  • Data: 2014-01-25 10:46:04
    Temat: Re: Problem z zapłonem diesla...
    Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
    > Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
    > silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w
    > zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu.
    > Dziwne to tym bardziej, że na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest...
    >
    > Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    Pierwszy raz w nowym nabytku przy tak dużym mrozie (-15) i 5cio dniowym
    postoju Przekręcenie kluczyka, zgaśnięcie wskaźnika świec żarowych,
    naciskam starter a rozrusznik ledwie zakręcił. Jednak po drugim (bardzo
    powolnym) obrocie rozrusznika silnik zaskoczył.. Przez moment jakby nie
    palił na jeden gar, ale zaraz wszystko wróciło do normy. Technika
    zapalania tak jak w benzynowcu - żadnego dotykania pedału gazu zarówno
    przed jak i w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
    I uwaga na marginesie - nie jest to auto do jeżdżenia zimą - po
    przejechaniu 20 kilometrów udało mi się podnieść temperaturę w środku do
    zaledwie +15 stopni.