  • 1. Data: 2009-11-25 12:47:34
    Temat: Procesor do peceta "w średnim wieku"
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    Odkurzyłem ostatnio starawego Compaqa Deskpro EX. Siedzi sobie tam w
    środku Celeron 733, płyta przedstawiająca się jako GVC DR742e (na
    chipsecie i810e), 2x64 MB RAM, dysk 20 GB, CD-ROM i sieciówka. Chciałbym
    to troszkę zmodernizować, no i tu mam lekką zagwozdkę: na pewno da radę
    włożyć 2x256 MB RAM, ale czy pójdzie na tym P III 1 GHz (płyta zdaje się
    że ma FSB 133 MHz) - różne informacje od wuja Gugla na ten temat można
    uzyskać, zwykle sprzeczne ze sobą. Ćwiczył ktoś taką konfigurację? Dla
    utrudnienia dodam ze napędzane jest to zasilaczem 145W, takim malutkim
    (SFX to się chyba nazywa, wymiana na silniejszy nie wchodzi w grę, bo za
    cenę nowego zasilacza kupię wypasionego poleasingowego Della albo HP na
    P IV).

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 2. Data: 2009-11-25 13:11:41
    Temat: Re: Procesor do peceta "w średnim wieku"
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > chipsecie i810e), 2x64 MB RAM, dysk 20 GB, CD-ROM i sieciówka. Chciałbym
    > to troszkę zmodernizować, no i tu mam lekką zagwozdkę: na pewno da radę

    Pytanie - czy jest sens? Jako maszyna do pisania i maili - nada się. Za to
    udławi się pierwszym lepszym bannerem we Flashu...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 3. Data: 2009-11-25 13:49:03
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-25 14:11, =Marcos= pisze:

    > Pytanie - czy jest sens? Jako maszyna do pisania i maili - nada się. Za to
    > udławi się pierwszym lepszym bannerem we Flashu...

    Zastosowania mają być biurowe + skype. Na pokładzie któraś z dystrybucji
    Linuksa, a linuksowy skype w wymaganiach ma właśnie procesor 1 GHz.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2009-11-25 14:29:08
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Zastosowania mają być biurowe + skype. Na pokładzie któraś z dystrybucji
    > Linuksa, a linuksowy skype w wymaganiach ma właśnie procesor 1 GHz.

    szkoda na to czasu i nerwów. Lepiej zainwestować choćby w najtańszy E3200 i
    nawet 1GB ramu. Od biedy dysk twardy można przełożyć. Jak dobrze poszperać
    to wyjdzie niewiele drożej niż bawienie się w ulepszanie i tak starego
    sprzętu.

  • 5. Data: 2009-11-26 08:29:27
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-25 15:29, Doxent pisze:

> [...]
    > nawet 1GB ramu. Od biedy dysk twardy można przełożyć. Jak dobrze poszperać
    > to wyjdzie niewiele drożej niż bawienie się w ulepszanie i tak starego

    Niewiele? Jakieś 10 razy drożej to nie jest IMHO niewiele drożej ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 6. Data: 2009-11-26 08:41:25
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mich@l napisał(a):

    > Zastosowania mają być biurowe + skype. Na pokładzie któraś z dystrybucji
    > Linuksa, a linuksowy skype w wymaganiach ma właśnie procesor 1 GHz.

    A planujesz połączenia video? Używałem Skype pod Linuksem na PIII@800MHz
    (ale wyłącznie głos) i chodziło dobrze.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 7. Data: 2009-11-26 08:57:23
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 25 Lis, 13:47, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:
> [...]
    > P IV).
    >
    > --
    > To nie prawdy objawione a jedynie moje prywatne opinie ;)

    Ta płyta max obsłuży pentium III Coppermine 1133 Mhz FSB 133Mhz lub
    celerona 1100 Mhz FSB100, max ilość pamięci to 1GB/ 133Mhz

  • 8. Data: 2009-11-26 09:01:10
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Wed, 25 Nov 2009 13:47:34 +0100
    "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:

> [...]
    > że ma FSB 133 MHz) - różne informacje od wuja Gugla na ten temat można
    > uzyskać, zwykle sprzeczne ze sobą. Ćwiczył ktoś taką konfigurację?

    Dokładnie takiej, to nie, ale parę miesięcy temu upgrade'owałem
    troszkę Dellika bardzo podobnej klasy (nie wiem, jak się nazywał,
    ale był w takim zupełnie malutkim towerze). Ten sam chipset, wyjściowy
    procesor - Celeron 700 (800?), docelowy - PIII 1.1GHz. Komputer miał
    być do przeglądania stron, sprawdzania poczty, pisania i czasem
    obejrzenia DVD. We wszystkich tych zadaniach sprawdza się OIMW
    wystarczająco dobrze.

    Myślę, że ta Twoja maszynka bez problemu łyknie mocniejszego procesora
    - jak działa z jednym Copperminem, to zadziała i z każdym innnym.
    Ale na wszelki wypadek możesz spróbować znaleźć dla niej jakieś
    archiwum BIOSów i poczytać ich release notes. Możliwe, że gdzieś
    będzie wprost napisane, że dodano obsługę takich a takich procków.

    A jako system polecałbym pclinuxosa - mały, szybki i bardzo lekkostrawny
    dla lajkoników.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 9. Data: 2009-11-26 13:12:33
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-26 09:41, Dominik & Co pisze:

    > A planujesz połączenia video? Używałem Skype pod Linuksem na PIII@800MHz
    > (ale wyłącznie głos) i chodziło dobrze.

    No właśnie o wideo chodzi. Do głosu to są telefony :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 10. Data: 2009-11-26 13:24:18
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-26 09:57, Andrzej pisze:

    > Ta płyta max obsłuży pentium III Coppermine 1133 Mhz FSB 133Mhz lub
    > celerona 1100 Mhz FSB100, max ilość pamięci to 1GB/ 133Mhz

    Ale czy zasilacz da radę? Ma 145W.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl