  • Data: 2024-10-09 01:18:11
    Temat: Re: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.10.2024 o 18:15, io pisze:

    > To jest prawnie uregulowane.
    >
    > https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art40956091-
    zawyzone-prognozy-zuzycia-energii-klienci-dostaja-no
    we-prognozy

    Cytat z linka który podałeś: "Skąd biorą się zawyżone prognozy zużycia?
    PGE informuje, że prognozowanie zużycia odbywa się zgodnie z
    obowiązującymi przepisami na podstawie faktycznego zużycia odbiorcy w
    analogicznym okresie poprzedniego roku kalendarzowego. - W prognozach
    uwzględniamy również zgłoszone przez odbiorcę istotne zmiany w poborze
    energii elektrycznej - tłumaczy spółka."

    Bzdura. Nigdy nie miałem zużycia energii na poziomie 1200 kWh jak teraz
    napisali w prognozie. Nie zgłaszałem też żadnych zmian w poborze. Jak
    napisałem, w poprzednich okresach rozliczeniowych moje półroczne zużycie
    wynosiło około 650 kWh. Jeszcze jedna rzecz, poprzednio płaciłem
    rachunki za prąd co miesiąc, ale za 2 ostatnie okresy rozliczeniowe
    zapłaciłem od razu całość za 6 miesięcy. Czyli PGE pieniądze za całe
    półrocze miało na koncie już w pierwszym miesiącu półrocza. Czyżby
    wyszli z założenia, że skoro klient płaci za pół roku z góry to warto
    ściągnąć więcej i niech pieniądze procentują?