-
X-Received: by 10.140.43.227 with SMTP id e90mr297445qga.4.1390692381963; Sat, 25 Jan
2014 15:26:21 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.43.227 with SMTP id e90mr297445qga.4.1390692381963; Sat, 25 Jan
2014 15:26:21 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!c10no3511293igq.0!news-out.g
oogle.com!q14ni766qap.0!nntp.google.com!k15no4647751qaq.0!postnews.google.com!g
legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 25 Jan 2014 15:26:21 -0800 (PST)
In-Reply-To: <lc15a6$rpa$1@usenet.news.interia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.121.141;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.121.141
References: <lbrhfl$ffo$1@news.task.gda.pl> <lbt7s9$pp0$1@mx1.internetia.pl>
<lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<lbush6$62m$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<c...@g...com>
<lc15a6$rpa$1@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Problem z zapłonem diesla...
From: k...@g...com
Injection-Date: Sat, 25 Jan 2014 23:26:21 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521103
[ ukryj nagłówki ]W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:03:17 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2014-01-25 01:34, k...@g...com pisze:
>
> > W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>
> >> Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisał(a):
>
> >>
>
> >>> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>
> >>
>
> >>>>>> Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
>
> >>
>
> >>>>> Dobry żart z rana... :-)
>
> >>
>
> >>>> A co w tym smiesznego?
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Czytałeś procedurę startową, którą opisał semi?
>
> >>
>
> >>> Jeśli tak ma wyglądać _bezproblemowe_ odpalanie, to mnie to po prostu
>
> >>
>
> >>> śmieszy.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> A co w niej problemowego ?
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Ja to kiedys widzialem diesla. Aby odpalic w zimie nalezalo:
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> -wlaczyc swiece i poczekac na zgasniecie lampki, co w tym modelu
>
> >>
>
> >> trwalo z minute,
>
> >>
>
> >> -wylaczyc i wlaczyc grzanie ponownie, i znow minuta,
>
> >>
>
> >> -niektorzy twierdzile ze trzeci raz pomaga,
>
> >>
>
> >> -gaz do dechy,
>
> >>
>
> >> -rozrusznik ... i krecimy dlugo, 5, 10 s ...
>
> >>
>
> >> -po tych kilunastu sekundach slychac ze cos lapie ... ale krecimy
>
> >>
>
> >> dalej,
>
> >>
>
> >> -po kolejnych dlugich sekundach slychac ze lapie juz regularnie -
>
> >>
>
> >> mozna wylaczyc rozrusznik.
>
> >>
>
> >> -ale gazu nie puszczamy - czekamy az sie rozkreci do ok 2000 rpm,
>
> >>
>
> >> -jak przekroczy - bardzo powoli popuszczamy gaz, trzymajac obroty, nie
>
> >>
>
> >> mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa,
>
> >>
>
> >> -po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> J.
>
> >
>
> > Wyciągamy gruszkę żarową i grzejemy ja lutlampą. Jak zrobi się czerwona wkładamy
na miejsce. Zdejmujemy kierownicę i zakładamy ją na oś silnika. Kręcimy kierownicą
jak korbą do momentu aż zapali. Jak nie zapala wyciągamy gruszkę żarową i grzejemy ją
lutlampą do czerwoności...... To się nazywa upierdliwa procedura a nie siedząc w
kabinie samochodu dwa razy przekręcić kluczyk zeby dwa razy świece rozgrzać i za
drugim razem przekręcić go dalej żeby włączyć rozrusznik.
>
>
>
> Ale wtedy z reguły odpalało się silnik i nie gasiło na noc: chodził,
>
> dopóki był potrzebny. Czasami talie Lanz Bulldogi czy wczesna Ursusy
>
> były zapalane raz na całe żniwa.
>
>
>
> > Kiedyś widziałem jak odpalali chyba ośmio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z
korby po cylindrze odpalali. Jak pracował na trzech to korba byla niepotrzebna.
Kręcący wyglądał tak jak by miał za chwilę zejść.
>
> >
>
>
>
> W jaki sposób były sprzęgane poszczególne cylindry?
>
> Pierwszy raz o czymś takim słyszę.
>
> Masz jakieś linki/wskazówki?
>
>
>
> Natomiast widziałem starsze dizle (ale już powojenne), gdzie najpierw
>
> był odpalany mały silniczek spalinowy - taki jak od Warszawy czy Syreny,
>
> który robił za rozrusznik dużego dizla.
>
>
>
>
>
> > I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu prądotwórczego 12
>
> > cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala się go detonując małe
>
> > ładunki wybuchowe podobne do ślepych naboi.
>
>
>
> M.in. w czołgach bywały butle ze sprężonym powietrzem.
>
> Ale Tygrysy musiały być ciepłe, więc bywały co kilka godzin przepalane.
>
>
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam.
>
>
>
> Adam.
Nie dam linka bo wtedy jeszcze netu nie było. Każdy cylinder miał swój odprężnik.
Gość kręcił korbą a drugi zamykał odprężniki. Tam świec żarowych nie było bo nie było
by z czego podgrzać.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.14 00:21 yabba
- 26.01.14 00:31 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.14 00:32 k...@g...com
- 26.01.14 00:55 J.F.
- 26.01.14 01:06 JK
- 26.01.14 08:28 sqlwiel
- 26.01.14 08:32 sqlwiel
- 26.01.14 10:10 Artur Maśląg
- 26.01.14 11:27 AZ
- 26.01.14 11:35 Artur Maśląg
- 26.01.14 11:40 Artur Maśląg
- 26.01.14 14:33 Michał Baszyński
- 26.01.14 14:35 Michał Baszyński
- 26.01.14 17:43 yabba
- 26.01.14 21:21 gobo
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=