eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie › Re: Problem z akumulatorem - długie
  • Data: 2010-12-05 11:24:59
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Piotrek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 10:29:06 +0100, Marcin napisał(a):

    > Witam
    >
    > Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
    > posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
    > pracy. Aku jest prawie nowy kupiłem go w lipcu 2009 - na gwarancji.
    > Oczywiście po naładowaniu w domu śmiga jak nowy.
    >
    > Moje pytanie jest takie czy mam go reklamować ??? Procedura reklamacji
    > wygląda tak że 2 tygodnie mam być bez akumulatora, bo gwarant nie
    > zapewnia zastępczego, tak mi powiedzieli też w firmie w której kupiłem,
    > niech pan przywiezie najpierw go naładujemy.
    > Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V, auto
    > sprawne w 100%.
    >
    > Gwarancja na akumulatory to raczej fikcja, czy komuś udało się kiedyś
    > coś wywalczyć ??
    > Znajomy powiedział że jeśli akumulator wymaga doładowania to jest na
    > śmietnik a mi ciężko będzie bez auta 2 tyg, pozatym ceny nowych aku też
    > troche wywindowali do góry.

    A po co go reklamować? Przeciez jest sprawny. Przy krótkich odcinkach to
    oczywiste że akumulator będzie niedoładowany i trzeba go co jakiś czas
    doładowywac prostownikiem. Żeby uzupełnić ładunek elektryczny zabrany z
    akumulatora przy rozruchu trzeba przejechac co najmniej 20 km. Przy dieslu
    odcinki po 6 km w zimie jeszcze z grzaniem szyby i nawiewem powodują że
    alternator nie ma żadnych szans na pełne naładowanie akumulatora.
    Informacja od znajomego, o tym, że jeżeli akumulator wymaga doładowania -
    to jest na śmietnik - to kompletna bzdura. W końcu akumulator ma za zadanie
    ładować się i rozładowywać. W końcu w sklepie motoryzacyjnym mają też
    akumulatory na sprzedaż i ładują je prostownikami - a nie w samochodzie!
    Tak więc jeździć dalej i kontrolować - co 2 tygodnie - co miesiąc
    akumulator. Jezeli napięcie w spoczynku spadnie poniżej 12,4v - od razu
    doładowac prostownikiem. I przyzwyczaić się, że przy tak krótkich odcinkach
    - i dodatkowo przy dieslu takie zachowanie się akumulatora jest całkowicie
    normalne i nie świadczy absolutnie o jakimkolwiek jego uszkodzeniu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: