  • Data: 2014-02-20 22:02:04
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20.02.2014, o godzinie 20.50.16, na pl.rec.foto.cyfrowa, anacron
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam pewien problem z ostrością w swojej zabawce. Zdjęcia jak dla mnie
    > nie są dość ostre jakie być powinny, szczególnie, że robione są ze
    > statywu. Aparat niby ostrość łapie, niby na wyświetlaczu aparatu wydaje
    > się ok, ale jednak ok chyba nie jest.
    >
    > https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/
    71470_625288974186767_445884000_n.jpg
    > [ http://tinyurl.com/pa3pale ]
    >
    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    To wycinek zdjęcia, czy zmniejszone?
    Statyw stoi stabilnie? Podmuchów wiatru nie ma? Jeżeli nie, to zwiększ może
    wartość przesłony do 8, czy nawet 11. Czas się wydłuży, ale to bez
    znaczenia. Jeżeli masz jakieś "ale" do brzegów zdjęcia - to ten obiektyw
    tak ma.

    Hmmm... do tego - jak patrzę na wykresy z tego obiektywu - przy 5.6 na 18mm
    to on ma najgorszą rozdzielczość. Lepszą ma nawet przy f3.5. Może warto też
    spróbować z tą przesłoną? Hiperfokalna dla 3.5 będzie w granicach 4m-4.5m.
    W sieci na pewno jakiś kalkulatorek znajdziesz. Rozumiem, że robisz w
    RAWach?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*