    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z zasilaniem z USB
    Date: Fri, 14 Oct 2011 21:47:52 +0200

    W dniu 14.10.2011 12:41, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
    > Bry,
    >
    > Zrobiłem mały wzmacniacz do głośników na TEA2025B i chcę go zasilać z
    > USB. Jest jednak problem bo są duże zakłócenia, także przy odłączonym od
    > kompa i zwartym do masy wejściu wzmacniacza.
    >
    > Nie wiecie co tak może siać i jak to ewentualnie wyeliminować?

    Rozumiem, że źródłem sygnału jest komp lub inne urządzenie połączone z
    masą kompa lub podłączone do bolca w gniazdku??
    Jeśli tak, to obstawiam, że większość problemów wynika z pętli masy...

    Aby to potwierdzić spróbuj zasilić wzmacniacz z zewnętrznego zasilacza,
    sygnał powinien być OK, teraz połącz masę zasilacza z masą kompa (przy
    wejściu sygnałowym podłączonym do komputera). Jeśli szumy się pojawią,
    to znak, że nie jest winne zasilanie, tylko sama masa.

    Jak to obejść?? Hmmm... spróbuj przerwać połączenie masy kablu
    sygnałowym - choć to złe wyjście z punktu widzenia sygnału, ale powinno
    pomóc....
    Spróbuj (choćby dla testów) skorzystać z gotowej przetwornicy DC/DC ale
    SEPARUJĄCEJ!! Oczywiście tutaj musisz mieć masy połączone...

    Jeśli wychodzi na to, że to wina masy, to moim zdaniem (ale jestem
    kiepski w te klocki) ciężko Ci będzie to odfiltrować... Ja bym to chyba
    robił tak, że traktowałbym ten sygnał wejściowy jako różnicowy. Nie
    łączyłbym tej masy sygnału z masą układu, tylko podawał na wejście
    prostego wzmacniacza różnicowego i dalej na wzmacniacz dopiero. Ale tu
    się układ komplikuje... poza tym, PROSTY WZMACNIACZ RÓZNICOWY ma
    stosunkowo małą rezystancję między U- a masą, co też może być problemem.
    Poza tym, chyba zaczniesz potrzebować ujemnego zasilania... ehhh,
    analogówka to nie jest moja mocna strona ;P;P;P....

    Konop