  • 11. Data: 2019-04-30 18:47:04
    Temat: Re: Producenci elektroniki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 09:40:57 -0700 (PDT), b...@g...com
    wrote:
    > Równie dobrze możesz zapytać po co kupować w TME skoro
    > u chińczyka jest taniej.

    No mogę, mianowicie czemu?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-04-30 18:47:30
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 30/04/2019 17:47, Marek wrote:

    > No mogę, mianowicie czemu?

    usługa premium. Płacisz ża dostępność "na wczoraj"

    c.

  • 13. Data: 2019-04-30 19:08:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 30.04.2019 o 10:26, J.F. pisze:
    > Tak sobie patrze na oferte TME ... skoro jest taka bogata, to musi
    > byc zbyt.
    > Gdzie sa w kraju producenci, ktorzy kupuja tysiacami ?

    >Chcesz, żeby ci ktoś listę miast zrobił? Sprawdź sobie producentów
    >liczników energii,

    Ale czy oni kupuja w TME czy wyzej ?

    >wodomierzy,

    Na to nie wpadlem.
    Robia sami elektronike, czy gdzies w Chinach ?

    > domofonów, kas fiskalnych, telebimów i reklam LED,

    kasy fiskalne to znow nie jest za duza skala ?

    A telebimy to z kolei nie chinskie ?

    >podwykonawców dla motoryzacji.

    A mamy takich, co elektronike podwykonuja ?
    No i tu znow skala duza ...

    J.

  • 14. Data: 2019-04-30 19:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 30 Apr 2019 15:07:05 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:

    >I że chce im się dokładać to tego interesu zamiast produkować w
    >Chinach.

    Alez oni na tym zarabiaja ... przynajmniej na razie.

    No coz, moze nie tak latwo zrobic Chinczykowi kase fiskalna, czy
    chocby legalizowany licznikpradu.

    J.

  • 15. Data: 2019-04-30 19:44:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 19:10:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Alez oni na tym zarabiaja ... przynajmniej na razie.

    A mogliby więcej.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2019-04-30 22:32:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. wrote on 30.04.2019 19:08:
    > Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale czy oni kupuja w TME czy wyzej ?

    Pewnie jak zwykle zależy to od części. Pewne rzeczy od dużych
    dystrybutorów a inne u tych co mają mydło i powidło.

    > Na to nie wpadlem.
    > Robia sami elektronike, czy gdzies w Chinach ?

    Nie wiem, zadzwoń i zapytaj :-)

    > kasy fiskalne to znow nie jest za duza skala ?

    Kilkadziesiąt tysięcy urządzeń rocznie to dużo?

    > A telebimy to z kolei nie chinskie ?

    Panele do telebimów są duże i ciężkie, transport morski zajmuje trochę
    czasu i do tego ktoś się postarał żeby cło było na to ~14% (jeśli mnie
    pamięć nie myli).
    Więc jak sprowadzisz LEDy, gołe PCB i masz swoją linię montażową
    (sponsorowaną częściowo przez programy unijne), to może się okazać że
    możesz konkurować spokojnie z Chińczykami.

    > A mamy takich, co elektronike podwykonuja ?
    > No i tu znow skala duza ...

    Zależy dla kogo to robisz. Jak światła do autobusów, to może się okazać
    że skala wcale nie jest duża :-)

    W firmie, w której pracowałem kiedyś, PCB było robione w CN ale montaż w
    PL. Chodziło o to, żeby nie zamrażać kasy w zmontowanej elektronice
    leżącej na magazynie a jednocześnie szybko reagować na zapotrzebowanie.
    Złocone PCB spokojnie mogło sobie czekać aż stany magazynowe spadną i
    będzie warto zamówić kolejną partię.

    Z ciekawości zrobiłem kilka miesięcy temu wycenę serii próbnej (300)
    płytek z montażem SMD w firmie w PL i w CN. Cena w PL wyszła mi odrobinę
    niższa, termin dłuższy. Chińska wycena scalaków wprost odwoływała się do
    mousera, nie tylko przy jakiś dziwadłach, ale też przy popularnym uC.
    Podejrzewam więc, że ktoś jak ja, nie robiący serii po wiele tysięcy i
    nie mający lokalnych kontaktów, nic nie ugra robiąc montaż w Chinach.

  • 17. Data: 2019-04-30 22:43:49
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > No coz, moze nie tak latwo zrobic Chinczykowi kase fiskalna, czy
    > chocby legalizowany licznikpradu.
    >
    > J.

    Zrobić pewnie mogą, ale ktoś musiałby zainwestować w PL, serwis
    i przeglądy zapewnić. Sporo dupereli w PL jest obwarowanych przepisami.
    pierwsze z brzegu:
    zalanym twardą nieprzezroczystą masą oraz zabezpieczoną w sposób powodujący jego
    zniszczenie w momencie jego naruszenia
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,2417,,32,32,
    20130916,1,1.html

    Przegląd kas z tego co wiem jest obowiązkowy i trochę kosztuje,
    (swojak pod swojaka projektował przepisy?). Jak rząd odda wszystko chińczykom
    to będą strajki:) Albo prędzej ludkowie wyjadą, jak wyjadą to kto utrzyma
    rzad? Rozumisz? Trza tak lawirować żeby wilk był syty i owca cała.

    Przykład:
    https://vigo.com.pl/o-nas/aktualnosci/?vigoNews=vigo
    -system-rozpoczelo-2019-rok-rekordem-sprzedazy

    40 baniek rocznie, po co mieliby przenosić produkcję do kitaja?
    Żeby ten im technologie podpierdolił?

  • 18. Data: 2019-05-02 07:33:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2019 13:43:49 -0700 (PDT), b...@g...com
    napisał(a):

    > Zrobić pewnie mogą, ale ktoś musiałby zainwestować w PL, serwis
    > i przeglądy zapewnić. Sporo dupereli w PL jest obwarowanych przepisami.
    > pierwsze z brzegu:

    Chetny partner w PL by sie pewnie znalazl, co by poprowadzil, serwis,
    zbyt, i przetlumaczyl Chinczykom polskie przepisy ...

    > Przegląd kas z tego co wiem jest obowiązkowy i trochę kosztuje,
    > (swojak pod swojaka projektował przepisy?).

    Jak robili przepisy, to jeszcze nikt tych kas nie robil.

    Ale moze Elzab pod/powiedzial jak to powinno wygladac :-)
    Podejrzewam jednak, ze przepisali z jakis unijnych.

    Fajne.

    J.