  • 41. Data: 2017-07-05 04:00:47
    Temat: Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Widziałem na demotach taki obrazek: "Green car only". No i stanął...
    > zielonym samochodem :-)

    :-)))

  • 42. Data: 2017-07-05 09:04:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale czemu Cię to dziwi?
    >Jedziesz zaparkować, i za to płacisz, a przy okazji tankujesz EV i za
    >też płacisz, niewykluczone ze innej firmie.

    Wcale mnie nie dziwi, tylko ze to nie bedzie tak jak piszesz, ze
    taniej bedzie naladowac niz zaparkowac :-)

    Aczkolwiek ... jak sie ladowarki rozpowszechnia, to kto wie ...

    >Niedaleko mojego mieszkania jest restauracja i na ich parkingu jest
    >tez
    >ladowarka. Czy jak tam sobie Tesle podladuje to jedzenie mam dostać
    >za
    >friko? :-)

    I jaki napis przy wjezdzie - parking tylko dla klientow restauracji ?
    :-)
    Czy dla klientow restauracji i stacji ladowania ?

    J.

  • 43. Data: 2017-07-05 09:14:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wcale mnie nie dziwi, tylko ze to nie bedzie tak jak piszesz, ze
    > taniej bedzie naladowac niz zaparkowac :-)
    >
    > Aczkolwiek ... jak sie ladowarki rozpowszechnia, to kto wie ...

    Na razie istnieniem ladowarki konkuruja z innym parkingiem, inna
    restauracja bez ladowarki.

    Nie ma napisu przy wjeździe.

  • 44. Data: 2017-07-05 09:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Aczkolwiek ... jak sie ladowarki rozpowszechnia, to kto wie ...
    >Na razie istnieniem ladowarki konkuruja z innym parkingiem, inna
    >restauracja bez ladowarki.

    A samochodow na prad duzo ?
    Tankuje tam ktos, czy na razie to tylko potencjalnie przyciaga ?

    >>> tez
    >>> ladowarka. Czy jak tam sobie Tesle podladuje to jedzenie mam

    >Nie ma napisu przy wjeździe.

    Czyli mozna sobie wjechac, zaparkowac, i pojsc do innej restauracji ?
    :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-07-05 09:45:38
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 lipca 2017 00:35:38 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Raczej tak.

    > Mówisz o wypięciu wtyczki z ładowanego auta? Takiej opcji nie ma, bo
    > wtyczka się blokuje i tylko kierowca kluczykiem (guzikiem z pilota) ją
    > uwalnia.

    Tak jest dziś. Pewnie sie to niebawem zmieni. Bo dziś w tym kablu jest tylko
    zasilanie, nie ma autoryzacji czy rozliczania kto ładuje i ile.
    Ewentualnie zatrzask będzie sie odblokowywał po naładowaniu.

    > I są już rozwiązane :-)

    > Sa zdecydowanie tansze niz stacja benzynowa, a stacji masz jak mrówków w
    > każdem mieście.

    No nie jak mrówków. Jakbyśmy mieli wszystkie samochody tankować po 4-8-12h co 2-3 dni
    to tych stacji zabraknie. Dzis tankuje sie w 2-3 minuty. a i tak w trakcie dnia sie
    trafiają kolejki na stacjach...

  • 46. Data: 2017-07-05 09:51:15
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 20:18:42 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    bez problemu naładuje sobie auto w domu.

    > A dostrzegasz taki problem, że jak ktoś dojeżdza w mieście do pracy, to
    > zwykle oznacza, że nie ma własnego garaży z własnym przyłączem?

    Czyli parkuje publicznie. I tam powinien ładować. Tak przynajmniej ma byc docelowo.
    Powyżej dyskusja jest o jakimś stanie przejściowym i moim zdaniem to margines i takie
    problemy to problemy przejsciowe. Muszą sie pojawić.

    Ale docelowo ilość punktów ładowania powinna byc spora. I dlatego mi te elektryki tak
    średnio sie podobają.
    Jak sie nie wymysli innej metody ładowania/składowania energii to kiepsko będzie.

    Bo jak widzisz normą powinno byc to że ładujemy auto w nocy.
    Albo na parkingu przy pracy lub w sklepie. Stąd juz niedaleko do konstatacji ze
    liczba punktów ładowania powinna byc pi*oko równa ilości poruszających sie regularnie
    samochodów.

    Ludzie z garażami ogarna sporo ale ludki z blokowisk będą mieć problem. trzeba by
    sporo parkingów przegrzebać i jakieś systemy kolejkowe uskutecznić jak będzie ich za
    mało :)

    Problem z blokowaniem miejsc pod pracą jest IMHO najmniejszym z tego wszystkiego...

  • 47. Data: 2017-07-05 16:43:11
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > A samochodow na prad duzo ?
    > Tankuje tam ktos, czy na razie to tylko potencjalnie przyciaga ?

    Niedużo. Ale widuje się.

    > Czyli mozna sobie wjechac, zaparkowac, i pojsc do innej restauracji ?
    > :-)

    Tak jest. Ładowarka jest płatna, przymusu jedzenia nie ma.

  • 48. Data: 2017-07-05 20:41:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze tansza jest stacja ladowania. Raptem kilka dystrybutorow z pradem.
    Drogie jest doprowadzenie pradu do stacji ladowania elektrykow. Instalacje
    elektryczne w miastach byly projektowane w czasach kiedy elektrykow nie bylo.

  • 49. Data: 2017-07-06 07:02:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > Instalacje elektryczne w miastach byly projektowane w czasach kiedy elektrykow nie

    Ciągle się kładzie nowe kable. Nie masz się o co bac...

  • 50. Data: 2017-07-09 21:51:50
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 4 Jul 2017 01:23:44 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    >Jak ktos do pracy jedzie to se ładować będzie w domu.
    >W taryfie nocnej na spokojnie.

    Tak, z gniazdka. Będę kabel przez okno targał z pierwszego piętra ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06