eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgram cosinusowej transformaty Fouriera › Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Date: Sat, 12 Mar 2011 15:44:21 +0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 98
    Message-ID: <ilg4ct$gse$1@inews.gazeta.pl>
    References: <d...@t...googlegroups.com>
    <a...@p...googlegroups.com>
    <f...@4...com> <il2ugs$6p0$1@news.onet.pl>
    <i...@4...com>
    <8...@4...net> <il3c6c$uma$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <il66tb$vbt$1@news.onet.pl>
    <il7eud$jo2$1@news.onet.pl> <il8c6g$17h$1@news.onet.pl>
    <ild456$tta$1@news.onet.pl> <ildsgv$jlr$1@news.onet.pl>
    <a...@n...gazeta.pl>
    <ilfklq$qp5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5acd7098.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1299944669 17294 90.205.112.152 (12 Mar 2011 15:44:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Mar 2011 15:44:29 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <ilfklq$qp5$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-GB; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:189325
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12/03/2011 11:16, Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-03-12 10:37, Andrzej Jarzabek wrote:
    >>> a) sesowne miejsce w przemysle.
    >> Nie ma znaczenia.
    >
    > Wobec tego proponuje uczyć Logo. W przemysle miejsca nie ma, a
    > dydaktycznie bardzo ciekawy.

    Fajn baj mi. Znaczy, nie znam logo na tyle, żeby dyskutować o jego
    walorach edukacyjnych, ale zasadniczo nie widzę problemu.

    >>> b) Jest obiektowy albo nie, jak kto woli.
    >> To jest raczej wada.
    >
    > Dlaczego?

    W skrócie: bo do nauki programowania obiektowego lepszy jest język tylko
    obiektowy, a do nieobiektowego - w ogóle nie obiektowy.

    >>> c) Pozwala robić zarządzanie pamięcią jak się
    >>> chce albo nie.
    >> I jakie to ma walory dydaktyczne?
    >
    > Jesli chcesz pokazać bebechy - zaleta. Jesli nie chcesz - zaleta.

    Jeśli się chce pokazać bebechy, to jaką zaletą jest, że pozwala "jak się
    chce albo nie"?

    >>> d) stosując metaprograomowanie jest praktycznie funkcyjny kiedy trzeba.
    >> Jednak jest to zrobione tak, że kiepsko nadaje się do uczenia o
    >> programowaniu funkcyjnym.
    >
    > A kto mowi o programowaniu funkcyjnym w C++? Ja mówie że jak trzeba to
    > też da się.

    To, że coś "da się" nie jest zaletą, jeśli chodzi o walory dydaktyczne.

    > Na ten przykład blblioteka std:: jest w wielu miejscach
    > funkcyjna. Na tyle że nawet nie zastanawiasz się że programujesz
    > funkcyjnie. To jest naturalne wykorzystywanie takiej mozliwości a nie
    > cel w sam sobie. Można? To się używa. Zamiast wciskac algorytm w cisne
    > ramy języka obiektowego możesz sobie go naturalnie naskrobać
    > obiektowo-funkcyjnie. C++ na to pozwala choć nie był tak projektowany. Z
    > Pascalem nieco trudniej.

    Ale są języki, z którymi łatwiej. Nikt nie proponuje Pascala do nauki
    programowania funkcyjnego.

    >>> e) Ma ogromne wsparcie.
    >> Nie ma znaczenia.
    >
    > Dydaktycznie ma zasadnicze. Dzisiaj przeciętny uczeń/student czerpie
    > wiedze z internetu i niewiele na to poradzimy.

    Z językami bez ogromnego wsparcia też może czerpać wiedzę. Jeśli nie
    może czerpać gotowców, to raczej zaleta tych języków.

    >>> f) Mimo że nie ma żadnego kompilatora C++
    >>> (bo kazdy cczegoś tam nie potrafi) to jest
    >>> zaskakująco przenośny.
    >> Są lepsze języki, a równie przenośne.
    >
    > Pascal do nich nie należy.

    Standardowy Pascal jest chyba dość przenośny?

    >>> Efekty: W pascalu nie ma mapy, listy. Wynik:
    >>> Pascalowcy rozwiązuja wszelkie problemy na tablicach.
    >
    >> Jeśli mówimy o dydaktyce, to Pascal się np. dobrze nadaje do nauki, jak
    >> się te rzeczy implementuje.
    >
    > Nawet wtedy się nie nadaje bo w efekcie końcowym albo robisz kontener
    > specjalizowany albo generyczy z castowaniem. Tak czy siak jest to
    > średnio dydaktyczne pokazywanie od razu braków w języku.

    Nie chodzi o pokazywanie cech języka, tylko na czym np. polega lista
    dwukierunkowa. Zrobienie tego na konkretnym przykładzie jest ok.

    >>> Bo w dydaktyce przeciez chodzi o to zeby było prosto,
    >>> bez wiedzy i obeznania, nie?
    >> Tak właśnie.
    >
    > To pozdrawiam.

    No ale zauważ, że dydaktyka właśnie polega na tym, że uczysz kogoś bez
    wiedzy i obeznania. I że tę wiedzę się nabywa w określonej kolejności.
    Jeśli narzędzie (język) wymusza nabywanie wiedzy w arbitralnej
    kolejności, nie związanej z wymogami dydaktycznymi, to jest kiepskim
    narzędziem dydaktycznym.

    >> Możesz wytłumaczyć, jaki jest wg. ciebie związek między Pascalem a
    >> sortowaniem bąbelkowym?
    >
    > Złośliwy. Osoby ktore przechodziły "kursy" pascala na uczelniach w pl
    > zapewne będą to rozumialy.

    Ja przechodziłem, ale nie mam pojęcia o czym mówisz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: