  • Data: 2011-03-13 15:17:57
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    No więc w kontekście tego co napisałeś Delphi ma się dobrze w przemyśle :)

    > Kod pośredni nie ma nic wspólnego z metaprogramowaniem. Co ciekawe chyba
    > w 2009 coś tam w Delphi dłubano przy genarykach ale nie wiem z jakim
    > skutkiem. Na pewno skutek to żaden dla dydaktyki.

    Generyki w Delphi mają się bardzo dobrze. To o czym piszesz było dwie
    wersje temu. Pierwszą w której to wprowadzili.

    > Delphi jest nieprzenośny z definicji. C/C++ z głupoty.

    To podaj tę definicję bo jej nie znam. I odnieś to w praktyce do XE2.

    > Cały czas rozmawiamy w kontekście dydaktyki. Interesuje mnie wsparcie w
    > postaci pieryliarda rozwiązanychproblemów.

    Naprawdę? Zapomniałem bo skręciłeś na wykorzystanie przemysłowe. To
    chyba ma się nijak do dydaktyki?

    > Jeśli to jest istotne dydaktycznie to poponuje COBOLa.

    No i bardzo dobrze.

    > Jeśli piszesz logikę typu "onclikc() { sql.execute() }" to faktycznie.
    > Jesli potrzebujesz obrobić dane *nie* sqlem to już by się przydało.

    Dla dużego procenta standardowych rozwiązań jest to wystarczające.

    > Zwiechy podczas zwalniania formy z steka przycisków jakoś nie stanowią
    > problemu dla usera bo to nie są aplikacje *real* time.

    No to co wygadujesz że z powodu że Delphi nie ma GC nie można używać go
    do aplikacji real time.

    > Z pamiętnika managera:
    > Mamy 40 developerów znających się na Delphi.
    > a) zwalniamy wszystkich i zatrudniamy studentów pisząc w C#
    > b) męczymy się w Delphi bacznie patrząc ko będzie jutro właścicielem
    > Co wybrać, hmmm ...

    Typowe polskie podejście :/ Jak zaoszczędzić 5 złotych jeśli już wydało
    się 5000.

    ad a. I po pół roku zwijamy manatki, bo owi studenci nie potrafią nic
    poza pobieraniem pensji, albo wykonanie oprogramowania jest takiej
    jakości, że nie nadają się do wdrożenia
    ad b. A czemu niby mają się męczyć? O jakich zmianach właściciela piszesz?

    > Bo delphi to taki soft do pisania onklików. Jakiekolwiek "wypasione"
    > algorytmy kosztuja pieniądze. Mocno to dydaktyczne.

    O właśnie. Czekałem na ten koronny argument. Wskazuje on na kilka spraw.
    Po pierwsze - nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Gdzieś coś
    słyszałeś ale do końca nie wiadomo co.
    Po drugie. To że coś jest możliwe (on cliki) nie znaczy że jest jedynym
    rozwiązaniem. Myślenie mochera - jak wprowadzimy ustawę liberalizującą
    aborcję to będą z pistoletem przy skroni zmuszać kobiety do dokonywania
    aborcji.
    Po trzecie - zarabiasz pieniądze pracując na danym środowisku,
    wykorzystując wykonaną przez kogoś pracę, to warto chyba im za to
    zapłacić? Czy może pracujesz za uznanie i żywisz się energią kosmiczną?
    Przypomina mi się pewien dowcip: Syn rozmawia z Bilem G.: Tato jak
    zaciągnąć dziewczynę do łóżka? On odpowiada: Kupić wielki bukiet
    kwiatów, dobrego szampana, zamówić limuzynę i zaprosić na wykwintną
    kolację a później do dobrego hotelu. Tutaj wtrąca się córka: Tato a co z
    kwiatami zbieranymi na łące, spacerami brzegiem morza o zachodzie
    słońca, recytowaniem wierszy? Na to ojciec: Etam, to wymyślili
    linuksiarze żeby po dupczyć za darmo.

    Ogólnie widzę że masz wiedzę ogólnikową z zakresu Delphi żeby o nim
    dyskutować. Jeśli pojawi się z Twojej strony coś merytorycznego to
    śmiało, ale do tego czasu dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM