  • 1. Data: 2010-06-26 12:21:12
    Temat: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Witam!

    Problem nastepujacy: maszyna postoi kilka godzin i klamka robi sie miekka
    (na tyle, ze jednym palcem idzie ja scisnac az do manetki). Podpompowanie
    nic nie daje - dalej miekka. Wystarczy 1 czy 2 mocniej zahamowac i klamka
    robi sie twarda i skutecznosc hamulcow gwaltownie rosnie.

    Wstepne ogledziny wykazaly pocenie sie lewego zacisku przy odpowietrzniku.
    Probuje dokrecic i zanim uzyje sily czuje znajome "plyniecie" zerwanego
    gwintu. Dalej juz nie ruszam.

    Pytania:
    1) Czy takie objawy jak wczesniej opisalem moga byc skutkiem przepuszczania
    na odpowietrzniku?
    2) Czy da sie rozwiercic i nagwintowac otwor odpowietrznika w monoblockowych
    zaciskach yamahy? W sensie czy starczy materialu, zeby wkrecic wiekszy
    odpowietrznik. Te zaciski szly do R6, R1, Fazera i chyba nowej TDM'ki
    (chociaz tutaj moga byc w innym rozmiarze).

    Thx za odpowiedzi:)
    --
    pzdr:
    Ivam

  • 2. Data: 2010-06-26 19:02:04
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytania:
    > 1) Czy takie objawy jak wczesniej opisalem moga byc skutkiem

    Jak sądzisz? Chyba już wiesz:-) PO jakiego Grzybola się pytasz??? Toż to
    ewidentne!!!

> [...]
    > wkrecic wiekszy odpowietrznik. Te zaciski szly do R6, R1, Fazera i
    > chyba nowej TDM'ki (chociaz tutaj moga byc w innym rozmiarze).

    Wszystko się da, ino po kiego? Nie boisz się że przy okazji potem się
    zabijesz? Odżałuj parę zł i kup nówkę lub dobrą używkę. Taka rada Grzyba...

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2010-06-26 19:33:25
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Toż to ewidentne!!!

    Niekoniecznie - po prostu zapowietrzanie sie by mnie nie dziwilo, ale ta
    zmiana w zaleznosci od temperatury mnie dziwi.

    > Wszystko się da, ino po kiego? Nie boisz się że przy okazji potem się
    > zabijesz?

    ??? Wiesz jak to jest zbudowane? To nie inzynieria kosmiczna tylko
    odpowietrznik - w zwyklych, rozbieralnych zaciskach juz cos takiego robilem,
    a pytam dlatego, ze nie wiem jak ida kanaly w monoblockach.

    > Odżałuj parę zł i kup nówkę

    Jedyne 400 dolarow;)

    > lub dobrą używkę.

    To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-06-26 19:48:22
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Niekoniecznie - po prostu zapowietrzanie sie by mnie nie dziwilo, ale ta
    > zmiana w zaleznosci od temperatury mnie dziwi.

    Sie nagrzewa, sie rozszerza, sie oziębia, się kurczy, logiczne nie? :-)

    > ??? Wiesz jak to jest zbudowane?

    Wiem.

    > To nie inzynieria kosmiczna tylko odpowietrznik - w zwyklych,
    > rozbieralnych zaciskach juz cos takiego
    > robilem, a pytam dlatego, ze nie wiem jak ida kanaly w monoblockach.

    Niby nie kosmos, ale po cholere rydzykować? 100 to nie majątek, a pewność
    jest jakaś.

    > Jedyne 400 dolarow;)

    Jak poszukasz to jest taniej.

    > To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

    Hamulce mają być pewne. Reszta nie musi.

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2010-06-26 19:52:01
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości

    http://allegro.pl/item1093378907_zacisk_hamulcowy_pr
    zod_yzf_600_r6_r_6.html

    Takie cuś?

    --
    Grzybol

  • 6. Data: 2010-06-26 19:53:42
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości

    http://allegro.pl/item1078790743_yamaha_r6_r1_03_09_
    zacisk_pompa_przewod_hamulca.html

    Spytaj tego gościa, nie sprzedało się, może ma jeszcze.

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2010-06-26 20:05:01
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Sie nagrzewa, sie rozszerza, sie oziębia, się kurczy, logiczne nie? :-)

    Niby tak, ale i tak bym sie takiego efektu nie spodziewal.

    > Niby nie kosmos, ale po cholere rydzykować? 100 to nie majątek, a pewność
    > jest jakaś.

    Z uzywanymi to nigdy nie ma 100% pewnosci. Wole samemu naprawic i miec
    pewnosc, niz kupic uzywke i sie stresowac. Tak juz mam i dopiero powoli mi
    sie to zmienia;)

    > Jak poszukasz to jest taniej.

    Poszukalem zadzwonilem, w poniedzialek pojade i poogladam w jakim jest
    stanie.

    > Hamulce mają być pewne. Reszta nie musi.

    Zgadzam sie w 100%, tylko jak juz wczesniej wspomnialem - nie mam zaufania
    do uzywek, a na nowke mnie nie stac.

    > http://allegro.pl/item1078790743_yamaha_r6_r1_03_09_
    zacisk_pompa_przewod_hamulca.html

    > Spytaj tego gościa, nie sprzedało się, może ma jeszcze.

    Za daleko (ja tez jestem z wojewodztwa na "L", ale tego drugiego) - musze
    zobaczyc zanim kupie. Poza tym jesli od R6 czy R1 to tylko do 2003, potem
    montowane byly radialnie i nie bardzo mi pasuja;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-06-26 20:29:11
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Jedyne 400 dolarow;)

    > To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

    pomysl, ile to bedzie warte jak Ci ktos droge zajedzie, a bedziesz miec
    ponad 100 na zegarze.

    rozumiem oszczedzac na blotniku, ozdobkach, duparelach. nie rozumiem
    oszczedzania na tym, od czego zalezy zycie.

    Alex.

  • 9. Data: 2010-06-26 20:51:15
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > rozumiem oszczedzac na blotniku, ozdobkach, duparelach. nie rozumiem
    > oszczedzania na tym, od czego zalezy zycie.

    Dlatego wymiane przewodow i odpowietrzanie ukladu zlecasz zawsze fachowcom,
    ktorzy przy pomocy specjalnej maszynki wszystko zrobia w 100% dobrze? Albo
    wymiane klockow - przeciez mozesz uszkodzic uszczelniacz, jak bedziesz to
    robil nieostroznie.

    Moze zadam inaczej pytanie: czy na tym zacisku jest na tyle materialu, ze da
    sie wsadzic wiekszy odpowietrznik?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2010-06-27 23:41:58
    Od: marider <m...@g...pl>

    Ivam pisze:
    > Za daleko (ja tez jestem z wojewodztwa na "L", ale tego drugiego) -
    > musze zobaczyc zanim kupie. Poza tym jesli od R6 czy R1 to tylko do
    > 2003, potem montowane byly radialnie i nie bardzo mi pasuja;)

    Mam zapasowy komplet z mojej ex-R1'03 w idealnym stanie (razem z
    przewodami i klocuszkami). Odezwij sie na priv jak szukasz to Ci oddam
    za pare groszy i drugi komplet oryginalnych klockow puszcze albo i
    dowioze jak mi bedzie po drodze ;)

    Pzdr
    PS: i tak leza.. ;)
    --