  • 11. Data: 2019-07-25 18:31:34
    Temat: Re: Problemy z Wifi - Reaktywacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d39a0c9$1$17359$6...@n...neostrad
    a.pl...
    "J.F." 5d38aaca$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    >Sam odbiór chyba niewiele kosztuje -- gorzej z liczeniem...
    >Tak myślę, ale nie wiem, jak jest naprawdę.

    sam odbior tez wymaga pracy sporej czesci cyfrowej ...

    >Mogła, ale:
    > - telefon miał ten problem od początku
    > - ZTCP został wyjęty w mej obecności z zapakowanego pudełka

    Mogl upasc i w fabryce :-)

    > - nie zauważyłem pogorszenia tuż po którymś z ,,solidniejszych''
    > upadków
    > - inni w necie też narzekają na odbiornik GPS Asusa Maxa
    > - wiele osób (w tym i Ty) wcześniej zgłaszało podobne
    > problemy ze swymi odbiornikami tak, że musiałem aż
    > dowodzić snapami fixowanie (Ace, Monstera i Overmaxa)
    > na parterze **chyba** pięciokondygnacyjnego budynku
    > (na Krętej 12)

    A to on ci w mieszkaniu pod piecioma stropami tak kiepsko lapie, czy w
    otwartym terenie ?

    >>> https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb486
    1dc3d9cd198316

    >Chyba tak.

    >5, nie 6.

    a moze 55mm ?

    >To IMO prawda, że dodanie 5 czy 6 do wskazania taśmy jest
    >niemal niewykonalne bez użycia kwantowego komputera, ale przynajmniej
    >można próbować...

    Ale po co - wystarczy zgiac tasme :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-25 19:02:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d39d9fc$0$501$6...@n...neostrada.pl

    > Mogl upasc i w fabryce :-)

    Przed włożeniem do pudełka?
    IMO pudełko nie nosi śladów upadku.

    Co to za telefon, który można zepsuć lataniem?
    [może trzeba wtedy włączać tryb samolotowy?...]

    > A to on ci w mieszkaniu pod piecioma stropami
    > tak kiepsko lapie, czy w otwartym terenie ?

    Ace, Monster i Overmax -- potrafiły pod pięcioma stropami pokazywać,
    natomiast Asus Max potrafi zgubić się na wolnej przestrzeni. Ogólnie
    niby nie jest makabrycznie źle, ale raz przejechałem ~kilometra za
    daleko, bo GPS nie podawał pozycji a innym razem w ogóle pogubiłem
    się. :) Oba zdarzenia wspierała ;) mgła i chmury. Drugim razem
    dopomógł ;) długi (na kilkaset metrów) tunel drogowy pod torami
    kolejowymi.

    Wkrótce być może wypróbuję Asusa w tym:

    http://pl.aliexpress.com/item/32964981402.html?spm=a
    2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

    czymś.

    09 odebrałem z poczty to:

    http://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=a
    2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

    coś.

    Przedwczoraj byłem na tejże poczcie i zapytałem o ewentualną przesyłkę
    z Chin... Powiedziano mi, że i owszem, jest -- właśnie ten uchwyt, i że
    czeka na mnie od 08 lipca...

    Oczekuję jeszcze kilku przesyłek z Chin i zamierzam zamawiać kolejne.
    Polubiłem kupowanie via net. :)

    > a moze 55mm ?

    Takich nie widywałem.

    > Ale po co - wystarczy zgiac tasme :-)

    :) EW. zmierzyć gumką od majtek, bądź zużytym kondomem... ;)

    https://allegro.pl/oferta/cyfrowy-dalmierz-laserowy-
    miernik-odleglosci-m2-8032761131

    Hiperboloidyzacja ultradźwiękowa. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-07-26 20:47:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d39e08b$0$535$6...@n...neostrada.pl

    > Wkrótce być może wypróbuję Asusa w tym:

    > http://pl.aliexpress.com/item/32964981402.html?spm=a
    2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

    > czymś.

    Wypróbowałem. Złapał pozycję bardzo szybko na minutę czy dwie, po czym stracił tak,
    że pomogło dopiero zrestartowanie całego telefonu -- co trwa u mnie ~kwadransa. :)
    Po restarcie telefonu było OK, póki nie wjechałem wgłąb wysokiego i gęstego lasu
    liściastego. Po wyjechaniu z lasu szybko złapał i było OK do czasu wjazdu pod
    dłuuuuugi daszek. Przez kilkadziesiąt metrów jazdy pod daszkiem jeszcze łapał,
    ale pokazywał coraz większy błąd, aż stracił pozycję. Po wyjechaniu spod daszka
    szybko odnalazł się...

    Trzymadło bardzo dobre, ale telefon mnie nie słucha!
    - zbiesił się program do grup dyskusyjnych
    (szczególnie źle mam z grupą GSM -- chciałem
    od razu wysłać post, wprost z roweru)
    - Wyłączam gesty w przeglądarce -- włączają się!
    - Zabraniam wyłączania ekranu -- wyłącza się po
    paru minutach...
    - Stukam w ekran (dwa stuknięcia powinny zaświecić
    ekran) -- przez plastyk trzymaka nie reaguje...

    Teraz, gdy stukam -- włącza się...
    Telefon ma ,,tryb rękawiczek'', ale nie jest to konieczne w tym uchwycie.

    Oczywiście przejechałem obok miejsca, w którym wypadł mi przed laty Monster!

    Uchwyt IMO bardzo dobry!!! I duży -- mam nadzieję, że ekran
    mego kolejnego telefonu będzie miał co najmniej 6 cali. :)
    Pod uchwytem miejsce na pałerbanki i masę innych drobiazgów!
    Zachodzące Słoneczko nie przeszkadzało. Kurtka za 5 dych
    chroniła przed zimnem, choć inni byli ubrani jak na lato
    przystało... Mnie jest zimno!!!

    -=-

    Idę do Acera -- mam nadzieję, że skompresował wszystko...
    Dałem mu na to tylko ;) jedną dobę, ale kto wie. ;)
    Mam nadzieję, że nie rozsypał się od tego kompresowania...

    64W10 na HDD też zaktualizował się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-07-26 23:18:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski"- 5d3b58c7$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > Teraz ok.

    Po włączeniu telefonu podczas przejażdżki nie chciałem czekać
    ~kwadransa ;) -- zacząłem zanim wszystko wystartowało, co dało
    (zgodnie z mymi obawami) efekty fatalne... Teraz (po przeładowaniu)
    niby OK, ale... Telefon ma czkawkę... ;) -- stale coś raportuje dźwiękiem...

    -=-

    VBox ma nowe hobby ;) -- pierwsze uruchomienie kończy
    się zwiechą! Kolejne -- OK! I tak już kilka razy...

    Coraz częściej rozmyślam, ;) o przejściu z VBoxa na VMware...

    -=-

    Wracając do GPS -- do dnia dzisiejszego nie zażyło się
    z Asusem tak, by GPS nie łapał bez przeładunku telefonu...

    Ale w lesie czy pod dachami -- jest cienko!!!

    Ace, Monster i Overmax łapały nawet pod kilkoma stropami
    a pod jednym -- niemal zawsze! Ace czasami tracił pozycję
    podczas jazdy w wysokim lesie... Ale nie pamiętam takich
    sytuacji z Ace, gdy trzymałem w rękach -- nie pod blachami
    samochodu...

    Za to Monster sprawiał tak dużo problemów, że głowa mała!!!
    Zwłaszcza na systemie, z którym kupiłem, a którego upgrade
    był podobny do {d}rootowania. ;) Kolejne upgrady były łatwe...

    -=-

    Asusa kolejny raz przeładowuję -- a nuż straci drażniącą czkawkę...
    (niby można wyłączyć powiadomienia, ale co z tego, skoro nie wiem,
    jaki program raportuje?! -- któremu zatkać usta!)

    Restart trwa straszliwie długo. Zwłaszcza pełne zobaczenie karty
    pamięci trwa i trwa...

    Wolnego miejsca na ,,dysku'' mam 2.3 GB -- mało, ale bywa mniej.

    Czkawki nie stracił -- być może raportuje ;) program, który
    właśnie zaktualizował się?... Co kilka minut słyszę
    króciuteńki dźwięk...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-07-28 00:32:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3b6e85$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Czkawki nie stracił -- być może raportuje ;) program, który
    > właśnie zaktualizował się?... Co kilka minut słyszę
    > króciuteńki dźwięk...

    Po przeładowaniu Asus zaczął aktualizację programów, ale karta pamięci
    nie była jeszcze dostępna -- zaczął od nowa instalować Osmanda, uznając,
    że nie jest zainstalowany... ;) Obok Osmanda zaczął ściąganie aktualizacji
    wielu (może i dziesięciu) innych programów...

    -=-

    Czkał jakiś program odwołujący się i do netu, i do lokalizacji.
    Tyle ustaliłem na pewno, o ile cokolwiek pewnego jest na tym świecie. ;)

    Odcięcie wszystkiego od lokalizacji niewiele dało -- program czkał nadal...

    Odcinanie od netu (tryb samolotowy) uciszało czkanie skutecznie...
    Najwyraźniej program informował o znalezieniu czegoś ważnego! ;)

    Wywaliłem masę programów, wiele zabiłem, wszystkim zabroniłem
    autouruchomiania, pozabierałem masę uprawnień, zacząłem ściszanie
    wszystkich programów, które podejrzewałem o hałasowanie...

    Ostatnimi uciszonymi były jakieś usługi Googlastoasystenckie
    i program szukający burz... Niestety -- burzowy program ćwierka
    inaczej po złapaniu pioruna...

    Wywaliłem niepotrzebnie kilkanaście (może i ponad dwadzieścia) programów
    (w tym trzy dotyczące stacji orbitalnej) podejrzanych o zakłócanie ciszy...
    Mam teraz dużo wolnego miejsca. ;)

    -=-

    Trudno mi zgadnąć, czy Googlaste usługi okołoasystenckie mogły dać
    taką czkawkę... Czkanie nie pojawia się od doby...

    -=-

    Aplikacja do Usenetu nadal szwankuje...
    Być może ją wyczyszczę lub nawet skasuję i zainstaluję ponownie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-07-28 14:28:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d38a2d0$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Pod względem odbiornika GPS (czułości i czasu startu) Asus Max jest porażką!

    > Ma już 3 lata, ale odbiornik był taki od początku.
    > Włączenie trybów oszczędzających energię daje jeszcze
    > gorsze efekty -- odbiornik staje się nieprzydatny!!

    Teraz (~14:15) jest najlepszy czas na obserwację -- mam ~7 in use
    i pozycję niby pod kilkoma stropami, na Krętej, ale telefon jest
    na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

    Często poza mieszkaniem, nawet daleko od budynków i drzew nie mam pozycji.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-07-29 05:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jul 2019 14:28:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > i pozycję niby pod kilkoma stropami, na Krętej, ale telefon jest
    > na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

    28m czy 28 nie wiadomo czego ?

    > Często poza mieszkaniem, nawet daleko od budynków i drzew nie mam pozycji.

    A jak masz, to jaki jest blad ?
    Tez 28m, czy mniejszy ?

    mimo 7 satelitow, konstelacja sie trafila o duzej niepewnosci,
    czy odbiornik policzyl jakis bardziej rzeczywisty blad,
    a nie czysto teoretyczny wynikajacy z konstelacji ?

    J.

  • 18. Data: 2019-07-29 22:50:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1lfgixoy5bqrm$....@4...net

    > 28m czy 28 nie wiadomo czego ?

    28 m.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Metr#/media/Plik:Plati
    num-Iridium_meter_bar.jpg

    > A jak masz, to jaki jest blad ?

    Różnie, ale 3 m. raczej bardzo rzadko. ;)

    > Tez 28m, czy mniejszy ?

    Zwykle mniej.

    > mimo 7 satelitow, konstelacja sie trafila o duzej niepewnosci,
    > czy odbiornik policzyl jakis bardziej rzeczywisty blad,
    > a nie czysto teoretyczny wynikajacy z konstelacji ?

    Nie wiem. DOPy trudno uchwycić. ;)

    -=-

    Na Pogodnej 3 (od około 22 godziny 29 lipca br.) mam pozycję na obu parapetach.
    Najmniejszy błąd od strony wschodniej to 75 m., zaś od zachodniej 150 m.

    Od wschodniej telefon nie musi leżeć na parapecie -- może pół metra
    głębiej i tyleż niżej, ale błąd wówczas jest jak po stronie zachodniej.
    (akurat przed chwilą spadł poniżej 60 m., ale tylko na chwilę, po czym
    wrócił do ~150 m.; teraz jest ponad 200 m.)

    -=-

    Pod względem czułości odbiornika GPS/GLONASS/Beidou ten telefon jest
    słaby. Chciałbym, aby mój kolejny telefon łykał również Galileusza. ;)

    -=-

    VBox uruchomił się bez problemu! ;)
    Zwykle pierwsze uruchomienie VBOxa po odhibernowaniu laptopa daje zwiechę.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-07-30 13:49:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3f5c03$0$17341$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    + (akurat przed chwilą spadł poniżej 60 m, ale tylko na chwilę, po czym
    + wrócił do ~150 m; teraz jest ponad 200 m.)

    Trudno zgadnąć, dlaczego pokropkowałem metry. IMO zwykle tego nie czynię.
    Zrzucę mój błąd na wysoką wilgotność, zwaną duchotą, parnością itp... ;)

    -=-

    Ogólnie (co już wielokrotnie pisałem) odbiornik GPS Asusa Maxa jest słabszy
    (mniej czuły) niż odbiorniki GPS innych moich smartfonów, ale poza tą czułością
    ten telefon jest całkiem ;) dobry. Ma bardzo mało (2 GiB) RAMki i jeszcze ;)
    mniej (16 GB) dysku, ale poprzednie miały znacznie mniej pamięci, także
    w zestawieniu z wcześniejszymi potrzebami.

    -=-

    Czym jest błąd raportowany? -- nie wiem. :)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3d94e2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

    Wiadomo ogólnie, że GPS podaje kilka błędów, ale programy telefoniczne
    nierzadko podają jakiś jeden błąd. Jak już pisałem -- uchwycenie DOPów
    nie jest łatwe. Niby niektóre programy podają DOPy, ale zbyt krótko,
    bym zdołał odczytać, natomiast jakiś pojedynczy błąd jest raportowany
    przez długi czas. Być może pisarze tych programów wyjaśniają, czym ów
    błąd jest...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-07-31 02:10:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3f5c03$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem. DOPy trudno uchwycić. ;)

    Złapałem dopy na ulicy: DOP 2.3 HDOP 2.1 i VDOP 1.0 o godzinie 01:35 -- ale
    brak pozycji. Może odbiornik jest czuły, ale pokazuje pozycję dopiero
    z małym błędem?... IMO niekoniecznie.

    Najmniejszy błąd, który zobaczyłem, idąc ulicą -- 15 m.

    -=-

    Na Krętej mam (godzina 01:58) pozycję od strony zachodniej,
    na parapecie okna. 7 in use, raportowany błąd -- 240 m.

    -=-

    Jeśli dasz mi fajną apkę -- będę mógł dać z niej wyniki.

    --