  • 21. Data: 2010-07-06 23:39:22
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BM pisze:

    > Też o tym myślałem ale:
    >
    > - sprężarka jest u mnie w aucie u góry prawie na przednim pasie a
    > grzechotania nie słychać ze sprężarki w komorze silnika ale w środku jakby w
    > okolicach nóg pasażera.

    Ze środka to łatwo pomylić odgłos pochodzący od przedniego koła z
    odgłosem pochodzącym od tylnego koła.
    Żeby go zlokalizować to trzeba z zewnątrz, najlepiej jakąś słuchawkę
    sobie zrobić do precyzyjnego nasłuchiwania.

    > - wcześniej gdy w układzie nie było gazu wiec sprężarka też nie chodziła
    > było cicho... po zmianie rozrządu problem się pojawił... myślałem że nabicie
    > klimy gazem coś - a dało tylko tyle, że przy załączonej klimie jest okej.
    >
    > Jeśli mimo w/w moich teorii to łożysko sprężarki to czy trzeba zmienić
    > sprężarkę, czy jest możliwa jej naprawa?

    To powinien być osobny podzespół - sprężarka napędzana wałkiem i na
    wałku sterowane elektrycznie sprzęgło które jest rozłączane jak klima
    nie działa (i pewnie ten podzespół Ci pasł).

    Chociaż Opel to chyba słynie z rozwiązań nierozbieralnych,
    nienaprawialnych i wymienialnych najlepiej z ćwiartką samochodu...

  • 22. Data: 2010-07-07 03:30:45
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BM" <n...@p...pl> wrote in message news:i107gj$2jr$1@news.onet.pl...

    > No tak tak... ale mi sie podnoszą obroty jak wyłączam klimę a wtedy
    > to imo nie powinny się podnosić bo spada obciążenie.

    Wszystko się zgadza! Załóż, że masz skopany ten zaworek co ma dawać
    więcej powietrza gdy klima jest włączona i daje więcej powietrza zawsze.
    Wtedy gdy klima pracuje obroty są w porządku (bo silnik potrzebuje
    nieco kopa) a gdy klima nie pracuje to obrotów jest za dużo...

    > Mnie nurtuje kurde to, że zrobiło się tak z tym brzęczeniem
    > po wymianie rozrządu... pojadę jutro na serwis może coś wyjdzie.

    To chyba jedyne wyjście...

  • 23. Data: 2010-07-07 05:13:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.07.2010 Przemysław Bernat <p...@w...pl> napisał/a:

    > A jak sobie to inaczej wyobrażasz? Pasek się porusza, koło pasowe klimy się
    > kręci, a walek nie. Jedynie co widzę, że źle zostało nazwane: nie łożysko
    > wałka, ale łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się przy wyłączonej klimie.
    > Te łożyska czasem padają - ja miałem wymienianie w Xantii.

    No właśnie, dobrze prawisz. Sprawa była zresztą w C5. ;-)
    --
    Samotnik

  • 24. Data: 2010-07-07 09:48:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    BM wrote:

    > Tylko imo uszkodzenie lozyska slychac pod maska... a tu dzwiek kurde
    > wydobywa sie jakby od spodu i go najlepiej slychac jak siedzi sie w
    > aucie, a dodatkowo jest zalezny od polozenia pedalu gazu.

    Wiesz, w takie lokalizowanie dźwięku w czasie jazdy to bym specjalnie
    nie ufał.

    Kiedyś stukało mi coś w prawym przednim zawiasie (tak to było słychać),
    u mechanika okazało się że problem był w lewym tylnym... Po prostu
    dźwięki w samochodzie dziwnie się rozchodzą.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2010-07-07 16:10:26
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    Witam Ponownie,

    Byłem dziś w serwisie... i gdy auto stoi ewidętnie słychać, że jakieś
    urządzenie na pasku wielorowkowym klekocze (nie słychać by była do
    sprężarka)... po włączeniu klimy od razu jest ciszej. Co zauważyłem, przy
    skręcaniu kierownicą jest jeszcze głośniej. Metaliczne chrobotanie występuję
    tylko w czasie jazdy przy delikatnym wciskaniu pedału gazu i jego
    odpuszczaniu gdy auto schodzi z obrotów, nasila się gdy auto skręca. Mój
    mechanik obstawia alternator, w poniedziałek daje mu auto na cały dzień i ma
    coś zadziałać... zobaczymy. Jestem tylko ciekawe czemu ta dolegliwość
    wystąpiła po zmianie rozrządu oraz odpalanie klimy niweluje te dźwięki.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 26. Data: 2010-07-07 17:27:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BM" <n...@p...pl> wrote in message news:i121t9$etn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dzień i ma coś zadziałać... zobaczymy. Jestem tylko ciekawe czemu ta
    > dolegliwość wystąpiła po zmianie rozrządu oraz odpalanie klimy niweluje te

    Zastanawiające jest to nasilanie się odgłosów przy skręcaniu kołami...
    Wskazywałoby to na problemy z pompą wspomagania kierownicy.
    Jeśli oczywiście masz hydrauliczny system w tym aucie.
    Pompa od wspomagania jest wtedy na tym samym pasku co klima
    i alternator.

  • 27. Data: 2010-07-07 18:24:56
    Od: pawlak <s...@s...net>

    Dnia Wed, 7 Jul 2010 16:10:26 +0200, BM napisał(a):

    > Byłem dziś w serwisie... i gdy auto stoi ewidętnie słychać, że jakieś
    > urządzenie na pasku wielorowkowym klekocze (nie słychać by była do
    > sprężarka)... po włączeniu klimy od razu jest ciszej.

    [ciach]

    > odpalanie klimy niweluje te dźwięki.

    Moim zdaniem (mam podobny problem w Xsarze) to kwestia napięcia paska (choć
    niby napinacz powinien napinać cały czas), tzn. jeżeli jakieś urządzenie
    stawia większy opór (alternator, klima) to pasek jest bardziej napięty
    (przenosi większą siłę) i dzięki temu hałas ustępuje.
    U mnie chrobocze na wolnych obrotach, po obciążeniu alternatora, albo
    ruszeniu kierownicą (zaczyna działać pompa wspomagania) hałas ustaje.
    W moim przypadku typuje łożysko albo sprzęgło alternatora ale nie miałem
    jeszcze możliwości sprawdzić dokładnie.

    --
    pozdrawiam
    pawlak

  • 28. Data: 2010-07-08 08:52:59
    Od: "BM" <n...@p...pl>

> [...]
    > Jeśli oczywiście masz hydrauliczny system w tym aucie.
    > Pompa od wspomagania jest wtedy na tym samym pasku co klima

    Z tego co widzę pompa nie jest napędzana paskiem:
    http://allegro.pl/item1099235750_pompa_wspomagania_o
    pel_astra_iii_h_zafira_b_gwa.html
    chyba, że nie widzę miejsca na pasek.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 29. Data: 2010-07-08 10:25:09
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    BM pisze:
> [...]
    > (tryb eco) i silnik po paru sekundach zaczyna głośniej chodzić a w środku z
    > okolic nóg pasażera słychać metaliczne chrobotanie przy przyśpieszaniu nie
    > ma tego dźwięku, słychać go na luzie, przy delikatnym dotykaniu pedału gazu
    > oraz przy delikatnym przyśpieszaniu z jednostajnie wciśniętym pedałem gazu.
    > Silnik też ma zwiększone obroty przy wyłączonej klimie. A wystarczy w
    > komputerze włączyć klimatyzacje i problem od razu ustaje... wyraźnie słychać
    > ze coś się dzieje wtedy w silniku i chodzi on ciszej i brzęczenie ustaje.

    Sprawdz kolo pasowe walu korbowego. Na 99% podczas demontazu uszkodzili
    element gumowy kola i gdy masz nie obciazony pasek to kolo pasowe ma
    luzy i dostaje drgan i brzeczy, a gdy sdprezarka dociaza uklad niweluja
    sie luzy na kole i brzeczenie ustaje.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 30. Data: 2010-07-08 10:34:15
    Od: "BM" <n...@p...pl>

> [...]
    > element gumowy kola i gdy masz nie obciazony pasek to kolo pasowe ma luzy
    > i dostaje drgan i brzeczy, a gdy sdprezarka dociaza uklad niweluja sie

    To koło jest przy mechanizmie paska wielorowkowego czy paska rozrządu? Jazda
    z takim uszkodzeniem grozi jakąś awarią?

    --
    Pozdrawiam, BM