programming
    langauge" lepszym od Prologu.

    A.L.


  • 113. Data: 2011-03-11 20:55:56
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-11 21:34, A.L. wrote:
    > Czy mozna wiedziec jakei sa Kolegi doswiadczenai dydaktyczne w
    > nauczaniu programwoania, zwlaszcza na wstepnym poziomie? Jako
    > wykladowcy, a nei studenta?...

    Jako wykładowcy kilka lat. Obserwacje mam takie, że jesli student od
    razu korzysta z np. szablonów w C++ to pozbawiając go tej możliwości
    czuje że mu czegoś brakuje (mówie o studencie kumatym). Podobnie: jesli
    pokaże się jakieś metody związane z wzrocami projektowymi - dajmy na to
    wzorcem visitor - to potem pokazanie dynamic_casta kończy się
    marudzeniem że to przecież głupie. Itd. Zaczynanie dydaktyki od razu ze
    średniej półki daje lepsze wyniki niż używanie prostackich języków do
    rozwiązywania prostackich zadań. W ogóle mam taką obserwacje że łatwiej
    zrozumieć problem mniej szczegółowy bazując na jakiejś abstrakcji ("tu
    mamy stack obiektów Foo") zamiast rozdrabniać się jak napisać stack od
    zera na kazdych zajęciach. Z drugiej strony jest niewiele realnych
    możliwości pokazania tego bo programy nauczania sa nastawione na
    algorytmikę (to ok) pozbawiając kontaku z projektowaniem i nowoczesnymi
    technikami (a to mniej ok). Przypomina to przyuczanie do zawodu
    operatora koparki poprzez kopanie rowu łyżka do herbaty. Osobiście
    przemycałem masę rzeczy z C++ (niekoniecznie w C++ ;) i kończylo się to
    raczej lepiej niż gorzej. W Pascalu poza algorytmami "tablicowymi"
    niewiele można pokazać, bo prawie każdą duperelę z projektowania
    aplikacji trzeba sobie zrobic samodzielnie (to jest dydaktyczne tylko
    pozornie bo gubi się sens ogólny po co to robić). Pascal jest znakomity
    do pokazywania prostych algorytmów. Ale jak trzeba wychylić nos trochę w
    kierunku "szarego życia programisty" to ten język jest niesłychanie
    jałowy w swojej ciasnej specyfikacji.

    > P.S> Oczywiscie, moze sie Kolega "nei zgadzac". Nie sadze jednak aby
    > to mialo wplyw na losy Wszechswiata.

    Podobnie było by gdybym się zgadzał.


  • 114. Data: 2011-03-11 20:57:36
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-11 21:38, Wojciech Muła wrote:
    > C++ funkcyjny?

    boost::phoenix

    Nikt nie twierdzi że C++ jest funkcyjny. Ale może być dość małym kosztem.


  • 115. Data: 2011-03-11 21:08:12
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-03-11 21:38, Wojciech Muła wrote:
    >> C++ funkcyjny?
    >
    > boost::phoenix
    >
    > Nikt nie twierdzi że C++ jest funkcyjny. Ale może być dość małym kosztem.

    Nie moze z prostego powodu -- funkcje nie sa pelnoprawnymi
    obiektami.

    w.


  • 116. Data: 2011-03-11 21:13:37
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 21:55:56 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >On 2011-03-11 21:34, A.L. wrote:
    >> Czy mozna wiedziec jakei sa Kolegi doswiadczenai dydaktyczne w
    >> nauczaniu programwoania, zwlaszcza na wstepnym poziomie? Jako
    >> wykladowcy, a nei studenta?...
    >
    >Jako wykładowcy kilka lat. Obserwacje mam takie, że jesli student od
    >razu korzysta z np. szablonów w C++ to pozbawiając go tej możliwości
    >czuje że mu czegoś brakuje (mówie o studencie kumatym).

    Drogi Kolego, jezel istudent przychodzi na studia i nie ma pojecia o
    programowaniu, nigdy nie programowal, nei wie co to jest algorytm
    itede, to wpusczanei go w "templates" jest kompletnym nonsensem.

    Nauka PROGRAMOWANIA (nei jezyka) powinna byc maksymalnie od jezyka
    niezalezna, bo nauka programowania a nauka jezyka to dwie zupelnie
    inne rzeczy. Do nauki PROGRAMOWANIA jezyk powinien byc lekki, bez
    szczegolow technicznych, i prawie neiwidoczny i bez trudnych problemow
    technicznych ktore trzeba NAJPIERW wyjasnic. Z tego powodu wlasnei
    jezyk w rodzaju Scheme (czas wykladania - pol godziny) czy jezyk
    Pascal doskonale sie do POCZATKOWEGO nauczania PROGRAMOWANIA nadaja.

    Natomiast w sparwie "kumatosci - niekumatosci" - mialem takie
    przypadki ze przychodzili studenci w rodzaju "w czym ja to nei
    programowalwm i czego to ja nei programowalem" po czym z prostego
    kursu nauki PODSTAW PROGRAMOWANIA wylatywali z trzaskiem.

    Albowiem, jeszcze raz: najlepiej byloby nauczac PROGRAMOWANIA bez
    zadnego jezyka. Ale sie nie da.

    A.L.

    P.S> NA uczelni na ktorej wyroslem i gdzie pracowalem, "Podstawy
    Programowania" nadal sie wyklada przy pomocy Pascala. Przynajmniej tak
    bylo w zeszlym roku


  • 117. Data: 2011-03-11 21:27:18
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 22:08:12 +0100, Wojciech Mu?a
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >Sebastian Biały wrote:
    >> On 2011-03-11 21:38, Wojciech Muła wrote:
    >>> C++ funkcyjny?
    >>
    >> boost::phoenix
    >>
    >> Nikt nie twierdzi że C++ jest funkcyjny. Ale może być dość małym kosztem.
    >
    >Nie moze z prostego powodu -- funkcje nie sa pelnoprawnymi
    >obiektami.
    >
    >w.

    http://www.cs.umass.edu/~yannis/fc++/fc++.main.pdf

    To jest ciekawy przyklad paradygmatu: " co prawda hulajnoga nei jest
    ciezarowka, zle jak sie zaprzemy to tapczan na niej przewieziemy"

    A.L.


  • 118. Data: 2011-03-11 21:36:04
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-11 22:13, A.L. wrote:
    > Drogi Kolego, jezel istudent przychodzi na studia i nie ma pojecia o
    > programowaniu, nigdy nie programowal, nei wie co to jest algorytm
    > itede, to wpusczanei go w "templates" jest kompletnym nonsensem.

    Zrobienie std::vector< int > nie jest wpuszczaniem w templates bo to się
    niczym nie różni w stopniu komplikacji i podstawowego użycia od array of
    integer.

    Wpuszczaniem jest zaczynanie od boost::spirit, a tego mam nadzieję nikt
    nie robi na pierwszych zajęciach.

    > Nauka PROGRAMOWANIA (nei jezyka) powinna byc maksymalnie od jezyka
    > niezalezna

    Święte słowa. Tylko troche banalne.

    > bez
    > szczegolow technicznych

    W Pascalu to utrudnione. Głupią liste trzeba zrobić od zera. Jeśli
    chcesz nauczyć nastepnej implementacji listy i magii wskaźników to
    dobrze. Jesli chcesz pokaząc do czego jest przydatna - to zbędne, na
    szczegóły przyjdzie czas.

    Chyba że mowimy o podstawach typu "narysuj choinkę gwiazdkami" tłuczone
    przez cały semestr.

    > , i prawie neiwidoczny i bez trudnych problemow
    > technicznych ktore trzeba NAJPIERW wyjasnic.

    Jak tu wyjasniać te wszystkie ^ daszki w pascalu o które się w kółko
    potykają studenci jak trzeba cos bardziej wypasionego niż tablica?

    > Albowiem, jeszcze raz: najlepiej byloby nauczac PROGRAMOWANIA bez
    > zadnego jezyka. Ale sie nie da.

    Jak to się nie da? Kiedyś było dużo ludzi rysujących pudełeczka ze
    strzałkami w książkach lub używających pascalowego pseudokodu po polsku.
    Chyba mozna to jednak usprawiedliwić mizerną dostepnością komputerów w
    tamtych czasach.


  • 119. Data: 2011-03-11 21:37:47
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-11 22:27, A.L. wrote:
    > http://www.cs.umass.edu/~yannis/fc++/fc++.main.pdf
    >
    > To jest ciekawy przyklad paradygmatu: " co prawda hulajnoga nei jest
    > ciezarowka, zle jak sie zaprzemy to tapczan na niej przewieziemy"

    Na tej publikacji bazuje własnie boost::phoenix.


  • 120. Data: 2011-03-11 21:41:01
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-11 22:08, Wojciech Muła wrote:
    >> boost::phoenix
    >> Nikt nie twierdzi że C++ jest funkcyjny. Ale może być dość małym kosztem.
    > Nie moze z prostego powodu -- funkcje nie sa pelnoprawnymi
    > obiektami.

    Byc może mówisz o czymś innym niż boost::phoenix, bo akurat tam wszystko
    jest funktorem czyli między innymi pełnoprawnym obiektem. Co masz więc
    na mysli mowiąc "pełnoprawny obiekt" ?

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: