-
1. Data: 2010-02-06 20:41:26
Temat: Problemy z silnikiem?
Od: Arti <a...@g...pl>
Hej
W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie
mam) ale objawy są następujące
Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo
Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem,
uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i
jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczególnie gdy
dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na biało z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany
olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem
Co zrobilem:
- wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony
elektrycznej(cewka zaplonowa)
Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale
wiadomo jak jest z mechanikami:(
Pozdrawiam
-
2. Data: 2010-02-06 20:56:05
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>
Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):
> Objawy:
> - Wcina olej
> - Pali 18l/100
> - Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
> minuta do setki:)
Tak na oko wygląda na jakiś problem mechaniczny. Zacznij od zbadania
ciśnienia sprężania - objawy wskazują na problem z którymś cylindrem:
pęknięty tłok, wysypane pierścienie, dziurawy zawór. Pomiar będzie tani, a
dostarczy mnóstwo informacji.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
3. Data: 2010-02-06 21:06:43
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Arti pisze:
> Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
> Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale
> wiadomo jak jest z mechanikami:(
- kontrola czujników na komputerze
- sprawdź kompresje w cylindrach (to by tłumaczyło wszystkie objawy)
- zmierz ciśnienie paliwa na listwie, zarówno na wolnych obrotach jak i
wysokich (nie tłumaczyłoby to wcinania oleju, ale może to być osobna sprawa)
- sprawdź ustawienie rozrządu
- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
-
4. Data: 2010-02-06 21:09:25
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:
> - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
> chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
Z ciekawości: jak to się sprawdza?
--
Bright light is the end
of the black light district.
-
5. Data: 2010-02-06 21:19:30
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
aari^^^ pisze:
> Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:
>
>> - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
>> chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
>
> Z ciekawości: jak to się sprawdza?
Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź
na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.
-
6. Data: 2010-02-06 21:23:02
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):
>> - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
>> chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
>
> Z ciekawości: jak to się sprawdza?
Proste jak gotowanie obiadu:
Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
tłustej kury :-)
Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.
Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
7. Data: 2010-02-06 21:24:50
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Arti <a...@g...pl>
Tomasz Pyra wrote:
> aari^^^ pisze:
>> Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:
>>
>>> - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
>>> chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
>>
>> Z ciekawości: jak to się sprawdza?
>
> Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź
> na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.
To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.
-
8. Data: 2010-02-06 21:28:17
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: DoQ <p...@g...com>
Arti pisze:
>> Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna
>> maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.
> To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.
Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
9. Data: 2010-02-06 21:33:26
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: Arti <a...@g...pl>
Przemysław Bernat wrote:
> Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):
>
>>> - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
>>> chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
>> Z ciekawości: jak to się sprawdza?
>
> Proste jak gotowanie obiadu:
>
> Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
> tłustej kury :-)
> Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.
>
> Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
> pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
> dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
> płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.
>
>
Witaj
Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:)
Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:).
Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem.
Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu?
-
10. Data: 2010-02-06 22:14:42
Temat: Re: Problemy z silnikiem?
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Hej
>
> W nast�pnym tygodniu wybior� si� na diagnostyk�
silnika (bo pomyslu nie
> mam) ale objawy s� nast�puj�ce
>
> Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo
>
> Objawy:
> - Wcina olej
> - Pali 18l/100
> - Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem �cigaczem ale na oko bedzie z
> minuta do setki:)
> - Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem,
> uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i
> jest problem z odpaleniem.
> - Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasn�� podczas
jazdy(szczegĂłlnie gdy
> dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
> - kopci na bia�o z rury
> - nie ubywa plynu z chlodnicy:)
> - w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany
> olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem
>
> Co zrobilem:
> - wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony
> elektrycznej(cewka zaplonowa)
>
> Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
> Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale
> wiadomo jak jest z mechanikami:(
>
> Pozdrawiam
Jaki ma przebieg? I jak był jeżdżony. Czy długie trasy czy typowo miejska jazda?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl