  • 1. Data: 2008-07-02 21:28:54
    Temat: Problemy z ADSL w Netii
    Od: Patryk <p...@g...com>

    Witam,

    mam problem z usługą internetową Netii na linii TPSA. Otóż od samego
    momentu założenia tego łącza mam problemy z przeróżnymi usługami
    internetowymi, na początku z grą internetową World of Warcraft
    (niemożność łączenia się z serwerami), a teraz mam problem z
    prawidłowym funkcjonowaniem usługi Tlenofon w portalu o2.pl.

    Problem polega na tym, że ze specyficznymi serwerami dochodzi do ok.
    50-70% straty pakietów, natomiast ping przechodzi bezbłędnie. Co
    ciekawsze, ta strata pakietów występuje wyłącznie w kierunku od
    serwera do mnie, natomiast w drugim kierunku jest ok.

    Rozmawiałem już z administratorami o2.pl, sprawdziłem działanie
    Tlenofonu na innym łączu Netii, zakupiłem nowy router ADSL, bez zmian.
    Ja słyszę poszarpany dźwięk rozmówcy (wynik strat pakietów), rozmówca
    natomiast słyszy mnie poprawnie.

    Netia cały czas zasłania się faktem, że skoro "działa mi internet", to
    nie przyjmą ode mnie zgłoszenia reklamacyjnego. Wspólnie jednak z
    administratorami o2.pl zdołaliśmy przetestować dosłownie wszystko z
    wyjątkiem samego połączenia z Netii. Netia jednak zasłania się starym
    i moim zdaniem zupełnie bezsensownym stwierdzeniem ze strony TPSA, że
    prędkość łącza musi być zredukowana z 1 Mbit/s do 512 Kbit/s, co jest
    absurdalną odpowiedzią zważywszy na fakt, że "Internet mi działa", jak
    również większość typowych usług internetowych, jak www, e-mail, p2p.

    Co ciekawe, usługa VoIP z innej firmy (w tym przypadku ipfon) działa
    doskonale na dokładnie tym samym połączeniu internetowym.

    Nie wierzę w zbiegi okoliczności, aby dwie zupełnie różne usługi,
    świadczone przez dwie niezwiązane ze sobą firmy miały jednocześnie
    tego samego rodzaju problem (ogromne straty pakietów). W obu
    przypadkach Netia zwala winę na te właśnie firmy, oraz pomimo moich
    usilnych próśb o wyjaśnienie sprawy oraz o telefon zwrotny, ani nie
    wyjaśnia tych problemów ani nawet nie raczy do mnie oddzwonić.

    Przełożony działu call center Netii w rozmowie telefonicznej
    stwierdził, że Netia "limituje ilość osób mogących korzystać z
    pojedynczej usługi", cokolwiek miałoby to znaczyć. Przejrzałem
    regulamin usługi i nie ma tam zapisu o celowym degradowaniu ruchu
    internetowego, więc zakładam, że jest to praktyka niedozwolona.

    Tlenofon jest puszczany przez PL-IX'a, z archiwum grupy wnioskuję, że
    były już w przeszłości z tym problemy.

    Czy macie może jakieś pomysły, co mogę zrobić w mojej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Patryk Szczygłowski

  • 2. Data: 2008-07-03 03:49:33
    Temat: Re: Problemy z ADSL w Netii
    Od: Rafał <r...@p...onet.pl>

    Potwierdzam identyczny objaw a nawet trasa rutingu. Coś w netii jest źle
    na bank.
    Też czekam na jakieś pomysły bo mi się skończyły
    Pozdrawia "zdesperowany"
    Raf

  • 3. Data: 2008-07-03 08:17:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Patryk wrote:

> [...]
    > usilnych próśb o wyjaśnienie sprawy oraz o telefon zwrotny, ani nie
    > wyjaśnia tych problemów ani nawet nie raczy do mnie oddzwonić.

    oddzwonienie kosztuje, szukanie problemu kosztuje, internet w Netii jest
    skalkulowany na maksymalne obniżenie ceny usługi a nie podwyższenie jej
    jakościi robienie lasek problemowym klientom

> [...]
    > regulamin usługi i nie ma tam zapisu o celowym degradowaniu ruchu
    > internetowego, więc zakładam, że jest to praktyka niedozwolona.

    no i co z tego ?

    > Czy macie może jakieś pomysły, co mogę zrobić w mojej sytuacji?

    zmienić operatora

    futszaK

  • 4. Data: 2008-07-03 08:35:34
    Od: Raf <r...@...onet.pl>

    Zajebiście rzeczowa odpowiedź

    Rzeczywiście jest problem potwierdzam. jest coraz gorzej. Mnie na razie
    się nic nie udało zdziałać

    Raf

  • 5. Data: 2008-07-03 09:08:09
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 03 Jul 2008 10:35:34 +0200, Raf <r...@...onet.pl> wrote:
    > Zajebiście rzeczowa odpowiedź
    A jakiej innej odpowiedzi byś chciał? Zmień operatora, albo wymagaj od
    aktualnego, by naprawił Ci Twoją mega-usługę; w końcu jesteś dla niego
    kluczowym klientem, więc z pewnością poświęci czas i inne środki, byś Ty
    mógł taniej gadać przez VoIP, a on mógł dalej zarabiać na Tobie te
    kosmiczne pieniądze, które mu (i tepsie) płacisz. By coś się zmieniło w
    usłudze masowej, masy muszą chcieć zmiany, a nie kilku klientów. Inaczej
    to "ale Internet działa, tak? To brak usterki."

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2008-07-03 09:51:29
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    I znów to samo.
    Czy dostałeś SLA gwarantujące 99,999999% bezawaryjności z zapisem, że
    pakiety nie będą redirectowane do /dev/null?
    Jesteś konsumentem, więc płać i płacz. Albo weź 10mbit synch z SLA i
    gwarancją pasma i płać i nie płacz.
    Cokolwiek zrobisz: Internet działa, więc o co ci chodzi?

    pzdr.
    Chris

  • 7. Data: 2008-07-03 09:51:44
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Paweł Tyll pisze:
> [...]
    > usłudze masowej, masy muszą chcieć zmiany, a nie kilku klientów. Inaczej
    > to "ale Internet działa, tak? To brak usterki."

    To nie problem Netii tylko klienta.
    Klient chce tanio, to operator tnie koszty jak moze i spuszcza ceny zeby
    bylo konkurencyjnie.
    Klient placi 50 zl/mc wydaje mu sie ze - płacę taką masę kasy.
    A oparatorowi - jak sobie koszty urządzeń, dzierżaw, bsa, obsługi
    technicznej policzy - to zostaje pare groszy.

    Albo klient kupuje usluge z SLA - stosownie do uslugi za serwis, albo
    płacze bo ma tanio ale nie zawsze dobrze.
    Ale to nie jest na polip temat - tylko do serwisu Netii.
    Byc moze maja przypchane peeringi do o2.pl, lub o2.pl ma przypchane -
    sie nie przyznaje.

    D.

  • 8. Data: 2008-07-03 09:52:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Patryk napisał:

    > Czy macie może jakieś pomysły, co mogę zrobić w mojej sytuacji?

    Wrócić do Tepsy.

    --
    TOM

  • 9. Data: 2008-07-03 10:08:27
    Od: Raf <r...@...onet.pl>

    fakt wybór na rynku jest ale nie każdy może sobie pozwolić na zerwanie
    przedwczesne umowy i z rok lub dwa się musi pomęczyć.
    To że nikt pasma nie gwarantuje to też fakt.
    To że nie wygra się z operatorem jako klient końcowy to też fakt.

    Ale to nie znaczy że jak ktoś się o coś pyta to trzeba od razu walić z
    grubej rury w stylu "...robienie lasek problemowym klientom"

    Gość się pytał i można było dać spokojną odpowiedź jak poniżej i tyle
    tematu dla mnie

    Raf

  • 10. Data: 2008-07-03 11:02:35
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Raf pisze:
> [...]
    > grubej rury w stylu "...robienie lasek problemowym klientom"
    >
    > Gość się pytał i można było dać spokojną odpowiedź jak poniżej i tyle

    Widzę że chyba koledzy z podwórka
    Odpowiada się pod postem - hint netykieta.

    Kolega Pytał NTG.

    Ta grupa nie jest od rozwiązywania problemu pojedyńczego klienta z
    Netia, tylko spraw ogólnie związanych z rynkiem dostępu i usług
    internetowych.
    Może dobrze pytał, ale w niewłaściwym miejscu.

    Równie logiczna odpowiedź byłaby - to używaj skype.

    Darek