    From: "PWK" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Próbne DVB-T z Kołowa?
    Date: Mon, 14 Sep 2009 15:55:18 +0200

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h8knho$dqr$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mojej Matce w 1995 roku w nowowybudowanym domu wpuszczono sygnal kablówki
    > w instalację AZART.
    > [ciach]
    > vari
    Rok 1991, 1992 Poznań, Rataje.
    Do sieci Azart wpuszczane są (na kanałach 3, 5, 7 i 11) (dla potrzeb TVP
    zajęty był kanał 1 i 9) wpuszczono 4 programy satelitarne.
    Pro7, RTL, Eurosport i MTV. Oczywiscie sytuacja z umową i płatnościami jak u
    varie'go, czyli mieli wszyscy, nie wszyscy płacili.
    Mieli nawet ci, którzy mieszkali w domkach jednorodzinnych koło osiedla,
    ponieważ sieć była tak dziurawa, że wymagała solidnych wzmacniaczy, a i tak
    więcej wychodziło z kabli niż nimi szło.
    Później, bodajże od 1995 roku wybudowano sieć kablową (to była absolutna
    nowość, bo budowali ją gwiaździście, a nie równolegle) i montowali filtry
    dla tych, którzy zadeklarowali pakiet mini (czyli taki socjalny). Stary
    AZART zaorano.
    Wszystko było super, do czasu, kiedy kablówka (w zasadzie jedyna słuszna w
    PO, czyli INEA) postanowiła powyłączać częśc kanałów satelitarnych, a część
    trafiła do cyfry (dvb-c) i można sobie je kupić. Na dodatek bodajże w 2008
    roku wyłączono retransmisję w pasmie 87,5 - 108 MHz programów radiowych
    poprzez sieć kablową (Azartu nie ma). Zostawiono jedynie słuszne programy
    radiowe publiczne i radio z Torunia. To z kolei spowodowało, że coraz więcej
    anten fm zaczęło pojawiać się na balkonach, niestety pokojowa nie wiele co
    odbiera. Jak na razie adminstracja nie robi nakazu zdejmowania tychze, nie
    czepiają się nawet jak ktoś sobie satelitkę ustawi, o ile z balkonu widzi
    HB, czy Astrę.
    Nie ukrywam, że oprócz kablówki chciałbym mieć w bloku dobry azart w
    dostępnymi wszystkimi kanałami naziemnymi, wszystkimi stacjami radiowymi i
    jeszcze z sygnałem z HB i Astry. Ale to jest nie realne. Przynajmniej nie w
    bloku.
    Pozdr pwk