  • Data: 2014-05-15 10:59:45
    Temat: Re: Problemy z QNAP
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15.05.2014 Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> napisał/a:

    > Problemem nie są logi, a świrujące dyski, tudzież przewrażliwiony fw,
    > który na każde pierdnięcie SMART wyłącza macierz albo dyski.

    Bardzo prawdopodobne.

    > Nie wiem po co Twój trolling, który i tak niewiele wnosi do dyskusji.

    Ja jestem takim głupcem, że chcę pomóc. A na złośliwości odpowiedziałem
    złośliwościami- cóż, ułomna ludzka natura.

    > Owszem, gdy ma się czas i ochotę, można się pobawić sqlite. Gdy coś Ci

    Można. Ponoć można też np.
    /etc/init.d/klogd.sh dump

    > się sypie i potrzebujesz "na wczoraj", to o czas na zabawę ciężko. Nie

    Jak tak to tak. Ale można też pobawić się dla satysfakcji.

    > Inną kwestią jest, że w tych logach zbyt wiele info nie ma. Na konsoli
    > też niewiele się dzieje.

    Na konsoli- prawidłowo. Ale w logach to już dziwne.
    W syslogu nie ma np. nic w stylu "hard resetting link"?

    > mułowaty. O dodatkach nawet nie wspominam. Tylko ułomny pakuje serwer
    > multimediów na Atoma, który ryje całymi dniami i buforuje sobie pliki.

    Atom powinien dawać radę, raczej stawiałbym na zwalony soft :-)
    Ludzie nawet na malince robią i twierdzą, że działa
    (disclaimer: osobiście nie próbowałem).

    > A w ogóle to jakiś dystrybutor na Polskę jesteś, czy co, że tak bronisz
    > tego złomu ?

    Nie wiem skąd to przeświadczenie. Chcę pomóc w rozwiązaniu problemu
    (choćby była to sztuka dla sztuki). Sam nie kupiłbym żadnego dedykowanego
    NASa, chyba żeby dla samego sprzętu (musiałby być mocno tani) i własnoręcznego
    posadzenia Linuksa. Ot, takie zboczenie, że lubię mieć kontrolę nad tym,
    co system robi i jak działa. Sam mam pseudoNASa domowego (i parę innych
    rzeczy) na terminalu IGELa z Linuksem. BTW z niego właśnie piszę.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.