  • 21. Data: 2014-04-04 19:32:35
    Temat: Re: Procesor i7 a obsługa grafiki
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/04/2014 10:27, JoteR wrote:

    > No właśnie, i nie ma tam ani słowa o prawidłowej współpracy zzamówionymi
    > płytami MSI ;->

    Jest o kompatybilnosci z chipsetami. A na stronie producenta plyty glownej
    dowiesz sie jaki jest chipset. Jakkolwiek zawsze dobrze jest popytac na
    forach, usenecie itp... tzw. zywych ludzi. Wiem z doswiadczenia, bo calkiem
    niedawno przekonalem sie co producenci plyt glownych pisza o obsludze
    wirtualizacji a jak to w rzeczywistosci wyglada.

  • 22. Data: 2014-04-04 23:01:31
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "2late" napisał:

    > zawsze dobrze jest popytac na forach, usenecie itp... tzw. zywych ludzi.

    Otóż to. Po pierwsze, zawsze można się dowiedzieć czegoś, czego w
    oficjalnych specyfikacjach się nie znajdzie, a jeśli się nawet znajdzie, to
    nie zawsze wiadomo, jak to interpretować (ja np. zestawu z i7 nie miałem
    jeszcze okazji składać). Po drugie - w razie czego jest na kogo zrzucić
    winę: "a bo w Usenecie mi tak poradzili" ;->
    Wszystkim uczestnikom dyskusji serdecznie dziękuję.

    JoteR

  • 23. Data: 2014-04-04 23:40:08
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu> napisał w wiadomości
    > Na logikę rzecz biorąc, fakt występowania na płycie gniazda VGA lub DVI
    > powinien być wystarczający, ale nigdy nic nie wiadomo.

    W czasach gdy grafa integrowana była w chipsetach, a nie w procesorach
    rzeczywiście był to warunek wystarczający. Obecnie spełnione muszą być dwa
    warunki: wyjścia wizyjne na płycie oraz zintegrowana grafika w procesorze.
    Jeśli tylko dany procesor (z integrą) jest w "CPU Support List" danej płyty
    (posiadającej D-SUB, DVI lub HDMI) to nie trzeba dodatkowej karty graficznej
    (tzn. nie zajdzie sytuacja że grafa z CPU nie chce działać na danej płycie,
    mimo że z zewnętrzną grafą procesor działa).

    > Czy nie będę musiał dokupić karty graficznej do zestawu jak poniżej, ma
    > to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie):

    Jak tylko tryb tekstowy to wystarczy stara VGA na PCI.

  • 24. Data: 2014-04-05 02:27:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Masz gdzieś pod ręką schemat takiego dziwoląga?
    > Bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić, aby jeden elektrolit powodował rozjazd
    > stabilizatorów.

    Wystarczy sobie wyobrazić zasilacz, który stabilizuje tylko +5V
    a resztę puszcza na żywioł... W końcu nie masz zawsze osobnych
    impulsówek - w tanich gratach może być jedno trafo z odczepami.

  • 25. Data: 2014-04-05 04:27:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:01:31 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > nie zawsze wiadomo, jak to interpretować (ja np. zestawu z i7 nie miałem

    Filozofii specjalnej nie widzę. Wziąć płytę. Wstawić proca w socket.
    Przesmarować. Założyć chłodzenie. Wstawić pamięci. Wmontować w obudowę.
    Podpiąć zasilanie. Następny proszę. :D

    > Po drugie - w razie czego jest na kogo zrzucić
    > winę: "a bo w Usenecie mi tak poradzili" ;->
    > Wszystkim uczestnikom dyskusji serdecznie dziękuję.

    I jeszcze może wątek zamykasz? :D

    [ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym ]
    [ chwalić. (JoeMonster.org) ]

  • 26. Data: 2014-04-05 08:55:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/04/2014 03:27, Przemysław Ryk wrote:

    > Filozofii specjalnej nie widzę. Wziąć płytę. Wstawić proca w socket.
    > Przesmarować. Założyć chłodzenie. Wstawić pamięci. Wmontować w obudowę.
    > Podpiąć zasilanie. Następny proszę. :D

    Nie zawsze jest tak latwo. Ostatnio sporo sie nagimnastykowalem zeby
    zamontowac podstawke pod chlodzenie procesora. Wg producenta mialo pasowac,
    w praktyce, owszem, ale prawie ten plastic naciagalem.
    Ale generalnie, latwizna :)

  • 27. Data: 2014-04-05 13:08:29
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Filozofii specjalnej nie widzę. Wziąć płytę. Wstawić proca w socket.

    I wysłać na pl.comp.pecet kolejny post o standardowej treści "włączam
    zasilanie, wiatraki startują, ale obrazu nima". Ja się nie pytałem przecież,
    jak wcisnąć procesor X do płyty Y żeby cały ten interes nie zaczął dymić,
    tylko o obsługę przez konkretną płytę grafiki wbudowanej w i7.
    BTW: ubocznym efektem całej tej hecy są nowe wytyczne grupy trzymającej
    władzę w we firmie:
    "Patrząc na cenę części i gotowych komputerów - bardziej opłaca się kupować
    części i składać w/g potrzeb [...] Proponuje zrobić generalny przegląd i
    zrobić zamówienie na tej samej płycie na kluczowe stanowiska".
    Oj, będzie się działo ;->

    > I jeszcze może wątek zamykasz? :D

    Czytając niektóre posty (w tym swoje) - czasem chciałbym mieć taką władzę
    ;->
    Ale wobec powyższych wytycznych można się spodziewać kontynuacji wątku...

    JoteR

  • 28. Data: 2014-04-08 13:12:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-04, o godz. 09:34:57
    "Chris" <c...@m...com> napisał(a):

    > Jak chcesz chronić kompa top daj UPS-a a nie takie pieroły, to działa
    > jak margnetyzery w samochodach.
    > Zasilacz sam z siebie nie pali sprzętu co najwyżej puszcza przepięcie
    > z sieci.

    Powiedz to jednemu z moich serwerów gdzie awaria zasilacza uwaliła
    wszystko co miało elektronikę poza napędem CD. Impuls jaki dał zasilacz
    był na tyle duży że część elementów po prostu eksplodowała. Serwer w
    szafie podpięty pod UPS APC a wcześniej przez automat przełączający
    źródła między zasilania.

    W druga stronę zepsuty zasilacz w maszynie klienta pozwolił mi
    stwierdzić że w jednej z serwerowni NASK-u zabezpieczenia nie działają
    tak jak powinny i że pojedynczy obwód to nie połówka szafy rackowej jak
    twierdzili tylko sporo więcej. Reakcja obsługi na wywalenie zasilania
    sporego kawałka serwerowni bezcenna. ;-)

    Zdrówko

  • 29. Data: 2014-04-10 20:30:44
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    "jg" pisze:

    > czy to chroni tylko podpiety przez to jeden dysk, czy tez np. plyte glowna?

    ZAB-PC działa na takiej zasadzie, że zwiera tor 12V i 5V do masy, jeśli
    napięcia w tych torach przekroczy zadany margines. Chroni więc
    bezpośrednio wszystko co jest wpięte w te tory, a pośrednio i inne przez
    blokadę zasilacza.
    Często, ZAB-PC nie jest w stanie wytrzymać prądów jakie dają duże
    zasilacze i wtedy szlag trafia elementy ZAB-PC, ale w ten sposób, że
    palą się one zamieniając jednocześnie w stałą zworę co na stałe
    przywiera zasilacz.

    "Chris" pisze:

    > Jak chcesz chronić kompa top daj UPS-a a nie takie pieroły, to działa
    > jak margnetyzery w samochodach.
    > Zasilacz sam z siebie nie pali sprzętu co najwyżej puszcza przepięcie
    > z sieci.

    No cóż, nie mam czasu, żeby wykładać ci podstawy elektroniki, więc
    odpuszczam.

    "BQB" pisze:

> [...]
    > za to wzrost +12V do np +30V, co właśnie spowoduje spalenie
    > różnych elementów w kompie. UPS przed tym nie uchroni.

    Najczęściej, szczególnie w starych zasilaczach, padały pojemności w
    układzie sprzężenia zwrotnego co powodowało pompowanie przetwornicy
    ponad miarę powodując wzrost wszystkich napięć, aż szlag trafiał całość,
    a na flaki szło zabójcze napięcie.

    Leo.

  • 30. Data: 2014-04-10 21:45:27
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 10 Apr 2014 20:30:44 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

    > ZAB-PC działa na takiej zasadzie, że zwiera tor 12V i 5V do masy, jeśli
    > napięcia w tych torach przekroczy zadany margines.

    czy wiesz jaki to mniej wiecej margines?

    czy takie zwieranie wyjscia szkodzi zasilaczowi impulsowemu? nie mogloby
    sie to odbyc z udzialem transila?

    --
    jg