  • Data: 2011-03-09 08:15:50
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-08 22:15, apl pisze:
    [...]
    > Dziwią mnie te wszystkie moralizujące wypowiedzi. Przecież jak nie
    > chcesz, to nie dawaj. Ja zawsze mówię: "nieważne skąd coś wiesz, ważne
    > abyś miał wiedzę". Przecież wszyscy korzystamy z gotowców w postaci
    > chociażby prawa Pascala, praw Newtona tw. Pitagorasa itd, itp.

    Zgoda. I już jakieś podpowiedzi się w tym wątku pojawiły.

    Odniosę się tylko do tego, że jeśli jest to problem "zaliczeniowy"
    (a jak widzę z innych wypowiedzi - nie jest), to nie tędy droga.
    W trakcie studiów chodzi o zdobycie umiejętności _samodzielnego_
    zdobywania gotowej wiedzy. Którą to umiejętność można potem wykorzystać
    _samodzielnie_ ją zdobywając "gotowce".

    > Prawdziwa szkoda powstaje wtedy, gdy czyjaś praca idzie na marne, gdy
    > nikt z niej nie korzysta. Potrzebnego kodu po prostu jeszcze nie mam i
    > to wszystko. Czytać umiem, literaturę mam, ale nie mam czasu.

    A my mamy, więc przeczytamy za Ciebie?

    Zaraz odpowiesz może: "A na moralizowanie macie". Tak - to prosty
    odruch społeczny: potępienie jednostki, która łamie normy. Normą jest
    korzystanie z czyjejś pracy tak, żeby dodać coś istotnego od siebie.
    Liczenie, że ktoś istotny kawałek pracy odwali za mnie łamie tę normę.

    Wystarczyło dodać na początku - "Szukałem już w Google za pomocą takich
    słów kluczowych - nie wyszło. Znalazłem XYZ i VCX, ale one mi nie
    pasują bo...". Od razu byłby inny odzew.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net