  • 1. Data: 2010-05-04 07:51:24
    Temat: Problem z WB w Canonie
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przeważnie fotografuję na dwa body Canon 350D i 40D.
    Zawsze miałem problem z synchronizacją WB - ale myślałem, że
    to wina różnych ISO i czasów, a większość zdjęć robię na
    najwyższych ISO i na granicy utrzymania.
    Ale wczoraj robiłem fotki meczu piłki nożnej - ISO i czasy
    podobne i po wrzuceniu do LR obrobiłem fotki z 40D i tymi
    samymi ustawieniami chciałem puścić fotki z 350D i dupa.
    Różnica była ogromna by chociaż trochę zbliżyć kolorystyką
    fotki do siebie musiałem na 350D podnieść temperaturę o ponad 1000K.

    Czy z moim sprzętem jest coś nie tak czy ze mną ?
    Bo na logikę kiedy wołam RAWy robione na tych samych ustawieniach
    to chyba fotki powinny mieć zbliżoną kolorystykę ?

  • 2. Data: 2010-05-04 08:02:24
    Temat: Re: Problem z WB w Canonie
    Od: "pk" <p...@e...pl>

    > Bo na logikę kiedy wołam RAWy robione na tych samych ustawieniach
    > to chyba fotki powinny mieć zbliżoną kolorystykę ?

    Jak robione innym obiektywem to juz niekoniecznie

  • 3. Data: 2010-05-04 16:04:54
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    RadekD pisze:

    > Czy z moim sprzętem jest coś nie tak czy ze mną ?
    > Bo na logikę kiedy wołam RAWy robione na tych samych ustawieniach
    > to chyba fotki powinny mieć zbliżoną kolorystykę ?

    a nie wlaczyles profili w 40ce?

  • 4. Data: 2010-05-04 16:54:48
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > Różnica była ogromna by chociaż trochę zbliżyć kolorystyką
    > fotki do siebie musiałem na 350D podnieść temperaturę o ponad 1000K.

    Oprogramowanie Adobe ma to do siebie,
    że przy różnych aparatach pokazuje inną temperaturę.
    Za pomocą darmowego DNG Profile Editor można zrobić profil z korektą
    tej pokazywanej wartości.
    Zrobiłem coś takiego, z moich aparatów zrobiłem fotki szarego
    przedmiortu przy świetle słonecznym.
    Pliki DNG otworzyłem tym programem i zrobiłem taką korektę, że
    wszystkie pokazują mi 5500 i tint 10.
    Dzięki temu łatwiej mi połapać się z wartościami przy różnych
    aparatach.