  • 1. Data: 2018-03-28 19:44:00
    Temat: Problem: zgasł opel 1.6 benzyna, map sensor
    Od: Bok <a...@g...com>

    Problem: 1.6 benzyna opel astra
    Jechałem w korku, nagle silnik wywalił błąd, silnik zgasł i ciężko go
    było odpalić, odczekałem 10 minut silnik odpalił, zgasiłem i odczekałem
    kolejne 5 minut silnik odpalił brak błędów (check engine)

    2 godziny później to samo, nagle wywala błąd czek engine, obroty siadają
    poniżej 900 tak że muszę gazem utrzymywać, gaszę silnik odczekuję
    trochę, wszystko wraca do normy

    kod błędu P0106 MAP SENSOR czy coś

    Jakieś pomysły? silnik przejechane niewiele 95 tys.

    ze 2 miechy temu też mi wywaliło ten błąd ale silnik nie gasł, wtedy
    przeczyściłem benzyną ten map sensor i myślałem że będzie spoko

  • 2. Data: 2018-03-28 22:33:02
    Temat: Re: Problem: zgasł opel 1.6 benzyna, map sensor
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 19:44, Bok pisze:
> [...]
    >
    > ze 2 miechy temu też mi wywaliło ten błąd ale silnik nie gasł, wtedy
    > przeczyściłem benzyną ten map sensor i myślałem że będzie spoko

    Może to?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3125641.html#
    15209328

  • 3. Data: 2018-03-28 23:18:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 22:33, t-1 pisze:

    > Może to?
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3125641.html#
    15209328

    Te wszystkie szalone błedy (a to bład przepustnicy, a to pompy paliwa, a
    to jakieś inne sensory) to wszystko wina walniętego złącza w sterowniku.
    Jak już Ci się znudzi diagnozowanie tego i sprawdzanie czy wymiana tego
    czy tamtego pomaga, to polecam odszukać na allegro gościa, który potrafi
    dostać się do sterownika
    i go polutować w środku - za jakieś 200-300zł.
    Chyba, że stać Cię na wizytę w ASO a tam chłopcy wymienią sterownik za 5
    tys.

  • 4. Data: 2018-03-29 15:57:58
    Od: Bok <a...@g...com>

> [...]
    > i go polutować w środku - za jakieś 200-300zł.
    > Chyba, że stać Cię na wizytę w ASO a tam chłopcy wymienią sterownik za 5
    \

    MASAKRA czytam teraz o tym, faktycznie sprzedać w uj póki chodzi i kupić
    nowe...

  • 5. Data: 2018-03-29 18:16:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 15:57, Bok pisze:

    > \
    >
    > MASAKRA czytam teraz o tym, faktycznie sprzedać w uj póki chodzi i
    > kupić nowe...

    Później lament, że Placy to takie skurwysyny co robią innych w chuja
    żeby sprzedać strupa. Tyle, że każdy opowiada o innym Polaku, ale samemu
    nie zauważa, że jest właśnie takim skurwysynem. Choć skurwysyny nie
    zdają sobie sprawy, że można im koło dupy zrobić i po prostu oddać im
    auto niech je sobie w dupę wsadzą i zażądać zwrotu kasy wraz ze
    wszystkimi kosztami.

    Ale myślę, że Ty nie jesteś skurwysynem i żeby być w porządku oraz nie
    mieć problemów ze zwracaniem kasy to poinformujesz nowego nabywcę o
    prawdziwych przyczynach sprzedaży?

  • 6. Data: 2018-03-29 21:37:00
    Temat: Re: Problem: zgas opel 1.6 benzyna, map sensor
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    w jakich to furach? rocznik? silniki?
    masakra. strach auto kupic.
    jak nic tylko w140 300d z 400 000 przelotu za 3k euro przytargac....
    a niechby i mial 800k...
    co za czasy kruwa.....

  • 7. Data: 2018-03-29 23:11:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.03.2018 o 21:37, abn140 pisze:

    > w jakich to furach? rocznik? silniki?
    > masakra. strach auto kupic.
    > jak nic tylko w140 300d z 400 000 przelotu za 3k euro przytargac....
    > a niechby i mial 800k...
    > co za czasy kruwa.....
    przepraszam, ale nie zgodzę się. to nie czasy, to ludzie.
    ile mamy tu pytań o samochody, o budy, o kolory, nie o silniki. można
    kupić diesla (trochę ponad 10 lat) bez dwumasy, bez fapa, bez filtra
    cząstek stałych i jeździć. można miec slinik który był zaprojektowany
    naście lat temu i wszyscy wiedzą co mu może dolegac. a można kupić nowe
    auto z wyprzedaży starego rocznika. czasy podejmują decyzje? nie to ludzie

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-03-30 18:00:13
    Od: Bok <a...@g...com>

    > poinformujesz nowego nabywcę o
    > prawdziwych przyczynach sprzedaży?

    jasne, na dzień dobry powiem mu o przyczynach sprzedaży:

    że ma rdze od spodu
    że w silniku coś się tłucze
    że czasami gaśnie na światłach
    że pali dużo
    że skrzypi zawieszenie
    że lakier wypłowiały

  • 9. Data: 2018-03-30 18:11:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 21:37, abn140 pisze:

    > w jakich to furach? rocznik? silniki?
    > masakra. strach auto kupic.
    > jak nic tylko w140 300d z 400 000 przelotu za 3k euro przytargac....
    > a niechby i mial 800k...
    > co za czasy kruwa.....

    Prawie w każdym aucie jest sterownik ECU
    nowy w autoryzowanym serwisie kosztuje kilka tysięcy,
    plus jakieś diagnozowanie, plus wymiana -
    zakładam, że skoro w silniku 1,6 benzyna - rocznik 2000 -
    kosztować miało to do 5000zł, to z innymi autami
    z podobnego rocznika i pojemności będzie podobnie.

  • 10. Data: 2018-03-30 18:13:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 18:16, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Ale myślę, że Ty nie jesteś skurwysynem i żeby być w porządku oraz nie
    > mieć problemów ze zwracaniem kasy to poinformujesz nowego nabywcę o

    Nie mierz wszystkich swoją miarą.