  • 31. Data: 2010-07-08 10:48:47
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    BM pisze:

    > To koło jest przy mechanizmie paska wielorowkowego czy paska rozrządu? Jazda
    > z takim uszkodzeniem grozi jakąś awarią?

    Kolo zdawcze momentu na pasek osprzetu. Z rozrzadem nie ma wiekszego
    zwiazku, moze poza konsekwencjami uszkodzenia. W specyficznym przypadku
    moze dojsc do uszkodzenia walu korbowego - w momencie kiedy kolo sie
    rozleci i uszkodzi swoje mocowanie w wale.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 32. Data: 2010-07-08 11:37:32
    Od: "BM" <n...@p...pl>

> [...]
    > moze dojsc do uszkodzenia walu korbowego - w momencie kiedy kolo sie
    > rozleci i uszkodzi swoje mocowanie w wale.

    To mi terez strachu narobiles. Jutro jade w trase a serwis mam dopiero na
    poniedzialek... oby bylo dobrze :) Bede jechal na klimie to moze bedzie ok.
    Napisz mi prosze jak mozesz czy ten luz na tym kole pasowym mozna recznie
    wyczuc?

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 33. Data: 2010-07-08 13:29:45
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    BM pisze:

> [...]
    > Napisz mi prosze jak mozesz czy ten luz na tym kole pasowym mozna recznie

    Moze byc ciezko. Jesli wezmiesz w reke zewnetrzna czesc kola (po
    sciagnieciu paska) i poruszasz nia w osi obrotu i wyczujesz luz pomiedzy
    ta czescia, a druga, zamontowana na wale, to bedziesz pewny, ze kolo
    jest do wymiany. Jesli luz bedzie znikomy, albo odksztalcenia beda tylko
    na elemencie gumowym to nie powinno sie zbyt wiele zlego stac.

  • 34. Data: 2010-07-09 20:42:28
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się ZAWSZE wtedy gdy
    > silnik się kręci bo jest napędzane paskiem od silnika...
    > W zależności od tego czy załączone jest sprzęgło klimy czy
    > nie to kręci się to razem z wałkiem sprężarki lub bez niego.

    oj oj
    ale jak klima jest załączona to bieznie łożyska nie poruszają się względem
    siebie
    czyli z punktu widzenia łożyska stoi ono w miejscu.

    Piotr MACULEWICZ
    Poznań
    x2 BVA
    oraz Hultaj nie BVA ;-)

  • 35. Data: 2010-07-09 20:48:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Bede jechal na klimie to moze bedzie ok.

    jeszcze jedno
    nawet jak masz włączoną klimę to przeciez sprężarka nie działa cały czas
    tylko powinna sie włączać wyłaczać zależnie od ciśnienia w układzie

    i co? nie pojawia się brzęczenie?

    Piotr MACULEWICZ
    Poznań
    x2 BVA
    oraz Hultaj nie BVA ;-)

  • 36. Data: 2010-07-09 21:20:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pm" <x...@w...pl> wrote in message

    > oj oj
    > ale jak klima jest załączona to bieznie łożyska nie poruszają
    > się względem siebie czyli z punktu widzenia łożyska stoi ono w miejscu.

    Acha, teraz rozumiem :-)
    Święta racja - sorry.