  • 1. Data: 2019-07-24 09:01:33
    Temat: Problemy z Wifi - Reaktywacja
    Od: z <...@...pl>

    Tym razem to samo/podobne zjawisko ale na ajfonie 5C.
    Połączenie internetowe jest ale syganłu (radia) nie ma.
    Próby ponownego połączenia, ponownego wyszukania i wpisania hasła nic
    nie dały. Pomogło wyłączenie i włączenie wifi w telefonie.
    Szersze zjawisko?

  • 2. Data: 2019-07-24 17:45:46
    Temat: Re: Problemy z Wifi - Reaktywacja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d38024d$0$17356$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Próby ponownego połączenia, ponownego wyszukania i wpisania
    > hasła nic nie dały. Pomogło wyłączenie i włączenie wifi

    Po latach bezproblemowej pracy musiałem zrestartować AP.
    Inny (zupełnie inny) czemuś ;) uległ, przez co domagał
    się niemal codziennych restartów -- zamieniłem na inny
    egzemplarz tego samego modelu...

    W telefonie wyłączam WiFi bardzo często (gdy wychodzę
    poza zasięg domowego WiFi) aby oszczędzać energię...

    Choć łączność WiFi wyłączam -- nawigacja nadal z tego
    korzysta. (można wyłączyć zupełnie) Takoż z BT.

    -=-

    Do JF -- zauważ, że nawigacja oparta o WiFi itp. naziemną infrę
    niekoniecznie ;) domaga się zsynchronizowania zegarków nadajników,
    a jednak jest całkiem skuteczna -- potrafi skutecznie określić
    położenie odbiornika z dokładnością kilku metrów w terenie
    mocno ;) zabudowanym.

    Miałem nawet taki program, który określał odległość od nadajnika
    WiFi tylko na podstawie odbieranej mocy od tegoż/jednego nadajnika;
    pomiar/wynik (od moich AP) był zdumiewająco dobry/poprawny, choć
    rzecz jasna można było łatwo oszukać ów program.

    Zanim Afrykańczyk zaczął swe szaleństwa na obecnych obrotach, BObama
    (jako prezydent USA -- tamci prezydenci nie bredzą nadmiernie) obiecał
    ludziom orientację opartą o naziemną infrę w razie rosyjskiego ataku na
    GPS -- po odstawieniu wahadłowców USA oparła podbój Kosmosu o rosyjskie
    usługi. Inni (choćby Francuzi z ich Arianeami) niby próbowali swych sił,
    ale nierzadko ;) w oparciu o rosyjskie silniki rakiet nośnych. IMO
    aneksja Krymu była dla EMuska zbawienna w skutkach.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-07-24 18:28:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Inny (zupełnie inny) czemuś ;) uległ, przez co domagał
    >się niemal codziennych restartów -- zamieniłem na inny

    Tez tak mam z jednym ... ciekawym bardzo, co mu sie stalo ..

    >W telefonie wyłączam WiFi bardzo często (gdy wychodzę
    >poza zasięg domowego WiFi) aby oszczędzać energię...

    IMO - nie bierze az tak duzo, ale ...

    >Choć łączność WiFi wyłączam -- nawigacja nadal z tego
    >korzysta. (można wyłączyć zupełnie) Takoż z BT.

    Ciekawe ... sugerujesz, ze "usluga lokalizacyjna" wlacza sobie wifi w
    miare potrzeby, mimo ze jest wylaczona stosowną ikonką ?

> [...]
    >a jednak jest całkiem skuteczna -- potrafi skutecznie określić
    >położenie odbiornika z dokładnością kilku metrów w terenie

    Bo dziala na calkiem innej zasadzie.

    Ale ciekaw jestem ... czy wyjscie w teren nie powoduje, ze google
    uruchamia nam GPS, w celu zmierzenia okolicznych wifi.
    I wtedy juz mamy spory pobor mocy :-)

> [...]
    >pomiar/wynik (od moich AP) był zdumiewająco dobry/poprawny, choć
    >rzecz jasna można było łatwo oszukać ów program.

    Zadziwiajace. Przy tych wszystkich scianach i przeszkodach, ze tez sie
    dalo zmierzyc odleglosc na podstawie mocy ... a moze ci sie tylko
    wydawalo, ze taki dokladny.

    Kiedys usilowalem namierzyc drona, co spadl w nieznane
    krzaki/podworka, i takie latwe to nie bylo ...

    J.

  • 4. Data: 2019-07-24 20:26:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d3887bd$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Tez tak mam z jednym ... ciekawym bardzo, co mu sie stalo ..

    Mój to 340 TPlink AP bez APC.

    > IMO - nie bierze az tak duzo, ale ...

    Ale jest lato... ;)

    > Ciekawe ... sugerujesz, ze "usluga lokalizacyjna" wlacza
    > sobie wifi w miare potrzeby, mimo ze jest wylaczona
    > stosowną ikonką ?

    Może odbiera bez nadawania? Nie wiem, jak jest, ale
    tak ma/potrafi ,,od urodzenia'', bez softu obcego.

    > Bo dziala na calkiem innej zasadzie.

    Owszem.

    > Ale ciekaw jestem ... czy wyjscie w teren nie powoduje, ze
    > google uruchamia nam GPS, w celu zmierzenia okolicznych wifi.
    > I wtedy juz mamy spory pobor mocy :-)

    Chyba nie uruchamia -- po uruchomieniu mapy itp. aplikacji muszę
    dłuuuuuuuuuuuugo czekać na pozycję z GPS. Włączenie na pół minuty
    IMO nic by nie dało. W lesie; na cmentarzu; pod wiaduktem, mostem
    czy chmurami -- problemy!!!

    Pod względem odbiornika GPS (czułości i czasu startu) Asus Max jest porażką!

    Ma już 3 lata, ale odbiornik był taki od początku.
    Włączenie trybów oszczędzających energię daje jeszcze
    gorsze efekty -- odbiornik staje się nieprzydatny!!

    Czasami pocieszam się ;) tym, że być może jakoś popsułem ów
    telefon częstymi lotami (ręka -- podłoga itp.) ale pamiętam
    pierwsze godziny po qpnie -- myślałem, że ten odbiornik jest
    zepsuty, i że trzeba będzie odstawić telefon do serwisu, lub
    choćby wymienić w sklepie na inny...

    Dopiero nocą odbiornik załapał pozycję -- i pokazał ją wtedy
    MAKABRYCZNIE poprawnie, choć szedłem pomiędzy blokami z Po_godnej
    na Krę_tą...

    > Zadziwiajace. Przy tych wszystkich scianach i przeszkodach, ze
    > tez sie dalo zmierzyc odleglosc na podstawie mocy ... a moze
    > ci sie tylko wydawalo, ze taki dokladny.

    Mierzyłem miarką/tasiemką tego:

    https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb486
    1dc3d9cd198316

    typu... BTW tych tasiemek -- śmieszą mnie ludzie, którzy (chcąc poznać
    jak najdokładniej odległość) zaginają taką taśmę przy ścianie, zamiast
    dodawać to, co napisane na obudowie... Niby prosta taśma, a tyle z nią
    trudności niektórzy mają... Podobnież z suwmiarką, która także stwarza
    ludziom problemy...

    > Kiedys usilowalem namierzyc drona, co spadl w nieznane
    > krzaki/podworka, i takie latwe to nie bylo ...

    Od tamtej pory nie latasz nim w Himalajach podczas mgły? ;)

    Ww. program pokazywał odległość z dokładnością pół metra niemal
    w całym mieszkaniu. Nie pamiętam wyników spoza mieszkania, ale
    chyba tam też nie było źle...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-07-24 20:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 5d3887bd$0$17359$6...@n...neostrada.pl
    >Mój to 340 TPlink AP bez APC.

    U mnie tez TP-Link.

    >Może odbiera bez nadawania? Nie wiem, jak jest, ale
    >tak ma/potrafi ,,od urodzenia'', bez softu obcego.

    Musza kiedys sprawdzic.

> [...]

    >czy chmurami -- problemy!!!
    >Pod względem odbiornika GPS (czułości i czasu startu) Asus Max jest

    transmisje danych wlacz ... i moze assisted GPS trzeba jakos osobno
    wlaczyc.

    Ale co mu szkodzi wlaczyc GPS na kwadrans - co to, jego bateria ? :-)
    Ewentualnie wlaczy na minute, stwierdzi ze pozycji nie ma, to wylaczy
    ... i wlaczy za godzine :-)

    >Czasami pocieszam się ;) tym, że być może jakoś popsułem ów
    >telefon częstymi lotami (ręka -- podłoga itp.) ale pamiętam

    Antena mogla sie uszkodzic.

    >pierwsze godziny po qpnie -- myślałem, że ten odbiornik jest
    >zepsuty, i że trzeba będzie odstawić telefon do serwisu, lub
    >choćby wymienić w sklepie na inny...

    Moze trzeba bylo ...

    >Mierzyłem miarką/tasiemką tego:
    > https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb486
    1dc3d9cd198316

    A co to za program byl ?

> [...]
    >zamiast
    >dodawać to, co napisane na obudowie... Niby prosta taśma, a tyle z

    Jesli dobrze widze, do na obudowie napisane 5m.
    Poza tym wiesz jaki to wysilek do np 2.97 dodac 6 cm ?

    A to wszystko przez producentow, ktorzy oszczedzaja na instrukcji :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-07-25 00:11:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-24 o 20:58, J.F. pisze:

    Zaiste, fajna gadka starych dziadków ze sprzętem rodem z 19 wieku :D

    Kupcie sobie coś nowszego, może się wincyj dowiecie jak to działa :D

    Lokalizacja>Zwiększ dokładność>Skanowanie WiFi/Bluetooth...to chyba już
    dostępne od Andka 6.1 :)

    BTW, często w TPlinkach po 2-3 latach zaczyna siać zasilacz co
    skutecznie zakłóca pracę routerka. Wystarczy go wymienić na nowy/sprawny.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2019-07-25 00:51:10
    Od: ? you jump on top of my dick ? <s...@t...skurwialy.usraelski.palancie.invalid>

    LordBluzg(R) wrote:
    > T*linkach po 2-3 latach zaczyna siać zasilacz co
    > skutecznie zakłóca pracę routerka.
    Chcialbym zobaczyc te BAJERY na ekranie oscyloskopu!

    --
    Zajebalowo WIOCHA

    Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

  • 8. Data: 2019-07-25 14:29:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d38aaca$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    E> Owszem.

    Znów fatalnie cytujesz.

    > transmisje danych wlacz ...

    Musiałbym wpierw wyłączyć.

    > i moze assisted GPS trzeba jakos osobno wlaczyc.

    Nie trzeba. Ponadto czasami to przeładowuję
    ręcznie -- bez widocznych rezultatów. Nie ma
    też mowy o tym, co oferuje MT -- mam Q.

    > Ale co mu szkodzi wlaczyc GPS na kwadrans - co to, jego
    > bateria ? :-) Ewentualnie wlaczy na minute, stwierdzi ze
    > pozycji nie ma, to wylaczy ... i wlaczy za godzine :-)

    Sam odbiór chyba niewiele kosztuje -- gorzej z liczeniem...
    Tak myślę, ale nie wiem, jak jest naprawdę.

    > Antena mogla sie uszkodzic.

    Mogła, ale:
    - telefon miał ten problem od początku
    - ZTCP został wyjęty w mej obecności z zapakowanego pudełka
    - nie zauważyłem pogorszenia tuż po którymś z ,,solidniejszych'' upadków
    - inni w necie też narzekają na odbiornik GPS Asusa Maxa
    - wiele osób (w tym i Ty) wcześniej zgłaszało podobne
    problemy ze swymi odbiornikami tak, że musiałem aż
    dowodzić snapami fixowanie (Ace, Monstera i Overmaxa)
    na parterze **chyba** pięciokondygnacyjnego budynku
    (na Krętej 12)

    > Moze trzeba bylo ...

    Chyba nie, zważywszy opinie netowe.

    1dc3d9cd198316

    > A co to za program byl ?

    Nie pamiętam -- podałbym namiary, gdybym pamiętał.

    > Jesli dobrze widze, do na obudowie napisane 5m.

    Chyba tak.

    > Poza tym wiesz jaki to wysilek do np 2.97 dodac 6 cm ?

    5, nie 6. To IMO prawda, że dodanie 5 czy 6 do wskazania taśmy jest
    niemal niewykonalne bez użycia kwantowego komputera, ale przynajmniej
    można próbować...

    > A to wszystko przez producentow, ktorzy oszczedzaja na instrukcji :-)

    Właśnie wywalam do śmietnika ponad pół kilograma kolorowych instrukcji
    gry w karty -- zarówno bankowe, jak i telefoniczne karty...

    26 czerwca 2012 r. wysłałem wnioski o SIMki kwadratury Aero...
    03 sierpnia 2012 r, wysłano do mnie obie SIMki. (jedną na mnie
    i jedną na moją matkę)

    Darmowy internet -- czyli darmowe licencje warte miliardy pln...
    (coś na kształt obecnego 500+)

    Nadto i Pomarańcza przejęła dziś moje dwa numerki z Dziewicy...

    Z Plusem jeszcze nie dogadałem się; z T chyba nie warto;
    może A2M -- mam jeszcze jeden numer w Dziewicy... Niby
    dwa, ale jeden jest już przeterminowany od początku broku...

    Na jedno pytanie dotyczące tego numeru dostałem w VM 3 różne odpowiedzi,
    w tym i taką, że numer mogę przenieść bez doładowania. Próba przeniesienia
    zakończyła się otrzymaniem nowego (ładniejszego) numeru Pomarańczowego...

    Teraz w Pomarańczy mam najwięcej numerów -- nie wiem, ile, bo
    nie jestem mocny w rachunkach. Każdy (każda SIMka) jest opisany...
    W Play mam kilka i w VM dwa, z czego jeden aktywny...

    Może przeniosę się do Play/Fakt i (jeśli dadzą) wezmę kolejne 20/200/60?...

    -=-

    Pomarańcza czasami daje 2 GB, czasami 4 GB za przeniesienie...
    Ale zero minut i zero złotych... [nie sprawdzałem platynowych?]

    -=-

    W lipcu 2011 r. KB dawał 7% na RORze...
    Jaka wówczas była inflacja? Zerowa? (nie pamiętam, ale chyba zerowa)

    Teraz najlepsze lokaty nie pokrywają inflacji, ale podatki od
    ,,zysków'' trzeba płacić -- ani kwota wolna od podatku tych
    ,,zysków'' nie obejmuje, ani koszty uzyskania ,,przychodu''...

    Najpierw MBelka opodatkował (co nam wynagrodził), następnie
    Vincenty uszczelnił, aż Szczurek połakomił się na orzeszki...

    Dobra zmiana!!! ;) IMO każda władza jest (; lepsza ;) od poprzedniej!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-07-25 15:40:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d39a0c9$1$17359$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > zakończyła się otrzymaniem nowego (ładniejszego) numeru Pomarańczowego...

    Uderz w stół a nożyczki się stępią? VM niepostrzeżenie zadzwonił, ale
    że telefon mam głuchy na cudze wołania... [telefon głuchy i zdarte
    buty -- czy jakoś podobnie] Głuchota owa jest efektem natarczywości
    garnkowo-wełnianej... -- idąc spać, wyłączam dzwonki, aby nie być
    budzonym głupotami typu pokazy: garnków, pościeli wełnianej, foteli
    masujących portfele... Dodatkowo zatykam swe uszęta stoperami...

    Nry garnków lądują w zablokowanych, ale mnoży się to niemiłosiernie...

    Owady są zjadane przez jaskółki zjadane przez koty...
    Mnożące się szczury są pożywieniem węży...

    Co jednak uczynić ze stalowymi garnkowcami?!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-07-25 17:23:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Kupcie sobie coś nowszego, może się wincyj dowiecie jak to działa :D

    >Lokalizacja>Zwiększ dokładność>Skanowanie WiFi/Bluetooth...to chyba
    dostępne od Andka 6.1 :)

    Tak ogolnie to dostepne bylo chyba jeszcze w 4.x, albo i wczesniej,

    ale nie odpowiada na pytanie: po wylaczeniu WiFi ... lokalizacja sobie
    ja wlaczy w razie potrzeby ?

    J.