  • Data: 2013-10-26 00:00:34
    Temat: Re: Proces o sygnalizacje dyskryminującą rowerzystów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Oct 2013, p...@g...com wrote:

    > rozumiem ze puszczenie zielonego co 2-gi czy 3-ci cykl przekracza inteligencje
    projektanta ?

    Jego inteligencję przekracza wymóg obowiązkowego dania choćby krótkiego
    wjazdu na każdy kierunek. Z przepisów.
    Bezwzględnie, choć AFAIR może być warunkowy ("zielona strzałka"), ale
    musi być.
    No chyba że znowu zmienili w przepisach i przeoczyłem.

    Ale na mój gust przepisy:
    - w sygnalizacji akomodacyjnej strumienie ruchu powinny otrzymywać
    zielone nie krócej niż przez 5 sekund
    - w sygnalizacji acyklicznej jak wyżej
    - w sygnalizacji cyklicznej w każdym cyklu "należy się" co najmniej
    raz na cykl przydział zielonego (minimum wynika z innych warunków,
    np. rodzaju pojazdów)
    ...ciągle obowiązują.

    I to za ich niezachowanie ciągają projektanta (słusznie).

    Przepisy oczywiście wydane w moim "ulubionym inaczej" formacie
    PDF (tłukłbym zwolenników czymś twardym i długim ;)), przez co
    umiejętnie "zgodnie ze standardem" zapisano jak niżej:
    http://www.word.lodz.pl/materialy/znaki%20i%20sygnal
    y%20drogowe/Sczegolowe%20warunki%20techniczne%20znak
    i%20i%20sygn%20drog%20i%20inne%20urz/Zal.%203%20Sygn
    aly%20drogowe/Program%20sygnalizacji.pdf
    ...albo:
    http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
    3_8.pdf
    (i czepiać się nie można - jest PDF? - jest, spadać!)

    pzdr, Gotfryd