  • Data: 2012-10-29 16:43:23
    Temat: Re: Problem z odpalaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grumens" napisał w wiadomości grup
    >Sprawdziłem miernikiem pobór prądu przy wyłączonym
    >zapłonie i coś pobiera około 0.5A prądu, nie wiem czy tak powinno
    >być, czy
    >nie.

    Zdecydowanie nie - to bys mial 12Ah na dobe, po dwoch dniach postoju
    ma prawo nie wstac.
    Byc moze jak mierzyles to palila sie jakas lampka ... a moze zawsze
    sie pali ?

    >Występuje również takie zjawisko, że naładuję akumulator, zniosę go
    >do
    >auta i przy dużym mrozie nie da się odpalić, rozrusznik bardzo szybko
    >przestaje kręcić, wtedy zrezygnowany czekam na ocieplenie, jak się
    >ociepli

    twoj akumulator moze miec juz niska pojemnosc, co nie dziwi jesli byl
    zle traktowany.
    Moze tez miec jakies wewnetrzne zwarcie i sam sie rozladowuje w
    krotkim czasie.
    Co tez jest skutkiem czestego rozladowywania.
    Moze miec tez juz mniejsza wydajnosc pradowa.

    >to auto odpala bez problemu, nawet wtedy gdy aku stał na mrozie w
    >aucie
    >kilka, bądź kilkanaście dni. Zastanawiam się nad kupnem nowego
    >akumulatora,
    >ale nie wiem czy to pomoże na moje bolączki. Proszę o poradę czy
    >można
    >jakoś zbadać żywotność mojego aku, czy kupić nowy, jeśli tak to jaki?

    Aku zapewne kupic nowy. Ale chyba najpierw silnik naprawic, bo nawet
    mocno zuzyty powinien pare sekund pokrecic odpowiednio szybko. A tyle
    do odpalenia diesla powinno wystarczyc.
    Naprawic tez ten prad spoczynkowy, bo moze byc 50mA (choc lepiej 20mA)
    a nie 500mA.
    Sprawdzic napiecie ladowania, bo i tu moze sie kryc problem.

    J.