  • Data: 2010-07-20 16:01:09
    Temat: Re: Problem z rozdzielczością
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 13:27:30 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Udało mi się w końcu z tym wygrać, ściągając od Intela jakieś
    > oprogramowanie developerskie do tych układów, pozwalające względnie łatwo
    > stworzyć własny driver. Po południu, jak wrócę do domu, to sprawdzę i
    > napiszę, o co tam chodziło, bo nie pamiętam dokładnie.

    Tak, jak przedtem pisałem, aby dodać rozdzielczości inne, niż domyślnie
    udostępniane, driver trzeba było od nowa stworzyć. W moim przypadku trwało
    to zaledwie dwa dni, i gdyby mi ktoś kazał to powtarzać... To byłaby droga
    usługa.

    Potrzebne było do tego coś, co się nazywa IEGD. Do pobrania jest tutaj, w
    wersji 10:
    http://edc.intel.com/Software/Downloads/IEGD/

    Ja używałem wersji 8 (to może być istotne dla tego konkretnego układu).

    Gdzieś w sieci znajduje się względnie prosty (tj. mający ~30 stron)
    tutorial, jak tego użyć.

    Dodanie każdego nowego trybu wymagało jakiegoś strasznie dziwnego
    przeliczania różnych wartości (Na pewno trzeba było m. in. wyznaczać
    częstotliwości odchylania pionowego i poziomego), i było strasznie
    upierdliwe, toteż dodałem tam tylko tryb 1440x900 60Hz (bo tylko taki mi
    był potrzebny do szczęścia).

    To, co wtedy stworzyłem można pobrać spod adresu:
    http://dl.dropbox.com/u/1506823/Driver.zip

    Działa toto na komputerze Dell Optiplex DX 270 z monitorem o rozdzielczości
    natywnej 1440x900. Nie do końca nawet rozumiem, jak to może działać, więc
    oczywiście nie daję absolutnie żadnych gwarancji, czy zadziała gdzie
    indziej - tym bardziej, że ponoć podanie złych wartości mogło spowodować
    uszkodzenie karty...

    --
    Yakhub