  • 1. Data: 2011-12-13 16:51:18
    Temat: Problem z karta dźwiękową
    Od: "Milosz K" <m...@W...gazeta.pl>

    Od jakiegoś czasu komputer zawiesza się przy próbie jego uruchomienia.
    Dzieje się tak co jakiś czas. Poza tym chodzi normalnie. Przyczyna
    prawdopodobnie lezy po stronie karty dźwiękowej. Po wypięciu
    głośników z gniazda słuchawkowego typu JACK wszystko jest względnie ok. Po
    wpięciu spowrotem komputer się zawiesza i nie można go uruchomić.

    Czy ktoś wie jaka może być przyczyna takiegoż zachowania?

    Pozdrawiam, M.

    BTW: Komp chodzi pod WinXP SP3. Płyta główna GIGABYTE`a GA-G31M-S2l. Karta
    dźwiękowa zintegrowana REALTEK HD Audio

  • 2. Data: 2011-12-13 23:25:33
    Temat: Re: Problem z karta dźwiękową
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Czy ktoś wie jaka może być przyczyna takiegoż zachowania?

    Pomijajac automagiczne uszkodzenie plyty glownej?
    Na przyklad zle wykonana instalacja elektryczna, zwlaszcza w wypadku
    gdy audio masz podpiete do innej fazy co komputer.

    Pozdrawiam,
    Vituniu

  • 3. Data: 2011-12-14 01:20:39
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    Na przyklad zle wykonana instalacja elektryczna, zwlaszcza w wypadku
    gdy audio masz podpiete do innej fazy co komputer.

    instalacja elektryczna?

    Remek

    Póki nie było internetu nie wiedziałem, że na swicie jest tylu idiotów.

    Albert Einstein

  • 4. Data: 2011-12-14 07:39:49
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jakie bzdury ludzie potrafia wypisywać to głowa mała.

    No prosze... dorobilem sie osobistego trolla :)

    > Żle wykonana instalacja elektryczna?

    Wyjasniam - przynajmniej w dwoch roznych (raczej starych)
    budynkach, w ktorych opiekuje sie sprzetem zetknalem sie z
    problemami wynikajacymi z prostego faktu podlaczenia
    elementow zestawu do dwoch roznych gniazdek i roznic
    potencjalow na tym co tam robilo za "mase".

    Wyjasniam rowniez, ze podalem to jako _przyklad_
    przyczyny problemu powstalej _poza_ samym komputerem.

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    Jak juz mnie "splonkowales", to badzze konsekwentny... ;)

  • 5. Data: 2011-12-14 08:31:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 02:20:39 +0100, Remek napisał(a):

    > Jakie bzdury ludzie potrafia wypisywać to głowa mała. Żle wykonana
    > instalacja elektryczna?
    >
    > Remek
    >
    > Póki nie było internetu nie wiedziałem, że na swicie jest tylu idiotów.
    >
    > Albert Einstein

    Remcio jak zwykle, nie oprze się pokusie aby kogoś przyrównać do idioty.
    Ale sam dojeżdża OE zamiast czytnika grup, delimitery i znaki cytowania ma
    w pogardzie a nawet myli Lema z Einsteinem :) Nie żebym miał coś do
    Einsteina :) Remcio, wrzuć mnie do KF-a, OK?
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2011-12-14 10:58:56
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 14-12-2011 09:31, Jacek Maciejewski rzecze:

    > w pogardzie a nawet myli Lema z Einsteinem :) Nie żebym miał coś do

    Moglibyście łaskawie tego przygłupa nie wyciągać z KF?
    Przepraszam, dziękuję.

    Swoją drogą- jakim trzeba być młotkiem, żeby przypisywać
    Einsteinowi korzystanie z Internetu?...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-12-15 06:36:34
    Od: "Vince" <m...@N...gazeta.pl>

    Nowięc drodzy koledzy temat staje się trochę bardziej skomplikowany, bo
    chociaż po włożeniu Jacka do karty dźwiękowej zauważalne są takie właśnie
    objawy to... Przy włożeniu jakiegokolwiek urządzenia do portu USB dzieje się
    to samo. Wykluczyłem raczej winę systemu, bo dzieje się tak przed jego
    uruchomieniem. ESET`ka wykryła jakiegoś wirusa, którego nie mogę usunąć.
    Niemniej jednak boje się najgorszego - wirus, albo płyta główna. Najgorsze
    jest to, że jeśli winny jest wirus, to nie wiem, czego się można spodziewać.
    No i jak oczywiście temu zaradzić.

    Innymi słowy... Komp pod Vistą działał poprawnie (mniej więcej przez rok).
    Po sformatowaniu jednej partycji i instalacji XP wspomniany wcześniej ESET
    wykrył na plikach back-up`u jakiegoś wirusa. Nie dało rady go usunąć.
    pytanie co dalej? Chyba, że to jednak płyta. Czy mogą być jakieś inne
    możliwości?

    Pozdrawiam, M.

  • 8. Data: 2011-12-15 06:39:38
    Od: "Vince" <m...@N...gazeta.pl>

    > Jakie bzdury ludzie potrafia wypisywać to głowa mała. Żle wykonana
    > instalacja elektryczna?

    Zanim rozgrzebię (temu komuś) instalację elektryczną, oznajmię, iż należy
    dodatkowo wymienić płytę (tudzież w najlepszym wypadku upgrade`ować BIOS`a)
    chciałbym wykluczyć inne możliwości

    Pozdrawiam, M.

  • 9. Data: 2011-12-15 07:46:15
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zanim rozgrzebię (temu komuś) instalację elektryczną, oznajmię,
    > iż należy dodatkowo wymienić płytę (tudzież w najlepszym wypadku
    > upgrade`ować BIOS`a) chciałbym wykluczyć inne możliwości

    Ale zdajesz sobie sprawe z tego, ze my tu mozemy co najwyzej wrozyc z
    fusow?

    Usterke programowa wykluczysz/potwierdzisz uruchamiajac komputer
    z innego, pewnego i czystego systemu. Jakis linux LiveCD sie przyda.

    Usterke istalacji elektrycznej, w podstawowym zakresie, za
    pomoca taniego multimetru, lub prostego upewnienia sie, ze
    calosc zasilana jest z jednego przedluzacza.
    Aczkolwiek, skoro wspomniales o problemach z USB,
    zakladam ze to raczej nie to.

    W samym pececie zas:
    - sprawdzic w jakim stanie sa kondensatory (te elektrolityczne)
    - reset CMOS i powrot do ustawien fabrycznych
    - podmiana zasilacza na pewny

    Innych pomyslow na ten moment nie mam...

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    Cytuj poprawnie.

  • 10. Data: 2011-12-17 12:41:08
    Od: "Vince" <m...@N...gazeta.pl>

    > Ale zdajesz sobie sprawe z tego, ze my tu mozemy co najwyzej wrozyc z
    > fusow?

    Wiem, wiem. Właśnie dlatego postanowiłem zasięgnąć opinii fachowców ;)

    > Usterke programowa wykluczysz/potwierdzisz uruchamiajac komputer
    > z innego, pewnego i czystego systemu. Jakis linux LiveCD sie przyda.

    No tutaj właśnie jest niewielki probl;em, bo komp nie chciał WOGÓLE
    startować (trzy piknięcia i "black screen"). Po przeczyszczeniu od wewnątrz
    ruszył, ale nie jestem pewien, czy będzie chodził. Zastanawiam się nd
    odpaleniem jakiegoś bootującego antivira (zastanawiam się jaki)

    > W samym pececie zas:
    > - sprawdzic w jakim stanie sa kondensatory (te elektrolityczne)

    Na tym temacie się raczej nie znam, ale rzuciłęm okiem na płytę głóną i
    raczej nie zauważyłem jakis a"anomaliów" (opuchnięte fizycznie elementy
    elektroniczne, etc.)

    > - reset CMOS i powrot do ustawien fabrycznych

    Done!

    > - podmiana zasilacza na pewny

    O tym nie pomyślałem. Zobaczymy jak komp będzie się zachowywał po
    "przedmuchaniu go" sprężonym powietrzem i przeczyszczeniu styków pamięci RAM
    + PCI & AGP.

    Pozdrawiam, M.

    BTW: mem test nbic nie wykazuje (więc ten temat wykluczam)