  • 1. Data: 2012-03-25 12:10:13
    Temat: Problem z timerami (cyfrowymi wyłącznikami)
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Mam kilka timerów elektronicznych, mniej więcej takich
    http://p.alejka.pl/i2/p_new/30/04/programator-czasow
    y-brilux-pce-10-ad-pce100-10_0_b.jpg
    Wszystkie je dopadła dziwna przypadłość. Kiedy są włączone do kontaktu,
    ale styki przekaźnika są w stanie spoczynkowym (czyli nie włączone) na
    wyświetlaczu jest kompletny chaos, zapalone są wszystkie segmenty. Tylko
    dobre wpatrzenie się pozwala odczytać to co faktycznie jest wyświetlane,
    te segmenty są ciut ciemniejsze. Trochę lepsza sytuacja jest kiedy timer
    jest wyłączony z kontaktu. Natomiast całkiem dobrze jest wtedy, kiedy
    timer jest w kontakcie i kiedy przekaźnik jest włączony i podaje
    napięcie na wyjście. Czy jest jakiś sposób żeby to poprawić, czy raczej
    musze się z tym pogodzić? TIA

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2012-03-25 12:55:50
    Temat: Re: Problem z timerami (cyfrowymi wyłącznikami)
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    Natomiast całkiem dobrze jest wtedy, kiedy
    > timer jest w kontakcie i kiedy przekaźnik jest włączony i podaje
    > napięcie na wyjście. Czy jest jakiś sposób żeby to poprawić, czy raczej
    > musze się z tym pogodzić? TIA

    Sprawdź zasilacz beztransformatorowy w tym urządzeniu.
    To jest źródło prądowe (z szeregowym kondensatorem), obciążone przekaźnikiem a
    gdy ten nie bierze prądu diodą zenera - niestety często zbyt małej mocy - pada z
    przegrzania .
    Sprawdź, czy napięcie na niej jest prawidłowe w stanie ON i OFF timera.

  • 3. Data: 2012-03-26 06:33:57
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    Jest zbyt wysokie napięcie zasilania części cyfrowej. Uszkodzone są
    akumulatorki podtrzymujące 1,2V, które powinny ograniczać to napięcie
    lub/oraz dioda zenera (umieszczona wcześniej, na wyższym napięciu
    zasilającym przekaźnik).

    pozdrawiam