  • 11. Data: 2010-07-06 20:54:40
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > A jak sobie to inaczej wyobrażasz? Pasek się porusza, koło pasowe klimy
    > się
    > kręci, a walek nie. Jedynie co widzę, że źle zostało nazwane: nie łożysko
    > wałka, ale łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się przy wyłączonej klimie.
    > Te łożyska czasem padają - ja miałem wymienianie w Xantii.

    Tylko imo uszkodzenie lozyska slychac pod maska... a tu dzwiek kurde
    wydobywa sie jakby od spodu i go najlepiej slychac jak siedzi sie w aucie, a
    dodatkowo jest zalezny od polozenia pedalu gazu.

    Kurde co to moze byc. Przed wymiana rozrzadu byla cisza. A robili tylko
    rozrzad, paska wielorowkowego nie ruszali.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 12. Data: 2010-07-06 20:59:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PrzemysławBernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > A jak sobie to inaczej wyobrażasz?

    Łożysko wałka sprężarki kręci się właśnie tylko wtedy, gdy klima
    jest włączona i sprężarka pracuje. Gdy klima jest wyłączona to
    sprzęgło w postaci elektromagnesu nie jest zasilane i kołko pasowe
    kręci się swobodnie nie ciągnac ze sobą wałka sprężarki...
    A zatem gdy wałek się nie kręci to TYM BARDZIEJ nie kręci się
    łożysko tego wałka.

> [...]
    > ale łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się przy wyłączonej klimie.
    > Te łożyska czasem padają - ja miałem wymienianie w Xantii.

    łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się ZAWSZE wtedy gdy
    silnik się kręci bo jest napędzane paskiem od silnika...
    W zależności od tego czy załączone jest sprzęgło klimy czy
    nie to kręci się to razem z wałkiem sprężarki lub bez niego.

    Dodatkowo pytający wyraźnie napisał że dźwięk NIE WYDOBYWA
    się z okolic sprężąrki. Jeśli założymy że wie co mówi to wyklucza
    to definitywnie problemy z łożyskiem kółka pasowego a tym bardziej
    łożyskiem wałka sprężarki skoro sprężarka nie pracuje a jest hałas.

  • 13. Data: 2010-07-06 21:16:29
    Od: "BM" <n...@p...pl>

> [...]
    > to definitywnie problemy z łożyskiem kółka pasowego a tym bardziej
    > łożyskiem wałka sprężarki skoro sprężarka nie pracuje a jest hałas.

    Właśnie :( w takim razie co to może być.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 14. Data: 2010-07-06 21:42:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BM" <n...@p...pl> wrote in message news:i0vu66$4d3$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Kurde co to moze byc. Przed wymiana rozrzadu byla cisza. A robili tylko
    > rozrzad, paska wielorowkowego nie ruszali.

    A jesteś pewny że nie ruszali? Nie wiem jak w Astrze, ale w wielu autach
    aby dojść do paska rozrządu to trzeba odpiąć i ten pasek...

  • 15. Data: 2010-07-06 21:54:16
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
    Od: pawlak <s...@s...net>

    Dnia Tue, 6 Jul 2010 19:12:22 +0200, BM napisał(a):

    > Auto to Astra H z końca 2004 silnik 1.7 CDTI 100KM klima automatyczna
    >
    > Zazwyczaj takie objawy kojarzyły mi sie z odpalaniem klimy... a u mnie jakoś
    > odwrotnie przy odpalonej klimie jest okej a przy wyłączonej coś się dzieje.

    Jeżeli na tym samym pasku do klima masz też alternator to spróbuj włączyć
    dużo odbiorników prąd (światła, stop, tylna szyba). Jeżeli zrobi się cicho
    to znaczy, że to napewno coś pędzonego tym paskiem. Może klima, alternator,
    wspomaganie, napinacz paska.

    --
    pozdrawiam
    pawlak

  • 16. Data: 2010-07-06 22:26:24
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > A jesteś pewny że nie ruszali? Nie wiem jak w Astrze, ale w wielu autach
    > aby dojść do paska rozrządu to trzeba odpiąć i ten pasek...

    Na 100% trzeba zdjąć... no ale od zdjęcia i ponownego założenia co mogło się
    popsuć?

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 17. Data: 2010-07-06 22:45:36
    Od: "BM" <n...@p...pl>

> [...]
    > dużo odbiorników prąd (światła, stop, tylna szyba). Jeżeli zrobi się cicho
    > to znaczy, że to napewno coś pędzonego tym paskiem. Może klima,

    Tak teraz mysle, ze to moze alternator... bo jak mam wylaczona klime to auto
    ma podwyzszone obroty, dziala jakby na ssaniu. Tylko pytanie czemu
    zalaczenie klimy czyli zwiekszenie poboru pradu zaprzestaje brzeczenie.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 18. Data: 2010-07-06 22:48:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BM" <n...@p...pl> wrote in message news:i103i6$lvu$1@news.onet.pl...

    > Na 100% trzeba zdjąć...
    > no ale od zdjęcia i ponownego założenia co mogło się popsuć?

    :-) No dużo zależy od zdolności mechanika...

    Słuchaj - wszystko psuje Twoje spostrzeżenie że słychać hałas
    w kabinie kierowcy a nie w komorze silnika... Weź Ty się temu
    lepiej przysłuchaj... Z osobą wewnatrz auta włączającą/wyłączającą
    klimę gdy Ty słuchasz przy sprężarce i otwartej masce silnika...

  • 19. Data: 2010-07-06 23:06:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BM" <n...@p...pl> wrote in message news:i104m8$pph$1@news.onet.pl...

    > Tak teraz mysle, ze to moze alternator... bo jak mam wylaczona klime to
    > auto ma podwyzszone obroty, dziala jakby na ssaniu. Tylko pytanie czemu
    > zalaczenie klimy czyli zwiekszenie poboru pradu zaprzestaje brzeczenie.

    Włączenie klimy ma zwiększać ilość powietrza do silnika, aby właśnie
    wyrównać obroty na biegu jałowym z klimą ON i OFF. Klima naturalnie
    obciąża silnik i trzeba mu dodać pary aby nie zgasł sobie na wolnych...

    Być może coś masz skopane w tym układzie i silnik dostaje zawsze
    kopa, bez względu na to czy klima chodzi czy nie chodzi?

  • 20. Data: 2010-07-06 23:33:49
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > Włączenie klimy ma zwiększać ilość powietrza do silnika, aby właśnie
    > wyrównać obroty na biegu jałowym z klimą ON i OFF. Klima naturalnie
    > obciąża silnik i trzeba mu dodać pary aby nie zgasł sobie na wolnych...

    No tak tak... ale mi sie podnoszą obroty jak wyłączam klimę a wtedy to imo
    nie powinny się podnosić bo spada obciążenie. Mnie nurtuje kurde to, że
    zrobiło się tak z tym brzęczeniem po wymianie rozrządu... pojadę jutro na
    serwis może coś wyjdzie.

    Pozdrawiam, BM