    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Date: Sat, 12 Mar 2011 17:40:14 +0100

    On Sat, 12 Mar 2011 14:31:16 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >To samo mówią programiści C. Że po co im szablony jak na makrach można
    >zrobić to samo. Zazwyczaj nie potrafią zrozumieć że to nie jest tylko
    >template< typename _item > class container; To znacznie więcej ale to
    >więcej wymaga zrozumienia.

    Nie wiem co oni mówią, ale większość funkcjonalności szablonżw
    zrealizujesz na poziomie podmiany literek. Oczywiście to, że szablony
    są umocowane niżej daje dodatkowe korzyści, które są wykorzystywane i
    trudno mieć o to pretensje. Tylko czy myślisz, że gdyby dodać szablony
    do Pascala to ich funkcjonalność byłaby istotnie różna od tych z C++.

    >Chyba taki sam model w koncepcji ogólnej.

    >Wrzucanie C/C++ do jednego worka jest naduzyciem. To różne języki. W
    >szczególności nazywanie C++ assemblerem jest niebezpieczne. Do dzisiaj
    >C++ dzielnie walczy z Java i C# na polu programowania obiektowego mimo
    >przepaści lat.

    Może bardziej C. Jednakże C++ raczej więcej dodaje niż ujmuje do tego
    co odziedziczył z C, tak więc nie jest to bezsensowne stwiedrdzenie.

    Tak właściwie to to może powodować o popularności C++, jeżeli
    konieczne jest stosowanie jednego języka.

    >Template nie sa bibliotekami.

    W C++ nie, gdzie indziej bywają

    >Przemysł to nie bibliteki.

    Głównie biblioteki, nawet hardkorowcy mikroprocesorowcy asemblerowcy
    mają własne biblioteki. Piszesz wszystko od nowa? Kryteria wyboru
    języka IMHO są dwa: mamy łatwy dostęp do bilbiotek oraz/lub jeóeli
    musimy pisać od nowa to język będzie dostosowany do zadania.

    >Przenośnośc to nie bibliteki.

    Niestety częściowo tak.

    I mam nadzieję że nie twierdzisz, że C++ jest superprzenośny?

    >Składnia przypominająca główne języki programowania to nie bibliteki.

    C++ przypomina co najwyżej C. To niektóre inne języki starają się
    udawać składnię C/C++.

    >itd.

    itd ;)

    >Zupełnie jak programista Delphi. Trzeba przechować zmienną statycznie?
    >Super, przeciez mamy SQLa. Trzeba szybko wyszukac obiekt w kontenerze po
    >kluczu? Super, przeciez mamy array. itd. To nie ja widze wszytko jako
    >gwoździe bo programuje aktualnie w kilku językach i mam pojęcie gdzie
    >C++ jest do dupy. Ale raczej mam też pojęcie że Pascal nie jest nigdznie
    >specjalnie dobry. To bardzo przeciętny język. I widze to z poziomu
    >programisty jak i dydaktyka.

    Fajnie, przenosisz umiejętności użytkowników na język. Po prostu
    genialne. Pascal miał swoją niszę ale chyba już ją stracił (niestety)
    i to nie na kożyść C/C++ który nie nadaje się jeszcze bardziej.

    Podsumowując. Elastyczność C++ jest fajna. Niefajni są użyszkodnicy
    którzy na siłę starają się wszystko nagiąć do siebie. Jak z tym
    młotkiem i gwoźdźmi.
    --
    Grzegorz Krukowski