  • 11. Data: 2018-03-30 18:17:46
    Temat: Re: Problem: zgas opel 1.6 benzyna, map sensor
    Od: Bok <a...@g...com>

    > Prawie  w każdym aucie jest sterownik ECU
    > nowy w autoryzowanym serwisie kosztuje kilka tysięcy,
    > plus jakieś diagnozowanie, plus wymiana -
    > zakładam, że skoro w silniku 1,6 benzyna - rocznik 2000 -
    > kosztować miało to do 5000zł, to z innymi autami
    > z podobnego rocznika i pojemności będzie podobnie.

    znalazłem na allegro IDENTYCZNY fabrycznie nowy sterownik za 600zł

    ciekawie ile kosztuje przegranie softu żeby toto zapiąć i żeby działało...

  • 12. Data: 2018-03-30 18:25:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 18:17, Bok pisze:

    > znalazłem na allegro IDENTYCZNY fabrycznie nowy sterownik za 600zł
    >
    > ciekawie ile kosztuje przegranie softu żeby toto zapiąć i żeby działało...

    Pamiętam, że była też opcja, żeby wyciągać sterownik z rozbitka,
    ale w sumie ten typ tak ma, że i tak ten sterownik padnie prędzej czy
    później.
    Najtańszy jest lut.
    Ten co mi to robił wziął 280zł - po 5 tys mi padło znowu.
    Poprawił w ramach gwarancji za darmo, auto jeździ do dziś -
    nie wiem ile tys km zrobilo -jak sprzedawałem gdzieś w 2012 roku miało
    265tys

  • 13. Data: 2018-03-30 19:09:54
    Od: Bok <a...@g...com>

> [...]
    > Poprawił w ramach gwarancji za darmo, auto jeździ do dziś -
    > nie wiem ile tys km zrobilo -jak sprzedawałem gdzieś w 2012 roku miało

    ale patrząc na zdjęcia wewnętrzne tego sterownika to jest tam niestety
    układ z montażem typu BGA więc tego nie przelutuje inaczej niż przez
    reballing a to już droga ryzykowna zabawa

    więc wolał bym nowy + wgranie (jak czytam teraz w necie to da się to
    wysyłkowo zaprogramować ECU tak że tylko odebrać paczkę i podpiąć bo ma
    się samo skodować z komputerem body)

  • 14. Data: 2018-03-31 23:10:24
    Temat: Re: Problem: zgasł opel 1.6 benzyna, map sensor
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 18:13, cef pisze:

    > Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    Czyli twierdzisz, że powinienem wszystkich podejrzewać, że są skurwysynami?

    Wiesz ja jestem z tych, którzy sprzedając auto zawsze mówią to co wiem o
    aucie. Zarówno o jego zaletach jak i wadach jakie zauważyłem. Ujawniam
    także informacje o wszystkich kolizjach jakie się przytrafiły, a za
    kręcenie licznika to uważam, że powinno się obcinać ręce. O dziwo nigdy
    nie sprzedawałem auta dłużej jak 2-3 dni.

    Wkurwia mnie natomiast to, że ludzie nie szanują mojego czasu.

    Dzwonię i pytam o auto. Auto bezwypadkowe w idealnym stanie od osoby
    prywatnej. Pytam czy miało jakieś kolizje? Czy ma jakieś mankamenty? W
    odpowiedzi słyszę, że nie.

    Zajeżdżam,  a tam kokpit pęknięty od wyjebanej poduszki pasażera, a
    dekiel poduszki wklejony na klej z pistoletu, ledwo się trzyma.
    Oczywiście kontrolka poduszek w ogóle się nie zapala. Naprawili ją
    poprzez usunięcie żaróweczki, a nóż jakiś jeleń nie zwróci na to uwagi i
    da się zrobić w chuja.

    Pytam jeszcze raz czy aby na pewno auto jest bezwypadkowe. Bezwypadkowe
    słyszę w odpowiedzi.

    Wkurwiony, pokazuję palcem co i gdzie było robione, tu wyjebana poduszka
    i pytam "Po chuj mi człowieku zawracasz dupę, marnujesz mój czas i
    naciągasz mnie na koszty?

    Łeb spuszczony i słyszę w odpowiedzi "a no to ja nie wiem, być może...?
    ja się na tym nie znam".

    Okazuje się, że nie osoba prywatna tylko handlarzyna.

    Handlarzyna i on się na tym nie zna?

    Przypierdolić i ojszczać chuja.

  • 15. Data: 2018-04-01 00:14:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 23:10, Uzytkownik pisze:

    > Czyli twierdzisz, że powinienem wszystkich podejrzewać, że są skurwysynami?

    Przesadzasz z interpretacją.

    > Wiesz ja jestem z tych, którzy sprzedając auto zawsze mówią to co wiem o
    > aucie.

    I to wystarczy.

> [...]
    > ja się na tym nie znam".
    >
    > Okazuje się, że nie osoba prywatna tylko handlarzyna.

    Niepotrzebnie opisujesz jakieś patologie.
    Da się bez problemu rozpoznać kto ogłasza i co jest sprzedawane.
    Po prostu nie wybieraj tych okazyjnych.

  • 16. Data: 2018-04-01 00:19:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 19:09, Bok pisze:

    > ale patrząc na zdjęcia wewnętrzne tego sterownika to jest tam niestety
    > układ z montażem typu BGA więc tego nie przelutuje inaczej niż przez
    > reballing a to już droga ryzykowna zabawa

    Nie znam się na tym, ale ilość ofert w necie jest spora.
    Więc widać temat popularny - ryzyko jak ktoś wie co robi
    jest minimalne.

    > więc wolał bym nowy + wgranie (jak czytam teraz w necie to da się to
    > wysyłkowo zaprogramować ECU tak że tylko odebrać paczkę i podpiąć bo ma
    > się samo skodować z komputerem body)

    Jak się znasz, to ryzyko jest minimalne.
    Mnie właśnie z powodu możliwości braku komunikacji
    nowego wgranego softu odradzano takie rozwiązania.

  • 17. Data: 2018-04-01 05:56:33
    Od: Bok <a...@g...com>

    > Jak się znasz, to ryzyko jest minimalne.
    > Mnie właśnie z powodu możliwości braku komunikacji
    > nowego wgranego softu odradzano takie rozwiązania.

    na razie to wymieniłem map sensora, przeczyściłem przepustnice i jeździ
    dobrze

  • 18. Data: 2018-04-01 18:11:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 00:14, cef pisze:

    >  Niepotrzebnie opisujesz jakieś patologie.

    To nie są patologie to jest rzeczywistość.
    Średnio 3/4 ofert wygląda podobnie.

    > Da się bez problemu rozpoznać kto ogłasza i co jest sprzedawane.

    Zatrudniasz Jackowskiego czy wróżbitę Macieja?
    Poza tym nie przeszkadza mi czy kupuję od osoby prywatnej czy od
    handlarza. Chcę tylko wiedzieć co kupuję i co muszę naprawić.
    Ostatnio kupiłem auto po 3 miesiącach poszukiwań właśnie z autokomisu.
    Było to pierwsze auto, którego opis  był zgodny ze stanem faktycznym, a
    przed zakupem miałem okazję jechać tym autem na stację diagnostyczną,
    gdzie dokładnie mogłem je sprawdzić i obejrzeć. Auto, wiadomo używka.
    Wymieniony prawie cały układ klimatyzacji. Możliwe, że auto mogło być
    uderzone przodem, albo po prostu coś nawaliło i właściciel z Niemiec
    kazał też wymienić wszystkie podkorodowane rurki. Podłużnice nie
    ruszone, zbieżność i całe zawieszenie OK. Autko jeździ jak złoto, silnik
    pracuje jak szwajcarski zegarek. Zapłaciłem za nie więcej niż "chodzą"
    te roczniki i modele. Nie targowałem się w ogóle.
    Około cztery miesiące wcześniej kupowałem inne auto od osoby prywatnej.
    Niestety gość nie przyznał się, że auto ma problem z odpalaniem przy
    mrozach poniżej ok. -5'C, a wręcz przeciwnie zapewniał, że z autem nie
    było żadnych, najmniejszych problemów. Najgorsze było to, że kiedy
    najbardziej potrzebowałem tego auta, odmówiło posłuszeństwa. Gość
    zamiast poszukać przyczyny, wolał auto sprzedać, choć przyczyna okazała
    się prozaiczna - spalone wszystkie świece żarowe. Gościu też nic nie
    powiedział, że co jakiś czas zapala się kontrolka check, a jak przyjdą
    zimniejsze dni to kontrolka świeci się non-stop i auto jeździ w trybie
    awaryjnym, ograniczając obroty do 3000
    Tu znów się okazało, że przyczyna była banalna. Winnym okazał się
    zaworek znajdujący się wewnątrz filtra paliwa, który utrzymuje ciśnienie
    paliwa na wejściu pompy wysokiego ciśnienia na poziomie 2-2,5 bara.
    Gdyby gość powiedział o tych problemach od razu to bym oddał auto do
    mechanika, aby to naprawić, a tak musiałem się wkurwiać przez ok. 2-3
    tygodnie, kiedy przyszły zimne dni. Po wymianie obudowy filtra jak ręką
    odjął. Nie mógł nie wiedzieć o tych problemach, bo auto było po
    sprowadzeniu z Niemiec w jego posiadaniu było przez ok. 3 lata. Z mojej
    strony i tak bym kupił to auto, bo było w dobrym stanie technicznym i
    takie jakiego szukałem i potrzebowałem. Różnica byłaby tylko taka, że
    przed zimą byłoby wszystko naprawione, a ja nie rzucałbym chujami na
    tego gościa. Co ciekawsze gość prowadzi firmę i miałem mu dać zarobić,
    ale po takiej sytuacji choćby dla zasady nie wejdę z nim w żadne
    interesy, bo już stracił moje zaufanie.

    > Po prostu nie wybieraj tych okazyjnych.

    Nie wybieram tych okazyjnych, a wręcz szukam nawet tych droższych, które
    wydają się być lepszymi ofertami.

    Ale niestety pytasz przez telefon to jest wszystko super, a na miejscu
    okazuje się zupełnie coś innego. Jest to zbyt nagminne.

  • 19. Data: 2018-04-01 18:18:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-04-2018 o 18:11, Uzytkownik pisze:

    > To nie są patologie to jest rzeczywistość.
    > Średnio 3/4 ofert wygląda podobnie.

    Wydaje mi się że ponad 90%.
    Normalnie sprzedawane auta to rodzynki ginące w tłumie powypadkowych
    złomów pościąganych z zachodu na handel.

  • 20. Data: 2018-04-06 19:05:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bok a...@g...com ...

    > znalazłem na allegro IDENTYCZNY fabrycznie nowy sterownik za 600zł
    >
    > ciekawie ile kosztuje przegranie softu żeby toto zapiąć i żeby
    > działało...

    Jakies 400zł w Poznaniu

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.