  • 11. Data: 2009-09-09 11:21:00
    Temat: Re: Problem z kolorem kwiatka - lobelia
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 7 Wrz, 16:44, Czarek <4...@g...de> wrote:

    > A teraz?http://dybowski.pl/inne/profile687a.gif
    >
    > Czarek

    to akurat zmiana lekka balansu kolorów - kwiatek ok, ale całe tło się
    popsuło...

  • 12. Data: 2009-09-09 11:58:44
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 13:20, krzysieksx <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > się skorygować niebieski, ale za to wtedy wszystkie inne kolory się
    > psują, łącznie z szarym, oświetlonym tym samym światłem elementem
    > obrazka, który robi się zielony (żeby rozwiać wątpliwości co do
    > monitora - szary ma składowe przykładowo  150 150 150 a po ustawieniu
    > balansem bieli właściwego koloru  170 200 140 , więc w stronę żółto-
    > zielonego się przemieszcza)
    > tak, że niestety balansem bieli tego nie ugryzę. Sprawdzałem jeszcze
    > różne wywoływaczki do rawów - rawshooter, adobe raw, rawtherapee,
    > ufrawa, dcrawa - z drobnymi różnicami wszystkie na tych moich rawach

    Czy kwiatki i tło oświetlane są tym samym źródłem światła?

  • 13. Data: 2009-09-09 12:07:20
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    krzysieksx pisze:

    > to akurat zmiana lekka balansu kolorów - kwiatek ok, ale całe tło się
    > popsuło...
    Dotyczy to nie tylko lobelii, ale też niebieskich ostróżek,
    przetaczników czy barbuli.
    Miałem ten problem z Nikonem 995.
    Zobacz np. http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/barbule/
    Próbowałem tego i tamtego, balansu bieli, ocieplania/oziębiania -i nic.
    Sam zauważyłeś, że jak poprawisz kolor kwiatka, to popsujesz tło.
    Jedyna rada - do fotografowania niebieskich kwiatków używać innego
    aparatu. Canony z serii A6xx lepiej oddają niebieski - wychodzi bardziej
    zbliżony do rzeczywistości:
    http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/tmp/bar-can.JPG
    Podobno Panasoniki też wierniej oddają kolor kwiatów - ale sam tego nie
    sprawdzałem.

    Kolor tych kwiatów jest mieszanką niebieskiego i czerwonego; oko
    inaczej, błona inaczej a matryca jeszcze inaczej to widzi.

    Krzysztof

  • 14. Data: 2009-09-09 15:05:09
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 09 Sep 2009 04:20:28 -0700, krzysieksx wrote:

> [...]
    > zielonego się przemieszcza)
    > tak, że niestety balansem bieli tego nie ugryzę....

    W takim razie zarządzanie barwą, do zdjęcia musisz dołączyć profil
    aparatu, wtedy {w programach które to potrafią} kolory będą zmieniane
    do {zasadniczo} prawidłowych.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 15. Data: 2009-09-10 12:08:48
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 9 Wrz, 12:52, Nieznajomy <j...@g...pl> wrote:

    > Gdzie wychodzi niewłaściwie?
    >
    > Bo ja na swoim monitorze widzę błękitne kwiatki.

    prosze oto link do rawa, wczytaj sobie czymkolwiek i tam jest ten
    kwiatek:

    http://tau.ceti.pl/~mokum/img_6886.cr2

    weź teraz obrazek kwiatka ze strony:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/L
    obelia_erinus_0.03_R.jpg

    otwórz obok siebie, i zobacz jaka różnica w kolorkach Ci wyjdzie.

    Pozdrawiam Krzysiek

  • 16. Data: 2009-09-10 12:10:40
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 9 Wrz, 14:07, Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Kolor tych kwiatów jest mieszanką niebieskiego i czerwonego; oko
    > inaczej, błona inaczej a matryca jeszcze inaczej to widzi.

    Dzięki za potwierdzenie , myślałem, że ja już jestem jakiś wyjątek :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 17. Data: 2009-09-10 13:02:16
    Od: Valwit <l...@v...net>

    krzysieksx wrote:

    > Dzięki za potwierdzenie , myślałem, że ja już jestem jakiś wyjątek :)

    pelargonie to tez masakra :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 18. Data: 2009-09-10 20:56:14
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 10 of Sep 2009 15:02, Valwit wrote:

    > pelargonie to tez masakra :)

    To może zaczniemy osobny wątek? Od dawna mnie to nurtuje.

    Na wszelki wypadek...
    Chodzi o to, że widzisz ciemnoczerwone (burgund, krew żylna) kwiatki
    a po wołaniu masz marchewkowo-pomarańczowe popłuczyny?

    --
    nb

  • 19. Data: 2009-09-10 23:05:23
    Od: Valwit <l...@v...net>

    nb wrote:

    > Chodzi o to, że widzisz ciemnoczerwone (burgund, krew żylna) kwiatki
    > a po wołaniu masz marchewkowo-pomarańczowe popłuczyny?

    zalezy, moze byc jak mowisz, ale bardziej boli totalny brak detali.
    calosc jest w czerwonym kanale ktory ma slaba rozdzielczosc i na dodatek
    pewnie jest przepal.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 20. Data: 2009-09-11 01:32:08
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 11 of Sep 2009 01:05, Valwit wrote:

    > zalezy, moze byc jak mowisz, ale bardziej boli totalny brak detali.
    > calosc jest w czerwonym kanale ktory ma slaba rozdzielczosc i na
    > dodatek pewnie jest przepal.

    Raczej odwrotnie. Zaczynają wychodzić szczegóły, które w realu
    były pokryte niemal jednolitą, głęboką czerwienią.

    Np to http://nb.homeunix.org/tmp/photo/czerwien.jpg
    gdzie żyłki kwiatów były niemal niewidoczne, a na zdjęciu
    wygląda tak jakby tej czerwieni nie było. Zdjęcie
    zrobione kompaktem, w dzień, z automatycznym balansem bieli.
    Rok później powtórzyłem ten motyw innym kompaktem i lustrzanką.
    Ten sam efekt, czyli taka sama, ogromna różnica między
    tym co widzi oko i aparat.

    Z podobnych zagadek mam jeszcze szalik z jasnymi wzorami
    na ciemnym tle, który na zdjęciu wygląda jakby to były
    ciemne wzory na jasnym tle. Żadne kombinacje z balansem
    nic nie dały. Za to jeśli ekspozycje zmniejszyć o 4 EV,
    to proporcje kolorów są takie jak w oryginale.
    Niby wiem, że oko ma różną czułość na składowe,
    ale jednak zaskakuje, że aparat widzi aż tak bardzo
    inaczej.

    --
    nb