  • 11. Data: 2010-09-23 11:46:18
    Temat: Re: Procesor wielordzeniowy a jego szybkosc
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marrcino"
    >Są jednak zastosowania gdzie tak można mówić w przybliżeniu że
    >4x2,6=10.4

    Nie zrozumiałeś analogii, prawda?

    >na przykład przy wirtualizacji gdzie każdej maszynie dajesz
    >po jednym corze i one zarąbują ten core na 100%. Vmware ESX na przykład
    >mając maszynę z 2CPU 4x2,6 pokaże częstotliwość do rozdzielenia na hosty
    >wirtualne 20,8GHz i to w przybliżeniu tak będzie działać.

    Ale jak zostawisz jedną z nich tylko działającą, to w żaden sposób nie
    będzie ona mieć 10GHz.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 12. Data: 2010-09-23 13:30:30
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 13:24:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Tak z ciekawości co robisz na tych wirtualnych maszynach że
    > potrafisz jednocześnie kilka z nich maksymalnie obciążyć ?

    Ja na przykład kiedyś trzymałem na wirtualkach uruchomione seti@home :).
    Tak, wiem - uruchamianie tego na wirtualnych maszynach ma niewiele sensu (a
    wręcz ma sens ujemny), ale fakt pozostaje - obciąża na 100% dowolną ilość
    procesorów na dowolnej ilości maszyn.

    --
    Yakhub

  • 13. Data: 2010-09-23 13:49:17
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Thu, 23 Sep 2010 13:24:29 +0200, RadoslawF wrote:

    > Tak z ciekawości co robisz na tych wirtualnych maszynach że
    > potrafisz jednocześnie kilka z nich maksymalnie obciążyć ?

    A sadzisz, że nie jest możliwe maksymalne obciażenie wszystkich maszyn
    wirtualnych ?

    --
    Mar.

  • 14. Data: 2010-09-23 18:35:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-23 15:30, Użytkownik Yakhub napisał:

> [...]
    > wręcz ma sens ujemny), ale fakt pozostaje - obciąża na 100% dowolną ilość

    Równie dobrze można tym obciążyć bez użycia wirtualek.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-09-24 05:30:24
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-23 13:24, RadoslawF pisze:
    .

    > Tak z ciekawości co robisz na tych wirtualnych maszynach że
    > potrafisz jednocześnie kilka z nich maksymalnie obciążyć ?
    >

    > Pozdrawiam

    Nic aż takiego nie robię napisałem jaka jest teoria. U mnie robią
    głównie za serwery WWW także tak mocno obciążone nie są.

  • 16. Data: 2010-09-24 05:40:08
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 20:35:38 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Równie dobrze można tym obciążyć bez użycia wirtualek.

    Wiem. Pisałem, że miało to niewiele sensu :).

    --
    Yakhub

  • 17. Data: 2010-09-24 08:39:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-24 07:30, Użytkownik Marrcino napisał:

    > Nic aż takiego nie robię napisałem jaka jest teoria. U mnie robią
    > głównie za serwery WWW także tak mocno obciążone nie są.

    Nie ma takiej teorii (chyba że jest twoja), jedyne co uzyskasz
    to niepotrzebne zwiększenie obciążenie procesora przez obsługę
    wirtualek.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-09-24 10:39:21
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Sep 2010 12:44:25 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <4c9b309e$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    od BartekK <s...@N...org> :

    >Ale zasadniczo to bym nie zapisał 4x2.6 bo nijak to nie jest równe
    >10.4GHz :)
    >To tak jak 4 makarony dwu-jajeczne nie dadzą ci jednego ośmiojajecznego ;)

    O ile mnie pamięć nie myli, to dawno temu, jak wchodziły do obrotu
    procesory wielordzeniowe, sprzedawcy komputerów podawali jako
    częstotliwość pracy procesora sumę częstotliwości rdzeni.
    Taki mały chłyt marketingowy.

  • 19. Data: 2010-09-24 10:48:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-24 12:39, Użytkownik Tomasz Jasiński napisał:

> [...]
    > procesory wielordzeniowe, sprzedawcy komputerów podawali jako
    > częstotliwość pracy procesora sumę częstotliwości rdzeni.

    Na allegro można jeszcze dzisiaj takich specjalistów spotkać.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-09-24 17:01:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24-09-2010 12:48, RadoslawF napisał/a:

    > Na allegro można jeszcze dzisiaj takich specjalistów spotkać.

    Na angielskim ebay chyba większość sprzedających tak podaje do tej pory.

    --
    Cz.