  • 11. Data: 2013-08-16 22:51:18
    Temat: Re: Problem z wifi...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Aug 2013 17:51:08 +0200, Maciej Milinkiewicz
    <n...@e...pl> wrote:
    > Usypianie karty sieciowej w telefonie dla zaoszczędzenia energii.

    No błagam, z innymi AP ten telefon nie ma żadnych problemów (nawet po
    wybudzeniu), tylko z tym jednym AP ma problem. Zreszta problem
    występuje przed przejściem w stan uśpienia telefonu, no i wybiórczo
    z innymi urządzeniami działającymi nonstop (laptop).

    --
    Marek

  • 12. Data: 2013-08-17 07:11:24
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2013-08-15 21:29, Marek pisze:
    > Wifi
    > Jedyne
    >
    > Jak wyglądało to rozlaczanie - ikona wifi w telefonie znikała czy nie?

    Wszystko niby było połączone, ale internet po prostu nie działał.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2013-08-17 10:57:42
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

    W dniu 2013-08-15 13:08, Paweł Hadam pisze:
    > W dniu 2013-08-15 01:06, Marek pisze:
    > <ciach>
    >>

    > Miałem podobny problem z routerem tp-link i Samsungiem Galaxy Y. Wifi
    > rozłączało się po paru minutach i trzeba było resetować router. Jedyne
    > co pomogło to ustawienie w telefonie na stałe IP (zamiast pobierania z
    > routera). Do tej pory nie wiem w czym był problem, podejrzewam jakieś
    > firewallowe zapędy routera, chociaż próbowałem też w powyłączanymi
    > wszystkimi zabezpieczeniami, łącznie z brakiem szyfrowania na WiFi.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Potwierdzam ustawienie stałych adresów IP rozwiązuje problem.
    Andrzej

  • 14. Data: 2013-08-17 11:28:35
    Od: Moriture <m...@i...co.to>

    W dniu 15.08.2013 01:06, Marek pisze:
    > Kiedyś problem opisywałem na innej grupie ale nie było żadnych
    > sensownych pomysłów, więc może tutaj ktoś spotkał się z takim
    > przypadkiem.
    > Probowałem już wszystkie możliwe ustawienia (zmiana kanalow, trybu pracy
    > itp) w tym AP i nic nie pomaga. Czy ktoś spotkał się z takim dziwnym
    > problemem?

    To nie problem z radiem (zmiana kanałów nie pomaga), tylko z lewym
    softem firmowym :))
    Problem z serwerem DHCP w ruterze, który rozwiązany jest syfiasto. W
    momencie zerwania połączenia DHCP serwer głupieje i myśli, że stacja
    posiada swój IP, tymczasem ona go żąda, a ruter blokuje ruch sieciowy.
    Może to też być problem z przerzuceniem na sieć wewnętrzną DNSów i/lub
    bramki.

    Pomaga wyłączenie DHCP w ruterze i użycie stałych IP (trzeba ręcznie
    wklepać IP, maskę, bramkę, DNSy).

    Problem dotyczy też czasem kilku ruterów Neostrady (podobny objaw).
    Wymienić ruter, albo zastosować (jeśli się da) jakiś dobry firmware typu
    OpenWRT, DD-WRT, ewentualnie Tomato.
    I to polecamy na grupie elektronika, jako że to soft embedded linux :)))

    Moriture.

  • 15. Data: 2013-08-17 17:01:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Aug 2013 11:28:35 +0200, Moriture <m...@i...co.to>
    wrote:
> [...]
    i/lub
    > bramki.
    > Pomaga wyłączenie DHCP w ruterze i użycie stałych IP (trzeba

    Dziękuję, przy najbliższej okazji sprawdze to dhcp. Dziwi mnie to, że
    lease time był ustawiony na godzinę a problem pojawial się szybko, po
    ok. minucie.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-08-17 19:06:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Aug 2013 01:06:09 +0200, Marek napisał(a):
    > Inny laptop (debian 5) zachowuje się tak, że co jakiś czas traci
    > połączenie z wifi i ponownie je zestawia.

    I po zestawieniu dziala dobrze ?

    Na tym bym sie skupil - pod linuxem sa chyba jakies narzedzia
    diagnostyczne aby zobaczyc co sie dzieje.
    Moze inne sprzety nie potrafia ponownie zestawic, albo nie zauwazaja
    ze powinny ?

    A generalnie ... zmienic router :-)

    J.