eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleProblem z odpalaniem w wilgotne dni.Re: Problem z odpalaniem w wilgotne dni.
  • Data: 2009-10-22 10:52:12
    Temat: Re: Problem z odpalaniem w wilgotne dni.
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 22 Paź, 12:35, "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> wrote:
    > > to wyjasnij jak sie przemieszcza prad:) chetnie wyslucham:)
    >
    > skąd biorą się mikropęknięcia skąd wiesz że w danym kablu one są skoro ich
    > nawet nie widzisz?
    Bo to widać w nocy.
    > każdy kabel ma zapas izolacji na przebicie tak więc te twoje mikropęknięcia
    > musiałyby być makropęknięciami żeby następowało przebicie przez izolację
    >
    Chyba zapomniałeś jakie napięcia panują w tych kablach. Podpowiem ci,
    że jest to coś w okolicach 15kV wystarczająco żeby przy dużej
    wilgotności iskra przeskoczyła na 1cm (na powietrzu). Więc teraz sobie
    to połącz z pęknięciami na głębokość ~1-2mm kabli w których jest woda.
    > w swoim samochodzie mam kable 8 letnie tanie podróbki i też miałem problem z
    > odpalaniem w wilgotne dni raz silnik nie odpalił wcale
    > ale zamiast lecieć jak burak tepy do sklepu ścisnąłem kapturki kabli
    > nachodzące na palce cewki taśmą izolacyjną i po sekundzie silnik odpalił jak
    > na nowych kablach i pali do dzisiaj bez żadnego problemu
    A co się z tymi kapturkami stało przez lata, że musiałeś je owijać
    taśmą?
    > pamiętam kiedyś jak nie mogłem odpalić samochodu w innym mieście zapchnąłem
    > jego do fachowców mechaników rozrebrali wtryski sprawdzali ciśnienia w
    > cylindrach i dupka wszystko idealne a samochód nie pali ale po 2 godzinach
    > ich niesamowicie fachowej pracy pod wpływem temp. w ich warsztacie
    > wyparowała wilgoć między kapturkami kabli wchodzących na palce cewki a
    > powierzchnią tych palców i silnik jak nowy odpalił
    To oni tam musieli mieć chyba z 50 st. C, że w dwie godziny wszystko
    się ogrzało i wyparowało. Możliwe, że przy okazji wyparowały twoje
    szare komórki. Powiedz jeszcze misiu gdzie ta iskra ci skakała? Na
    kopułkę z tworzywa?

    Dodam tylko tyle, miałem pożyczony samochód, stał 2 dni nie ruszany w
    deszczowe dni, po uruchomieniu i przejechaniu kilku kilometrów nie
    szło dalej jechać. Po otworzeniu maski było widać jak prąd śmiga po
    przewodach. Doraźnie wysuszyłem kable i owinąłem na całej długości
    taśmą izolacyjną - pomogło. Więc miszczu jak to wytłumaczysz, mi
    tępemu burakowi?

    --
    Artur

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: