  • 11. Data: 2020-05-11 16:39:04
    Temat: Re: Problem z "pikami"
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 08:00:51 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik wladula napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > ale nie powinna sie czulosc pogorszyc !

    Nie jest duża różnica, ale przy włączonym laserze, bez kondensatora pokazuje dwa
    do czterech bitów, a z kondensatorem w granicach 980 bitów. Nie jest to jeszcze
    problem i może dobiorę jakiś kondensator, co może polepszyć pomiary.

    > Nie, ale zobacz jeszcze to
    > https://www.youtube.com/watch?v=MUdro-6u2Zg
    >
    > Interferencja swiatla bezposredniego i odbitego na tej fotodiodzie
    > mierzacej.
    > W sam raz moze zaburzyc uklad stabilizujacy zasilanie ...

    Chyba nie, bo od fotodiody do lasera jest 2m i jeszcze kolimator po drodze.

    > No i dobrze byloby testowo zmniejszyc odleglosc - moze to tramwaj
    > przejezdza w poblizu :-)

    To już raczej jakiś TIR przejeżdża :).
    No ale jeszcze trochę muszę pomyśleć nad tym.

    > J.

    Pozdr. Władek.

  • 12. Data: 2020-05-12 10:23:36
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 14:04, s...@g...com pisze:
> [...]
    D-e39bB3aPMIAr

    > przetwornik 16-bitowy, więc skąd piki 40-to bitowe? Podaj najpierw jakieś
    referencyjne stałe na przetwornik. Najlepiej zwykły dzielnik potencjometryczny. Jak
    dalej będą piki, to szukaj problemu w sofcie. Jak nie, to problem chyba będzie taki
    jak koledzy piszą.

    Kolega źle napisał, pewnie nie chodzi o 40 bitów tylko 40 jednostek z 16
    bitów czyli 65535 to zakres a odczyty są np. 1000, 1000, _1040_, 1000,
    1007, 1003 itd.

    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2020-05-12 14:01:13
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 12 maja 2020 03:23:35 UTC-5 użytkownik jacek napisał:

> [...]
    > >
    > Kolega źle napisał, pewnie nie chodzi o 40 bitów tylko 40 jednostek z 16
    > bitów czyli 65535 to zakres a odczyty są np. 1000, 1000, _1040_, 1000,

    Właśnie tak miało być. Na wykresach widać ilość jednostek. Z boku podane są też
    wartości w milivoltach, ale łatwiej mi jest posługiwać się tymi "cyfrowymi"
    jednostkami.

    > --
    > pzdr, j.r.

    Pozdr. Władek.

  • 14. Data: 2020-05-13 03:43:21
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    nie wiem, ale nie zdziwiłbym sie jakby to były zjawiska analogiczne jak te
    pozwalające na zaczernionej foodiodzie zrobic detektor cząstek alfa

  • 15. Data: 2020-05-13 14:53:53
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 12 maja 2020 20:43:32 UTC-5 użytkownik Adam Schodowy napisał:

    > nie wiem, ale nie zdziwiłbym sie jakby to były zjawiska analogiczne jak te
    > pozwalające na zaczernionej foodiodzie zrobic detektor cząstek alfa

    Mógłbyś przybliżyć mi te zjawiska? Jakiś link?

    Pozdr. Władek.

  • 16. Data: 2020-05-13 17:20:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Schodowy" napisał w wiadomości grup

    >nie wiem, ale nie zdziwiłbym sie jakby to były zjawiska analogiczne
    >jak te pozwalające na zaczernionej foodiodzie zrobic detektor cząstek
    >alfa

    Ale to by chyba regularnie nieregularne byly :-)
    a nie takie, ze raz sa, a raz nie ma.

    No chyba, ze ma cos radioaktywnego i kladzie blisko ... lub nie :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-05-13 17:35:24
    Od: w...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 10:20:04 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Adam Schodowy" napisał w wiadomości grup

    > Ale to by chyba regularnie nieregularne byly :-)
    > a nie takie, ze raz sa, a raz nie ma.

    Też tak myślę.

    > No chyba, ze ma cos radioaktywnego i kladzie blisko ... lub nie :-)

    Za jakowegoś oszusta mnie bierzesz? :) Chcę wybadać skąd te piki pochodzą i
    próbować jakoś je zminimalizować, bo mi przeszkadzają w dokładnych pomiarach.

    > J.

    Pozdr. Władek.